|
کدخبر: 117493 فهیمه زارع‌دار

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خبرداد؛

راه اندازی شهرک تخصصی چرم در قزوین

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قزوین گفت: خوشبختانه آهنگ سرمایه‌گذاری خارجی در این استان شتاب گرفته و امروز می‌بینیم که چرخه تولید کیف و کفش در استان قزوین در حال تکمیل است تا از صفر تا ۱۰۰ تولید در استان انجام شود؛ که در این راستا به زودی شهرک چرم در شهرستان بویین‌زهرا راه‌اندازی خواهد شد که سبب می‌شود که ارزش افزوده محصولات چرمی به چرخه اقتصاد ملی برگردد.

اقتصاد راه اندازی شهرک تخصصی چرم در قزوین

عیسی قبادی با تاکید بر اینکه افزایش همگرایی بین دستگاه‌ها و سازمان‌ّهای دولتی و خصوصی به ویژه در حوزه کسب استعلام و مجوزها موقعیت سرمایه‌گذاری خارجی در استان را تقویت خواهد کرد، گفت: دستورالعمل‌های لازم و نقشه راه در این زمینه در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته است.

وی تفویض برخی اختیارها و وظایف به نهادهای غیردولتی مانند اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و خانه صنعت، معدن و تجارت را ضروری دانست و افزود: این کار موجب می‌شود تا از ظرفیت این بخش ها بهتر و بیشتر استفاده شود و مشکلاتی مانند کمبود نیروی انسانی مانعی برای پیشبرد امور نباشد.

قبادی مشورت گرفتن از سمن‌ها و نهادهای غیردولتی برای کاهش بار کاری سازمان صنعت، معدن و تجارت را در زمره رویکردهای مهم در این عرصه برشمرد و گفت:‌ ضرورت دارد که بانک‌ها هم برای پرداخت تسهیلات و وام‌ها به واحدهای تولیدی و صنعتی مکان انجام طرح را به‌عنوان وثیقه قبول کنند تا مشکلات موجود برای پرداخت تسهیلات حمایتی از آنها کاهش یابد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قزوین با یادآوری اینکه طرح عملیاتی راه‌اندازی این شهرک‌ها آماده شده، ادامه داد: توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در بخش گردشگری، صنایع دستی و تعیین زیرمجموعه‌های گردشگری از اولویت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان قزوین است؛ چرا که ظرفیت بالای گردشگری در استان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به مناطق آوج، الموت و طارم سفلی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: همه این ظرفیت‌ها فرصتی عالی برای رونق اقتصادی در استان هستند و در شرایطی که شاخص بیکاری استان پذیرفتنی نیست، باید بکوشیم با ایجاد اشتغال پایدار در این بخش به کاهش نرخ بیکاری کمک کنیم.

قبادی همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی برای جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی اشاره و تصریح کرد: ساخت و راه‌اندازی تعداد زیادی از اقامتگاه‌های بومگردی که از جذابیت بالایی برای اقامت برخوردارند، در دستور کار است تا با بهره‌برداری از آنها جذب حداکثری گردشگران خارجی را در استان قزوین داشته باشیم.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها