|
کدخبر: 129489

زمان سقوط قیمت دلار فرا رسید؟

در حالی که از روز گذشته کاهش شدید قیمت دلار آغاز شده بود، برخی از دارندگان ارز شب گذشته در فضای مجازی یا با حضور در برخی از مکان‌ها دلارهای خود را فروختند. آیا این اتفاق به معنای تداوم سقوط قیمت دلار است؟

اقتصاد زمان سقوط قیمت دلار فرا رسید؟

درحالی که از روز گذشته کاهش شدید قیمت دلار آغاز شده بود، برخی از دارندگان ارز شب گذشته در فضای مجازی یا با حضور در برخی از مکان‌ها دلارهای خود را فروختند.

قیمت دلار در بازار دیروز ۲۸ مهر ماه با سه درصد کاهش به ۳۰۹۰۳ تومان رسید. در صرافی ملی نیز دیروز پنج مرتبه قیمت دلار تغییر کرد و در نهایت با حفظ روند نزولی قیمت، بهای دلار به رقم ۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

تا پیش از شروع بازار ارز امروز، نزولی ماندن قیمت دلار در بازار آزاد دیروز، تصمیم سیاستگذار به ارزان‌تر کردن قیمت دلار صرافی ملی، افت ارزش سهام دلاری بازار سرمایه، تداوم تزریق ارز توسط بانک مرکزی به بازار، تداوم کاهش قیمت طلا و کاهش تحریم‌ها هرکدام می‌توانستند نشانه‌هایی برای ادامه یافتن ارزانی دلار در امروز باشند.

به نظر می‌رسد به همین دلیل از عصر روز گذشته به‌تدریج فروش برخی از دلارها در فضای مجازی و یا در برخی از مکان‌های خاص که معمولا این طور مواقع شلوغ می‌شوند آغاز شده است.

عصر روز گذشته ‌رئیس کل بانک مرکزی نیز گفت: انشاء‌الله نرخ ارز نیز کنترل می‌شود و شرایط بازار در خصوص نرخ ارز مثبت‌تر شده است و نکته دیگر اینکه عرضه ارز در سامانه نیما بسیار بهتر شده است.

همچنین حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق؛ مهدی سوری، کارشناس بازارهای مالی و بهزاد صمدی، تحلیلگر بازار سهام؛ از جمله کسانی هستند که کاهش تا ۱۰ هزار تومانی قیمت دلار را محتمل می‌دانند. آیا دلار در کانال ۲۰ هزار تومانی تثبیت می‌شود؟

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها