|
کدخبر: 123392

قیمت مرغ در بازار کاهش یافت

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی از کاهش هزار تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: با توجه به چالش موجود در بازار نهاده‌های دامی، امیدواریم دولت نرخ مصوب مرغ را نیز افزایش دهد.

اقتصاد قیمت مرغ در بازار کاهش یافت

حبیب اسدالله نژاد از کاهش ١٠٠٠ تومانی نرخ هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار خبر داد و گفت: نرخ این کالا در بازار به کیلویی ١٨ هزار تومان رسیده است.

وی نرخ مرغ زنده را ١٢ هزار و ٢٠٠ تومان به صورت نقدی و ١٢ هزار و ٨٠٠ تومان به صورت مدت دار اعلام کرد و افزود: متأسفانه علی رغم وعده‌های مسئولان طی روزهای گذشته هیچ تغییری در وضعیت نهاده‌های دامی ایجاد نشده و کماکان شرایط در این حوزه بحرانی است.

اسدالله نژاد با بیان اینکه نرخ تمام شده تولید مرغ با افزایش نرخ نهاده‌های دامی، بالا رفته است، گفت: دیروز مسئولان مربوطه با افزایش نرخ مصوب تخم‌مرغ موافقت کردند و ما امیدوار هستیم در کنار تسریع در تأمین نهاده‌ها به نرخ مصوب این اتفاق درباره مرغ نیز رخ دهد و نرخ مصوب این کالا افزایش یابد چرا که نرخ فعلی آن به هیچ عنوان مورد رضایت تولیدکنندگان نیست و با شرایط بازار هم همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: هزینه تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده با نهاده دولتی ۱۳،۶۰۰ تومان است اما هم اکنون تولیدکنندگان نمی‌توانند نهاده‌های مورد نیازشان را با نرخ مصوب تأمین کنند و حدود ۴۰ درصد نهاده‌ها با این شرایط تأمین می‌شود و مابقی آن را تولیدکنندگان از بازار آزاد تهیه می‌کنند که به همین دلیل نرخ تمام شده به بیش از ۱۶،۰۰۰ هزار تومان می‌رسد و نرخ مرغ گرم نیز به تبع آن بالای ۲۳ هزار تومان در هر کیلوگرم است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها