|
کدخبر: 126664

قیمت جدید میوه در بازار امروز (۹۹/۰۷/۱۳) + جدول

با وجودی که انتظار می‌رفت با ورود میوه‌های پاییزه، بازار از تب و تاب گرانی بیفتد اما همچنان تب داغ تابستانی در بازار میوه وجود دارد.

اقتصاد قیمت جدید میوه در بازار امروز (۹۹/۰۷/۱۳) + جدول

جدیدترین گزارش از بازار مرکزی میوه و تره‌بار تهران حکایت از جولان میوه‌های خارجی و گرانی میوه‌های داخلی است که به رغم قول مکرر مسئولان درباره کاهش قیمت، هنوز قیمت‌ها گران و توان خریداران بسیار پایین است. جدیدترین قیمت ۵۲ قلم میوه که توسط ۳ نماینده مرتبط تایید شده، نشان می‌دهد که قیمت‌ها با وجودی که انتظار می‌رفت با ورود میوه‌های پاییزه از تب و تاب گرانی بیفتد اما همچنان تب داغ تابستانی در بازار میوه وجود دارد.

کارشناسان اتحادیه بارفروشان، اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران و واحد بازرسی و اصناف میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران قیمت ۵۲ قلم میوه را برای فروش در این میدان را اعلام کردند و همه حجره‌داران موظف هستند فاکتور فروش ممهور به مهر صادر کنند. فاکتورها باید سربرگدار به نام صاحب حجره باشد و پس از مهر وامضا به خریدار تحویل داده شود.

براساس مصوبات، مغازه‌های سطح شهر زمانی که از میدان مرکزی میوه و تره‌بار خرید می‌کنند موظفند تنها ۳۰ درصد قیمت‌ها را بالا ببرند اما در واقع قیمت‌های سطح شهر بسیار فراتر از ۳۰ درصد است و در بعضی مواقع این رقم به ۱۰۰درصد می‌رسد.

میدان مرکزی میوه و تره بار تهران در جنوبی‌ترین قسمت تهران قرار دارد و شبانه روزی میوه‌ها از استانهای دیگر به این مکان سرازیر می‌شود و از اینجا به طور مویرگی در شهر تهران توزیع می‌شود و حتی به استانهای دیگر هم ارسال می‌شود.

جدیدترین قیمت میوه‌ها نشان می‌دهد که هر کارتن آناناس ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود. موز هم کیلویی ۱۹ هزار تومان است. انار کیلویی ۱۱ هزار تومان، ‌انگور بی‌دانه زرد ۱۱ هزار تومان، انگور بی‌دانه قرمز ۱۶ هزار تومان، پسته تازه ۷۵ هزار تومان، لیموشیرین ۱۰ هزار تومان، هلو هسته‌جدا ۱۲ هزار تومان، گلابی بیروتی ۲۷ هزار تومان، گلابی شاه میوه ۲۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

جدول-میوه

 

 

منبع: فارس

ارسال نظر