|
کدخبر: 118240

اجباری شدن کد یکتا برای بیمه آتش سوزی

رئیس کل بیمه مرکزی، گفت: با آغاز به کار سامانه یکپارچه نظارت بر بیمه‌های حمل‌ونقل و آتش سوزی، صنعت بیمه به کمک مقابله با قاچاق کالا آمد.

اقتصاد اجباری شدن کد یکتا برای بیمه آتش سوزی

غلامرضا سلیمانی در حاشیه مراسم آغاز به کار سامانه یکپارچه نظارت بر بیمه‌های حمل‌ونقل و آتش سوزی، اظهارکرد: از اول مرداد امسال دریافت کد یکتا برای بیمه حمل‌ونقل و آتش سوزی اجباری شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی، افزود: بر این اساس با هوشمند‌سازی مراحل صدور بیمه نامه‌ها برای حمل‌ونقل و آتش‌سوزی اطلاعات مربوطه در سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه ثبت می‌شود و با استعلام از سامانه تجارت و همچنین سامانه‌های مرتبط با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز محموله‌های با اطلاعات ناقص بیمه نمی‌شوند.

وی گفت: برای هر محموله برای صدور بیمه نامه باید تمام اطلاعات از جمله نام صاحب بار و انباری که به آن منتقل خواهد شد و مبدا و مقصد بار باید مشخص شود که این موضوع از قاچاق کالا جلوگیری می‌کند.

سلیمانی اظهارکرد: سامانه هوشمند به صورت یکپارچه این بیمه‌ها را کنترل خواهد کرد که با سامانه‌های ثبت احوال نیروی انتظامی و ستاد قاچاق کالا و ارز مرتبط است.

وی گفت: در خصوص بیمه آتش سوزی نیز انبارهایی که بیمه می‌شوند باید کد یکتا دریافت کنند و موجودی آنها از منابع مختلف استعلام می‌شود تا کالای قاچاق در انبارها بیمه نشوند.

سلیمانی با ارائه آماری از عملکرد چهار ماهه امسال گفت: در این مدت ۲۱ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی داشتیم و ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت خسارت صورت گرفته است.

 وی با اشاره به اجباری شدن دریافت کد یکتا برای بیمه شخص ثالث، گفت: نیازی به بیمه نامه شخص ثالث فیزیکی نیست و هماهنگی‌ها با قوه قضایی و نیروی انتظامی در این زمینه انجام شده است.

منبع: مهر

ارسال نظر