|
کدخبر: 119992

قیمت طلا آرام گرفت

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه با ۹ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش به یک میلیون و ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

اقتصاد قیمت طلا آرام گرفت

سکه از چند روز گذشته مسیر صعودی را طی می‌کند و در نهایت در ادامه سیر صعودی آرام گرفت و هیچ تغییری نسبت به روز گذشته نداشت و هر سکه طرح جدید در بازار آزاد روز چهارشنبه ۱۱ میلیون و ۳۵۰ تومان معامله شد. این در حالی است که قیمت جهانی طلا تحت تاثیر صعود شاخص‌های مهم بورسی امریکا افت ۳۲ دلاری را نشان می‌دهد.

از طرفی افزایش نرخ ارز در بازار آزاد و سامانه نیما تاثیری بر قیمت سکه نداشته‌ است. روند این دوبازار به متعادل شدن سکه منجر شد و این فلز گرانبها بدون تغییر ماند. تثبیت سکه در کانال ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومانی به روند افزایشی بازار جهانی طلا نیاز دارد که می‌تواند موجب افزایش بیشتر خریدها در بازار سکه شود. در واقع معامله‌گران سکه روز گذشته با احتیاط نسبت به کاهش اونس به داد و ستد پرداختند.

طلا وارد سیر نزولی شد

قیمت طلا در بازارهای جهانی طی روز چهارشنبه با کاهش مواجه شد. این کاهش قیمت تحت تاثیر بهبود ارزش دلار در بازار رخ داد. تقویت دلار باعث ایجاد فشار کاهشی بر قیمت اونس طلا شده است اما کماکان به نظر می‌رسد کفه ترازو به نفع طلا سنگین‌تر باشد، زیرا سیاست‌های پولی فدرال رزرو و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف جهان تا زمانی که تاثیرات اقتصادی پاندمی کرونا در بازار وجود دارند ادامه خواهد داشت.

تقویت دلار البته بیشترین فشار را به مشتریانی که با سایر ارزها معامله می‌کنند وارد خواهد آورد چرا که با افزایش ارزش دلار توان خرید طلا با میزانی معین از نقدینگی برای آنان کمتر می‌شود. هر اونس طلا دیروز در ساعت ۱۷ در بازار جهانی ۱۹۵۸ دلار معامله شد. تحلیلگران تکنیکال در رویترز پیش‌بینی کرده‌اند قیمت طلا ممکن است تا ۱۹۳۸ دلار کاهش پیدا کند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر