|
کدخبر: 126299

ارتباط کرونا گرفتن ترامپ با بورس ایران

رئیس‌جمهوری امریکا در پیامی توئیتری از مثبت شدن تست کرونای خود و همسرش و سی ان ان از احتمال خطرساز بودن کرونا برای دونالد ترامپ خبر داده است. اما این خبر چه تاثیری بر بازارهای داخلی ایران دارد؟

اقتصاد ارتباط کرونا گرفتن ترامپ با بورس ایران

رئیس‌جمهوری امریکا در پیامی توئیتری از مثبت شدن تست کرونای خود و همسرش خبر داد و دو نفری به قرنطینه رفتند.

پس از آن، سی ان ان نیز از احتمال خطرساز بودن کرونا برای دونالد ترامپ به دلیل سن بالا و اضافه وزن او، خبر داد.

اما این خبر چه واکنش‌هایی را در بازارهای جهانی به همراه داشت؟

سقوط بورس امریکا. این از نخستین واکنش‌های بازارها به خبر کرونا گرفتن ترامپ بود. بازارهای سهام آسیا و کاهش ارزش واحدهای پولی استرالیا و نیوزلند در برابر دلار نیز از دیگر اخبار بعدی بودند.

بازار جهانی نفت نیز شاهد کاهش قیمت بود. بهای معاملات نفت برنت در پی انتشار خبر کرونا ترامپ یک دلار و ۴۷ سنت معادل ۳.۶ درصد کاهش یافت و به ۳۹ دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید.

با این حال وضعیت در بازار جهانی طلا به شکلی دیگر بود. طبق گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۵ درصد افزایش به ۱۸۹۸ دلار و سه سنت رسید.

بدین ترتیب در بازارهای جهانی هرچند نفت و بورس واکنش منفی نشان دادند و ارزان شدند اما طلا احتمالا به دلیل افزایش نااطمینانی ناشی از خبر کرونا ترامپ گران شده است.

با این روند در بازار داخلی نیز انتظار می‌رود دلار بیشتر از هر بازار دیگری متاثر شود. در شبکه‌های اجتماعی نیز احتمال متاثر شدن دلار از این اتفاق بیشتر به چشم می‌خورد. با این حال در بازار طلا به دلیل روند بازار جهانی به نظر نمی‌رسد طلا داخلی به اندازه دلار از خبر کرونا گرفتن ترامپ متاثر شود. با این حال بازار سهام نیز به نظر می‌رسد این سیگنال را سیگنال مثبتی ارزیابی کند. تجربه چهارشنبه اخیر بورس نشان داد که برد احتمالی بایدن از ترامپ احتمالا می‌تواند سیگنال مثبتی برای بازار سهام باشد. آیا این بار هم بازار سهام روندی مثبت از خود نشان می‌دهد؟

منبع: تجارت نیوز
  • 1 ارسالی در

    اینان واقعا تحلیله می کنید

  • ایران ارسالی در

    انشالله بمیری که برای همه مرگ وگرانی وقح طی میخوای ای خدا ترامپ بمیره یا خدا یا خ دایاخدا انشالله بمیری که مردم ایران رو ل ه کردی خدا لعنتت کنه

  • منصور خان ایلامی ارسالی در

    انشالله به لطف ائمه اطهار علیهم السلام ک رونا این نجس روی کره خاکی رو برداره و خی ل اعظمی از مسلمانان جهان را از چنگال ننگ ین این ظالم رها سازد . امیدوارم مرگش حتم ی باشد به قدرت کردانی چینی

  • مجید ارسالی در

    ترامپ و تمام موجودات وحشی را خدا افریده پس خواست خدا بوده که خلق شده
    ما باید قوی بشیم
    در زمان کوروش از همه قویتر بودیم
    پس باز هم میتونیم،البته اگه مسئولین نخبگان را فراری ندن
    پیامبر می فرمایند وقتی از درخت علم بالا می روی هیج گاه سقوط نمی کنی

  • ناشناس ارسالی در

    #وتجارت خیلی مسخره است که اشغالی مثل ترا مپ کرونا بگیره و به جای خوشحالی ملت و مث بت شدن بازار عده ای غربگرا بورس ایران رو منفی کنند انگار فامیل دورشان مرده که به احترامش بورس ما باید داغدار شود بابا ای ن ترامپ همان احمقی بود که سردار دلها را به شهادت رساند، خدا کند خبر صحیح باشد و دنیا از ترامپ راحت شود و تا پایان سال بو رس سبز سبز به جهت این خبر جشن شادی داشته باشیم.

  • ناشناس ارسالی در

    مطمئنا سیگنال منفی است

  • ناشناس ارسالی در

    به درک واصل بشی ترامپ کثیف. به حق علی ع

  • شهروند ارسالی در

    بهانه ای است تا در مناظره های بعدی نباشه

  • ناشناس ارسالی در

    انشالله که زنده نمونه به حق فاطمه زهرا

  • احمد ارسالی در

    هنوز خباٍت از ذهن شما میریزه-- جز مرگ ا ینو ان خیری در بساط ندارید- بیش از چهل س ال برای همه دنیا مرگ هواستید اوضاع خودتا ن در حال وخامت است--- پست فطرتی شما کامل ا مشهوده-از بشر بودن فقط فحش و ناسزا بلد ید-- حالا گیرم ترامپ مرد مشکلات شما حله- -- انچه دنبالش میگردید درون خودتان هست-- - بیماری دیگر ازاری دارید--- تو خود حجاب خودی حافظ از مین برخیز---

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها