|
کدخبر: 124933

قیمت جهانی نفت (۹۹/۰۷/۰۴)

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت افزایش به ۴۲ دلار و ۱۱ سنت رسید.

اقتصاد قیمت جهانی نفت (۹۹/۰۷/۰۴)

به دلیل نگرانی‌ها در مورد شیوع مجدد کرونا در کشورهای مختلف و تاثیرات آن بر تقاضای نفت قیمت نفت علیرغم افزایش نسبی در روز جمعه در مسیر ثبت کاهش هفتگی قرار گرفته است. افزایش صادرات نفت لیبی نیز در افت قیمت موثر بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت افزایش به ۴۲ دلار و ۱۱ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا هم امروز با ۱۶ سنت رشد به ۴۰ دلار و ۴۷ سنت رسید.

قیمت نفت برنت در آستانه ثبت افت هفتگی ۲.۵ درصد قرار دارد و نفت خام امریکا نیز این هفته احتمالا حدود ۱.۵ درصد کاهش خواهد یافت. قیمت هر دو شاخص نفتی همچنین در مسیر ثبت یک کاهش ماهانه است که نخستین کاهش قیمت ماهانه نفت برنت در ۶ ماه اخیر به شمار می‌رود.

یک تانکر حامل نفت لیبی روز پنجشنبه از یکی از ۳ پایانه نفتی این کشور که طی روزهای اخیر بازگشایی شده به سمت بازارهای خارجی حرکت کرده و انتظار می‌رود در روزهای آتی تعداد این محموله‌ها بیشتر شود.

در امریکا، که بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را به ثبت رسانده و بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان است، تعداد ادعاهای بیکاری در هفته گذشته رشد غیرمنتظره‌ای داشته و این نشان می‌دهد ترمیم اقتصادی متوقف شده و همین تقاضا برای مصرف انرژی را کاهش داده است.

آمارهای دولتی نشان می‌دهد تقاضا برای سوخت در امریکا به دلیل محدودیت‌های سفر کاهش قابل توجهی داشته است. متوسط ۴ هفته‌ای تقاضای بنزین در هفته گذشته ۹ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بود.

در سایر نقاط جهان، افزایش روزانه مبتلایان به کرونا در حال رکورد شکنی است و محدودیت‌های جدیدی به اجرا گذاشته شده که احتمالا میزان سفر و تقاضا برای مصرف سوخت را کاهش خواهد داد.

 

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر