|
کدخبر: 125792

حقوق ۸ میلیونی هم برای کارگران کافی نیست

خوزستان یک فعال کارگری با بیان اینکه هر چقدر یک کارگر حقوق خود را مدیریت کند بازهم نمی‌تواند آن را به آخر ماه برساند، گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، حقوق یک ماه کارگران برای ۱۰ روز هم کافی نیست و در همان روزهای ابتدایی ماه ته می‌کشد.

اقتصاد حقوق ۸ میلیونی هم برای کارگران کافی نیست

هوشنگ درویش در خصوص وضعیت معیشتی کارگران اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، شرایط زندگی برای کارگران بسیار دشوار شده است؛ روز به روز شاهد بالا رفتن قیمت اقلام در بازار هستیم که این مسئله زندگی کارگران را سخت کرده است.

وی افزود: تورم، تحریم‌ها و سایر مسائلی که باعث شده ثبات از بازار گرفته شود، شرایطی به وجود آورده تا قیمت محصولات هر روز بالا رود و کارگران نتوانند حتی نیازهای اولیه خود را به راحتی تامین کنند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان تصریح کرد: حد متوسط خط فقر در کشور قطعا کمتر از ۸ میلیون تومان برای یک ماه نیست اما حتی اگر کارگری این میزان دریافتی داشته باشد که قطعا ندارد، حقوقش برای کل ماه کافی نخواهد بود.

درویش عنوان کرد: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، حقوق یک ماه کارگران برای ۱۰ روز هم کافی نیست و در همان روزهای ابتدایی ماه ته می‌کشد.

وی افزود: وقتی که ثبات در بازار نباشد و قیمت‌ها روزانه بالا برود، هر چقدر یک کارگر حقوق خود را مدیریت کند بازهم نمی‌تواند آن را به آخر ماه برساند.

این فعال کارگری گفت: وضعیت اقتصادی به شکلی است که کارگران حتی اگر بخواهند نان و پنیر هم بخورند کفاف نمی‌دهد و باز هم دچار مشکل خواهند شد زیرا وضعیت اقتصادی به شکلی است که همه را درگیر خود کرده است.

درویش بیان کرد: در وضعیت فعلی شاید تنها راه این باشد که کارگران با شرایط بسازند و به آینده امیدوار باشند تا مسئولان با اقداماتی که انجام می‌دهند وضعیت را بهتر از وضعیت فعلی کنند.

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر