|
کدخبر: 128507

جهش بزرگ قیمت سکه در بازار

شایعه تزریق نشدن اسکناس از سوی بانک مرکزی دیروز باعث شد تا سکه جهش بزرگ‌تری داشته باشد و در روزی که طلای جهانی رمقی برای رشد نداشت به لطف یک شایعه موج‌سواری کند. اما آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز چقدر بود؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه ۲۲ مهر با ۱,۷۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۴۷۵ هزار ۵۰۰ تومان معامله شد.

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی در پی بهبود محدود ارزش دلار اندکی کاهش پیدا کرد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری (ساعت ۱۶ به وقت تهران) با ۰۷/ ۰ درصد کاهش، به ۱۹۲۳ دلار و ۲۲سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۴/ ۰ درصد افزایش، به ۱۹۲۶ دلار رسید. این رقم روز دوشنبه، درقیمت ۱۹۲۸ دلار و ۹۰ سنت بسته شده بود.

به‌زعم کارشناسان شاخص دلار بهبود پیدا کرده و با عدم کاهش بیشتر ارزش دلار، بازار طلا در حال حاضر دچار تلاطم شده است. از طرفی بسته کمک مالی جدید از قیمت طلا پشتیبانی کرده و این فلز را به‌عنوان پناهگاه امن دارایی در برابر تورم، با افزایش تقاضا روبه‌رو خواهد کرد. بهای این فلز ارزشمند تحت تاثیر اقدامات محرک مالی کم سابقه بانک‌های مرکزی از ابتدای سال ۲۷ درصد رشد داشته است.

سکه از مرز ۱۶ میلیونی گذشت

در جریان معاملات روز گذشته هر قطعه سکه طرح جدید ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه تمام در بازار در حالی افزایش یافت که قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی نیز افزایش قیمت را تجربه کردند. قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۹ میلیون و ۲۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۹۵۸ هزار تومان تعیین شده است.

معامله‌گران سکه در اوج ناامیدی با این شایعه روبه‌رو شدند که تزریق نقدی اسکناس از سوی بانک مرکزی انجام‌نشده است. همین شایعه کافی بود تا سکه جهش بزرگ‌تری داشته باشد و در روزی که طلای جهانی رمقی برای رشد نداشت به لطف یک شایعه موج‌سواری کند و به بالای مرز ۱۶ میلیون تومانی برسد. به گفته فعالان، خرید سکه به این دلیل بالا گرفت که معامله‌گران احساس کردند قیمت دلار می‌تواند رشد بیشتری داشته باشد.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها