|
کدخبر: 116733

بازیافت خسارت‌های پرداختی صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، گفت: از زمان صدور نخستین ضمانت‌نامه در سال ۸۶ تا پایان پارسال، این صندوق یک‌هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال خسارت بابت پرداخت نشدن به موقع بدهی مشتریان به بانک‌ها پرداخت کرده که البته در همین دوره زمانی ۵۳۲ میلیاد ریال آن (معادل ۴۰ درصد) بازیافت شده است.

اقتصاد بازیافت خسارت‌های پرداختی صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک

محمدحسین مقیسه در این خصوص، اظهارکرد: با شیوع کرونا در کشور و تعطیلی برخی کسب‌وکارها، این صندوق در راستای اجرای سیاست‌های کلان کشور تعویق بازپرداخت تسهیلات مشتریان خود به مدت سه ماه را در دستور کار قرار داد.

به گفته این مقام مسوول، از آنجایی که این تسهیلات اخذ و مصرف شده است و صندوق بخشی از سرمایه خود را به منظور پرداخت خسارت مشتریان اختصاص داد، بنابراین نمی‌توان از حذف یا تعلیق آنها سخن گفت و باید در پایان دوره پرداخت شوند.

وی خاطرنشان‌کرد: بیشتر ضمانت‌نامه‌های صادره این صندوق سه تا پنج ساله هستند و به همین دلیل فشار آنچنانی بر مشتریان وارد نخواهد شد.

مقیسه بیان‌داشت: امروز صندوق با ۱۸ بانک دولتی، خصوصی و نهادهای مالی و اعتباری زیر نظر بانک مرکزی تفاهمنامه همکاری دارد که در یک بازه بلندمدت، بانک صنعت و معدن بیشترین همکاری را داشته، همچنین در برخی دوره‌ها بانک‌های سینا و صندوق کارآفرینی امید همکاری خوبی داشتند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، گفت: مطابق اساسنامه و قانون صندوق، تاکید اصلی بر خدمات‌رسانی به مناطق محروم و واحدهای مستقر در آنها است، به همین دلیل مشتریانی که از استان تهران به ما مراجعه می‌کنند بسیار انگشت‌ شمارند.

وی اظهارکرد: ‌از سال ۹۶ و با تحقق برنامه دولت الکترونیک در این مجموعه، مشتریان اندکی به محل صندوق در تهران مراجعه می‌کنند و عمده اقدامات حتی احراز هویت افراد، دریافت چک و غیره توسط نمایندگان استانی صندوق انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها