|
کدخبر: 123802

آخرین وضعیت کره دپوشده در گمرک

سخنگوی گمرک می‌گوید: از ابتدای سال تاکنون شش هزار و ۴۴ تن کره با ارزش ۳۲ میلیون و ۶۷۰ هزار دلار از گمرکات ترخیص شده است. حدود ۷۱ تن کره هم در مرحله ترخیص است.

اقتصاد آخرین وضعیت کره دپوشده در گمرک

دپو کره در گمرکات می‌تواند یکی از دلایل آشفته‌ بازار این روزهای صنعت کره باشد. حال سخنگوی گمرک خبر داده که حدود ۷۱ تن کره در گمرکات وجود دارد. حال سوالی که ایجاد می‌شود این است که این کره‌ها که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده چه زمانی روانه بازار می‌شود؟

سخنگوی گمرک درباره وضعیت دپو کره‌ها در گمرک گفت: از ابتدای سال تاکنون شش هزار و ۴۴ تن کره با ارزش ۳۲ میلیون و ۶۷۰ هزار دلار از گمرکات ترخیص شده است. حدود ۷۱ تن کره هم در مرحله ترخیص است. یعنی ۷۱ تن کره اظهار شده و افراد به دنبال اخذ مجوز و ترخیص این کالا هستند.

سید روح الله لطیفی افزود: کره یک نوع کالای اساسی است و دولت ملزم به تامین آن است. یکی از راه‌های تامین کره می‌تواند افزایش تولید داخل باشد که در این رابطه صاحبان صنایع لبنی می‌گویند توان تولید کره در کشور وجود دارد. یعنی قرار است به جای تولید برخی محصولات لبنی (همانند شیرخشک) که در دراز مدت صادرات آن دچار مشکل خواهد شد کره تولید کنند.

او به چرایی عدم واردات کره اشاره کرد و درباره آن توضیح داد: اینکه چرا تاکنون در کشور کره تولید نشده است به منشا ارز ۴۲۰۰ تومانی ارتباط دارد. با حذف ارز دولتی از کره حالا فرصت برای تولید داخل مهیا شده است.

لطیفی به نحوه چگونگی واردات کره اشاره کرد و گفت: کره در بسته‌های نیم کیلویی به بالا از کشورهای دیگر وارد می‌شد و صنعتگران لبنی نیز در بسته‌های ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ گرمی بسته‌بندی و با برند خودشان توزیع می‌شد. قطعا تولید کره داخلی نسبت به کره‌های وارداتی گذشته گران‌تر است.

تولید «کره ملی» در فضای مجازی آنقدر خبرساز شد که برخی از کاربران نسبت به آن واکنش‌های متعددی نشان دادند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها