|
کدخبر: 119166

قیمت آیفون ۱۱ در کدام کشورها بیشتر است؟

با وجود اینکه آیفون ۱۱ که در تاریخ ۲۰سپتامبر عرضه شد از آیفون X ارزان‌تر است، شهروندان برخی کشورها ممکن است از این نوید خوشحال نباشند. در چندین منطقه سراسر جهان، قیمت گوشی‌های آیفون به میزان قابل توجهی گران‌تر از ایالات متحده است.

اقتصاد قیمت آیفون ۱۱ در کدام کشورها بیشتر است؟

در حالی که یک آیفون با حافظه ۶۴گیگابایتی، فاقد قرارداد، معاوضه با گوشی قدیمی یا قفل سیمکارت برای مشتری ایالات متحده حدود ۷۵۰ دلار آب می‌خورد (وابسته به مالیات فروش محلی و ایالتی)، این قیمت ممکن است هنوز در کشورهای دیگر ارزان محسوب شود.

گفتنی است که مصرف‌کنندگان هندی برای گوشی مشابه باید معادل بیش از ۹۰۰دلار امریکا هزینه کنند و این مسئله سبب می‌شود آیفون ۱۱ در این کشور ۱۹درصد گران‌تر باشد. آیفون ۱۱Pro (۶۴گیگ) در هند حتی ۲۹درصد گران‌تر است.

یکی از عوامل گران‌تر بودن آیفون در خارج از کشور، پایین بودن مالیات فروش (کمتر از ۱۰درصد) در بسیاری از مناطق ایالات متحده است.

در ژاپن، کشوری که مالیات فروش در آن به همان اندازه کم است، قیمت آیفون ۱۱ اندکی از ایالات متحده گران‌تر است. در فرانسه، مالیات فروش آیفون ۱۱، در مقایسه با امریکا که حدود ۱۰۰دلار بوده، تقریبا ۱۶۰دلار است.

درخصوص هند باید اشاره کرد که اپل در این کشور تولید نمی‌شود. از آنجا که هند از بازارهای خود محافظت می‌کند، اپل مجبور است عوارض واردات برای گوشی‌های آیفون را پرداخت کند که این امر در قیمت محصول منعکس می‌شود.

تولیدکنندگان گوشی‌های چینی مانند اوپو و شیائومی کارخانه‌هایی را در هند تاسیس کرده‌اند و از این طریق می‌توانند گوشی‌های خود را با قیمت بسیار پایین‌تری به بازار عرضه کنند. در نتیجه، سهم بازار اپل در هند تنها ۳درصد است.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر