|
کدخبر: 130372

روبل ارز دیجیتال می شود

رئیس بانک مرکزی روسیه از راه اندازی آزمایشی روبل دیجیتال تا پایان سال آینده خبر داد.

اقتصاد روبل ارز دیجیتال می شود

الویرا نابیولینا- رئیس بانک مرکزی روسیه از نزدیک شدن به زمان رونمایی از ارز دیجیتالی رسمی این کشور خبر داد و افزود: پیش از آغاز برنامه آزمایشی، بانک مرکزی بازخوردهای مربوطه را جمع آوری  تحلیل خواهد کرد تا به یک ایده اولیه برسد.  

نابیولینا گفت: ما معتقدیم نیازمند یک دوره آزمایشی در بین تعداد محدودی از کاربران هستیم تا متوجه شویم عملکرد این ارز چگونه خواهد بود. به نظر من این امکان وجود دارد تا پایان سال آینده به طور محدود کار خود را آغاز کنیم و وقتی به نتیجه رسیدیم، رو به جلو حرکت کنیم. در پاسخ به اینکه ارز دیجیتالی چه زمانی رسما وارد بازار خواهد شد باید بگویم که خیلی زود این اتفاق خواهد افتاد.  

با وجود آن که مقامات بانک مرکزی روسیه از مدت ها پیش به دنبال ارز دیجیتالی بوده اند اما هنوز در خصوص زمان ورود این ارز به چرخه پولی به اتفاق نظر نرسیده اند.  

پیش از  این بانک مرکزی روسیه در گزارشی اعلام کرده بود در حال ارزیابی تمامی احتمالات و جنبه های انجام چنین پروژه ای است که به کاربران اجازه می دهد به طور آزادانه، روبل های دیجیتالی خود را به کیف پول الکترونیکی خود منتقل و از آن ها هم در حالت آنلاین و هم آفلاین، روی موبایل خود استفاده کنند. روبل دیجیتالی هم مزایای ابزار پرداخت نقدی وهم غیرنقدی را خواهد داشت.  

به گفته بانک مرکزی روسیه، روبل دیجیتالی باعث نوآوری و رقابت بیشتر در بخش مالی خواهد شد چرا که باعث انتقال سریع تر و اسان تر وجه بین طرفین معامله می شود و پروژه های دولتی نیز با برنامه ریزی بهتری انجام می شود. در گزارش بانک مرکزی روسیه آمده است امکان مخفی ماندن هویت کاربران روبل دیجیتالی وجود ندارد. هم چنین قرار است میزان ارز دیجیتالی که فرد می تواند در هر زمان در اختیار داشته باشد به میزانی معین و محدود باشد.  

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر