|
کدخبر: 127950

قیمت طلا افزایش می‌یابد؟

قیمت طلا در بازار جهانی با بیش از ۳۰ دلار افزایش برای دومین هفته پیاپی، دورنمایی صعودی به خود گرفته است. اما این سوال همچنان وجود دارد که آیا اونس طلا توان آن را دارد که در کوتاه مدت سقف ۲۰۰۰ دلار را بشکند؟

اقتصاد قیمت طلا افزایش می‌یابد؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۱۹ مهر، یک میلیون و ۴۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. اما برای بازار طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟ آیا نرخ طلا همچنان صعودی است؟

بازار طلا پس از یک شروع پر نوسان، با عملکردی قوی به تعطیلات آخر هفته رفت. نرخ اونس طلا با ۳۱ دلار افزایش بر روی بالاترین نرخ هفتگی خود یعنی ۱۹۳۰ دلار قرار گرفت. بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی طلا کیتکو نیوز، تحلیلگران بازار و سرمایه‌گذاران خرده‌فروش، احتمال افزایش نرخ در هفته آینده را بسیار قوی می‌بینند.

نظرسنجی هفته کیتکو

این هفته ۱۶ تحلیل‌گر در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند. در مجموع ۱۳ رای دهنده – ۷۶ درصد – انتظار افزایش نرخ طلا را دارند. ۱ تحلیل‌گر – ۶ درصد – پیش‌بینی می‌کند که هفته آینده نرخ طلا کاهش می‌یابد. ۳ تحلیل‌گر -۱۸ درصد- نیز، احتمال دادند که نوسانات نرخ طلا بی‌رمق یا خنثی باشد.

به گفته کیتکو، اگرچه احساسات در بین معامله‌گران خرده فروش همچنان صعودی است، اما با ادامه روند ادغام نرخ طلا، علاقه به این فلز گران‌بها به طور قابل توجهی کاهش یافته است. مشارکت در نظرسنجی‌های هفتگی آنلاین کیتکو به پایین‌ترین سطح در ۱۰۰ روز گذشته رسیده است. در نظرسنجی‌های آنلاین عمومی، مجموعاً ۱، ۱۶۴ رأی ثبت شد. در میان شرکت‌کنندگان ۶۲۸ رأی دهنده – ۵۴ درصد – انتظار دارند که طلا صعودی شود، ۳۰۹ نفر – ۲۷ درصد – رأی به نزولی شدن بازار طلا دادند و ۲۲۷ یا ۲۰ درصد نظرشان به ‌بی‌رمقی بازار است.

نظرسنجی اونس طلا

اگرچه تحلیل‌گران در این هفته طلا را صعودی می‌بینند، اما آنها اعتقاد ندارند که اونس طلا به زودی به بالای ۲۰۰۰ دلار می‌رسد. کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در اس‌آی‌ای ولف منجمنت گفت: من انتظار دارم که نرخ طلا هفته آینده بالاتر رود اما برای رسیدن به بالاترین سطح جدید خود به محرک بیشتری نیاز دارد.

وی گفت: به نظر می‌رسد بانک‌های مرکزی آماده نیستند محرک‌های بیشتری را به بازارها وارد کنند و فکر نمی‌کنم دولت تا بعد از انتخابات کاری انجام دهد. زیرا انتخابات بسیار نزدیک و بسیار تنگاتنگ است و دو طرف رقابت، تمایلی به دادن امتیاز پیروزی محرک‌های مالی را به دیگری ندارند.

با این حال، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که روند دو هفته گذشته و هفته احتمالی آینده نقطه شروع مسیر جدید صعود نرخ طلا باشد. آدریان دی، رئیس و مدیرعامل یک شرکت مدیریت دارایی، گفت: روند دو قدم به جلو و یک قدم به عقب طلا می‌تواند سرمایه‌گذاران را به بازار بازگرداند.

وی تاکید می‌کند: اصول اساسی بازار بسیار مثبت باقی مانده است، بنابراین من گمان می‌کنم همان‌طور که ​​افراد در حاشیه بازار متوجه می‌شوند طلا از اینجا به میزان قابل توجهی سقوط نمی‌کند‌، هجوم دیگری به فلز زرین در راه است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها