|
کدخبر: 127886

بورس صعودی شد

در حالی که بازار سهام دیروز روندی تعادلی و در ابتدا نزولی داشت اما بازار سهام امروز با شروع معاملات صعودی بود و بیش ۱٫۵ درصد رشد کرد.

اقتصاد بورس صعودی شد

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل در نیم ساعت ابتدایی شروع معاملات بیش از ۱.۵ درصد رشد کرد و به یک میلیون و ۵۶۷ هزار واحد رسید، همچنین شاخص هم‌وزن نیز رشد خوبی داشت و کلیت بازار سهام سبز است.

نمادهای خودرویی امروز نیز با تقاضا زیادی همراه شدند و یکی از نشانه‌های بازگشت سیر صعودی بازار سرمایه می‌تواند مثبت شدن روند نمادهای خودرویی در بورس باشد. اما امروز بیشتر گروه‌های شاخص‌ساز مانند پالایشی‌ها، فلزات اساسی، بانکی‌ها و پتروشیمی‌ها در مدار مثبت معامله می‌شوند.

رشد شاخص کل بازار سهام در حالی است که قیمت دلار در حال افزایش است و از مرز ۳۰ هزار تومان گذشته است و بازار سهام نیز به دلیل ارز محور بودن با رشد قیمت دلار رشد خواهد کرد. اما نکته دیگر مشخص نبودن قیمت دلار تا انتخابات امریکا است و برای همین بسیاری از کارشناسان نقطه سقل بازار سهام را انتخابات امریکا می‌دانند.

نمادهای فارس، فولاد و فملی بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل گذاشتند و شاخص کل متاثر از تاثیر معاملات این نمادهای رشد چشم‌گیری داشت.

پیش‌بینی می‌شود به دلیل افزایش تقاضا در بازار سهام و همچنین روند خوب متغییرهای تاثیرگذار بر فعلا بازاری متعادل و صعودی را پیش داشته باشیم.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها