|
کدخبر: 117023 شاپور پشابادی

اختصاصی گسترش‌نیوز

بازار پول‌ ساز خدمات سالمندان

نگرش منفی به خدمات صنعت مراقبت از سالمندان به تدریج در حال رنگ باختن است تا بازار موسساتی که در زمینه اداره خانه‌های سالمندان یا ارائه خدمات پرستاری و مراقبت از آنان فعالیت می‌کنند همچنان پررونق بماند.

اقتصاد بازار پول‌ ساز خدمات سالمندان

به موازات افزایش جمعیت سالمندان، وضعیت بازار و صنعت موسساتی که در زمینه خدمت‌رسانی به این قشر فعالیت می‌کنند تحت تاثیر قرار می‌گیرد. نتایج مطالعه‌ای که موسسه بازار سنجی DATA BRIDGE انجام داده است نشان می‌دهد که بازار و صنعت خدمات مربوط به سالمندان در همه کشورهای جهان، رشد قابل‌توجهی خواهد داشت. برای نگارش این گزارش آماری وضعیت صنعت خدمات سالمندان در کشورها آمریکا، کانادا، مکزیک، آلمان، فرانسه، بریتانیا، هلند، ژاپن، تایلند، اندونزی، فیلیپین، هند، عربستان سعودی و چند کشور دیگر جهان تحلیل شده است. برای بررسی بیشتر این موضوع با گسترش ‌نیوز همراه باشید.

رشد ۷ درصدی

آمارها گویای آن است که بازار خدمات مراقبت از سالمندان در فاصله سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ چشم‌انداز روشنی در پیش دارد. نرخ رشد این صنعت در بازه زمانی گفته شده به ۷ درصد بالغ می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که گردش مالی این صنعت تا سال ۲۰۲۷ حدود ۲ میلیارد دلار آمریکا افزایش داشته باشد. بالا رفتن نرخ امید به زندگی، افزایش بیماری‌های مزمن در میان سالمندان و تغییرات فرهنگی (ترویج مدل خانواده هسته‌ای) از جمله عواملی هستند که به رونق فزاینده این بازار منجر می‌شود. نگرش منفی به خدمات این صنعت به تدریج در حال رنگ باختن است تا بازار موسساتی که در زمینه اداره خانه‌های سالمندان یا ارائه خدمات پرستاری و مراقبت از آنان فعالیت می‌کنند همچنان پررونق بماند.

طبق آمار ارائه شده توسط سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۷ جمعیت افرادی بالای ۶۰ ساله ۹۶۲ میلیون بوده است. پیش‌بینی می‌شود که این عدد ظرف ده سال آینده از دو میلیارد نفر عبور کند. این افزایش چشمگیر باعث شده است که دولت‌ها، زمینه فعالیت هرچه بیشتر موسساتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند را فراهم آورند.

سه بخش بازار خدمات سالمندان

این بازار به سه تقسیم می‌شود: کالا، خدمات. بخش اول به نوبه خود به دو زیرگروه تقسیم می‌شود: سکونت‌گاه؛ تجهیزات کمکی و داروهای پزشکی. پیش‌بینی می‌شود که بخش عمده رشد بازار در همین گروه اتفاق بیفتد. همان‌طور که گفته شد افزایش بیماری‌های مزمن سالمندان، استفاده از ابزارهای کمکی و دارو در خانه‌های سالمندان و نیز خانه‌های افراد سالمند را افزایش خواهد داد. بیماری‌های قلبی، بیماری‌های تنفسی، دیابت، پوکی استخوان، سرطان، بیماری‌های روحی و عصبی، بیماری‌های کلیوی و آرتروز بخش عمده بازار داروها و خدمات پزشکی سالمندان را به خود اختصاص می‌دهند.

گروه خدمات هم به چند زیرگروه فرعی تقسیم می‌شود: خدمت‌رسانی پاره‌وقت در منزل و خدمت‌رسانی در موسسه. پیش‌بینی می‌شود که نرخ رشد گروه اول بسیار بیشتر از گروه دوم باشد زیرا خود سالمندان، این نوع خدمت‌رسانی را ترجیح می‌دهند و از طرف دیگر، در مقایسه با نگهداری تمام وقت در خانه‌های سالمندان، هزینه کمتری را متوجه سبد هزینه خانواده‌ها می‌کند. علی‌رغم پیشرفت‌های پزشکی آمار ابتلا به این عوارض‌ها، روند صعودی دارد.

بخش عمده رشد این صنعت در کشورهای واقع در آمریکای شمالی رخ خواهد داد زیرا این کشورهای توسعه‌یافته بیشترین و بالاترین نرخ امید به زندگی و درآمد را دارند. از طرف دیگر مساعد بودن زیرساخت‌های خدماتی در این کشورها، اقشار وسیعی از مردم را در سنین پائین‌تر به خود وابسته کرده است. به عنوان مثال پوشش بیمه‌ای جامع و فراگیر باعث شده است که مردم این کشورها به دریافت خدمات مراقبتی و پزشکی در خانه، وابسته شوند. منطقه آسیا- اقیانوسیه رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. در میان کشورهای این منطقه، صنعت و بازار خدمات سالمندان بیش از همه در چین توسعه خواهد یافت. پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۵۰ بیش از ۳۳۰ میلیون چینی بیش از ۶۰ سال سن داشته باشند.

منبع: DATA BRIDGE

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها