|
کدخبر: 115989

زمان گرفتن وام با سهام عدالت

قرار شد مشمولان سهام عدالت بتوانند از طریق نظام بانکی تا سقف ۵۰ تا ۶۰ درصد از ارزش دارایی سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند.

اقتصاد زمان گرفتن وام با سهام عدالت

چند روزی از وعده ارائه کارت اعتباری سهام عدالت می‌گذرد اما از اجرای این طرح نه‌تنها در شعب بانکی بلکه در مراتب بالاتر و حتی در بانک‌مرکزی هم خبری نیست. در این میان شعب بانکی حتی از کارت اعتباری سهام عدالت اسمی هم نشنیده‌اند. همچنین درحالی که معاون وزیر اقتصاد از الزام ۱۷ بانک خصوصی و دولتی برای اجرای طرح گفته بود، شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار نیست پای خصوصی‌ها به این ماجرا باز شود.

بیش از دوماه از نخستین خبر تبدیل سهام عدالت به کارت اعتباری می‌گذرد. نخستین بار نهم خرداد ماه حسین سلاح‌ورزی، عضو شورای‌عالی بورس در صفحه توییترش از آن نوشت و پس از آن عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی وزارت اقتصاد در نشست خبری‌ روز ۱۹ مرداد ماه به همراه برخی مدیران بانکی ارائه کارت اعتباری با وثیقه‌گذاری سهام عدالت، نحوه ارائه و مکانیسم فعالیتش را توضیح داد.

با توجه به این تصمیم اتخاذ شده قرار شد مشمولان سهام عدالت بتوانند از طریق نظام بانکی تا سقف ۵۰ تا ۶۰ درصد از ارزش دارایی سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند و با استفاده از آن قادر باشند با مراجعه به مراکز خرید، به صورت اعتباری خرید کنند. همچنین براساس این طرح در نظر گرفته شد مشمولان سهام عدالت تا یکسال فرصت تسویه وجه با بانک را داشته باشند.

به گفته معمارنژاد بازپرداخت این تسهیلات سه ساله و مطابق با مصوبه شورای‌عالی پول و اعتبار ۱۸ درصد پیش‌بینی شده و وثیقه این تسهیلات هم فقط سهام عدالت است. بنابراین مشتریان نیاز به ارائه هیچ ضمانت دیگر یا سپرده‌گذاری پیش یا پس ازدریافت وام نخواهند داشت.

به دنبال این اظهارات محمدرضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی نیز توضیح داد: دارندگان این کارت اعتباری در صورتی که مبلغ خریداری شده خود بوسیله این کارت در بازه زمانی یک ماهه، تسویه کنند، آن مبلغ مشمول تسهیلات ۱۸ درصد نخواهد شد و برای این گروه از مشتریان سود صفر درصد در نظر گرفته خواهد شد و آنان می‌توانند مداوم با این شیوه از اعتبار کارت‌های خود به صورت ماهانه بهره ببرند.

بانک‌ها مسئول اطلاع‌رسانی به مردم شدند

معمارنژاد در نشست همان روز به بخشنامه‌ای اشاره کرد که متن آن در آخرین ساعات روز چهارشنبه ۱۵ مردادماه، در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته و به واسطه آن به تمامی بانک‌ها ابلاغ شده که باید اطلاع‌رسانی لازم را در مورد پذیرش سهام عدالت به عنوان وثیقه صدور کارت اعتباری انجام دهند.

او تاکید کرد که تمام ۱۷ بانک دولتی و غیردولتی و همچنین شرکت دولتی پست بانک و موسسه‌های اعتباری باید سهام عدالت را به عنوان وثیقه صدور کارت اعتباری بپذیرند.

حسین فهیمی، سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت نیز در این نشست تاکید کرد: بنابرتصمیم شورای‌عالی بورس شناسایی دارندگان سهام عدالت با ارائه یک شماره شبای معتبر و فعال و همچنین ارائه یک شماره تلفن همراه به نام فرد مشمول در سایت سهام عدالت امکان‌پذیر می‌شود.

با گذشت چند روز از این گفته‌ها سری به شعب بانکی زدیم تا ببینیم آیا کارت اعتباری سهام عدالت به مردم ارائه می‌شود؟

بانک‌هابه مردم اطلاع می‌دهند یا مردم به بانک‌ها؟!

در ادامه واکنش برخی از کارمندان شعب بانک‌های مختلف در پاسخ به درخواست صدور کارت اعتباری سهام عدالت را می‌خوانید:

بانک ملی: کارت اعتباری سهام عدالت؟! عجیبه! من دارم از شما می‌شنوم چنین چیزی رو. اگر چیزی باشه هنوز به ما ابلاغ نشده ما حتی خبر هم نداریم.

بانک ملت: هنوز چیزی در این‌باره به ما ابلاغ نکرده‌اند.

بانک کشاورزی: مطمئنید که اشتباه نمی‌کنید؟ حتی حرف کارت اعتباری سهام عدالت را هم نشنیدیم.

بانک سپه: چند نفر دیگه هم مثل شما اومدن و سراغش رو گرفتن. من هم از مردم شنیدم در بانک خبری نیست. هنوز برای ما در این‌باره هیچ دستوری نیومده

بانک تجارت: دستورش هنوز ابلاغ نشده.

بانک شهر: برای این کارت باید در سامانه سهام عدالت ثبت نام کنید و کد بگیرید اما نمید‌ونم این فرآیند چقدر طول بکشه چون تابحال ما کارتی رو صادر نکردیم

بانک پارسیان: حتما کارت اعتباری سهام عدالت رو از اخبار شنیدید. هر روز یک چیزی اعلام می‌کنن، مردم روانه بانک‌ها می‌شن و سراغش رو می‌گیرین. هر چی که اعلام می‌شه تا دو، سه ماه بعد خبری ازش در شبکه بانکی نیست. فقط مراجعه کننده‌ها بیشتر میشه توی این شرایط بد.

اما اگر بانک‌ها که قرار بود مسئول اطلاع‌رسانی به مردم باشند، تا این اندازه از ماجرا بی‌خبر هستند، پس این طرح اکنون در چه مرحله‌ای ‌است؟ چه زمانی مردم می‌توانند کارت اعتباری سهام عدالت را از بانک‌ها دریافت کنند؟ پاسخ این سوال را از سه ضلع مثلث تصمیم‌گیری و اجرای طرح یعنی؛ بانک‌مرکزی، وزارت اقتصاد و شبکه بانکی جویا می‌شویم.

به خصوصی‌ها اعلام نشده

محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌های خصوصی در پاسخ به این که ابلاغ دستور مربوط به این موضوع تا چه زمانی ممکن است در شبکه بانکی به طول بینجاند، می‌گوید: اکنون چیزی در این‌باره به کانون ما منعکس نشده است و من از آن خبر ندارم. شعب اطلاعاتشان را از ستاد می‌گیرند، این بحث هنوز در ستاد هم مطرح نیست و چیزی به آنها ابلاغ نشده است.

او قانون تسهیل تسویه بدهی را مثال می‌زند و ادامه می‌دهد: این قانون آذرماه تصویب شد تا افراد بتوانند تا اخر اسفند برای آن در بانک اقدام کنند اما انقدر بخشنامه آن دیر ابلاغ شد که سه ماه تمدیدش کردند. در این بخشنامه آمده بود که سامانه‌ای به این منظور ایجاد خواهد شد. اکنون مرداد هم رو به اتمام است هنوز منتظر سامانه هستیم. مهلت استفاده تمام شده و سامانه‌ای هنوز تشکیل نشده است. بنابراین من نمی‌توانم به شما بگویم که تصمیم مقامات کی اجرایی می‌شود. بستگی به این دارد که مجریان چقدر خواهان این کار باشند.

بانک‌مرکزی فقط توصیه می‌کند

فرهاد علی‌نژاد، کارشناس نظارتی بانک‌مرکزی درباره بی‌اطلاعی بانک‌ها و وضعیت این طرح درحال‌حاضر اینطور توضیح می‌دهد: بانک‌ها درست می‌گویند. هنوز چیزی مطرح نشده و همه چیز در حد سخنرانی بوده است. هیچ چیزی در دستورکار ما وجود ندارد و فعلا چیزی ابلاغ نشده است. البته حرف‌هایی در این باره هست اما هنوز دستوری برای آن ابلاغ نشده است.

به گفته او بانک‌ها برای این که چیزی را به وثیقه بگیرند می‌توانند آن را برآورد کنند و از آنجا به بعد در گرفتن یا نگرفتن آن مختار هستند. بنابراین درباره سهام عدالت هم می‌توانند بدون دستور بانک مرکزی ارزش سهام عدالت را برآورد کرده و بر اساس همان ارزش، کارت اعتباری بدهند. پس هیچ منع قانونی و مقرراتی در این باره برای بانک‌ها وجود ندارد و نیازی به ابلاغیه بانک مرکزی نیست.

آنطور که علی‌نژاد می‌گوید این که بانک‌ها اکنون از این کار امتناع می‌کنند احتمالا به این دلیل است که گمان می‌کنند که برایشان با ریسک همراه است.

او می‌افزاید: از آنجا که تعدادی از بانک‌ها زیرمجموعه وزارت اقتصاد هستند، می‌توانند بر آنها تکلیف کنند اما از جانب بانک مرکزی، تا جایی که من می‌دانم بانک مرکزی دستوری نخواهد داد احتمالا فقط توصیه می‌کند.

بعید است پای غیردولتی‌ها به این طرح باز شود

آیا وزارت اقتصاد قرار است بانک‌ها را در اجرای این طرح ملزم کند؟ اکنون وعده معاون امور بانکی در چه مرحله‌ای است و کارت اعتباری سهام عدالت چه زمانی برای مردم قابل استفاده است؟

یک منبع آگاه در وزارت اقتصاد در پاسخ به این سوالات می‌گوید: قرار بود برخی بانک‌های دولتی این کار را انجام دهند اما هنوز در مراحل نهایی قرارنگرفته است. فکر نمی‌کنم زیاد طول بکشد چون تصمیم جدی دولت است.

به گفته او، وزارت اقتصاد با جدیت به دنبال محقق شدن آن است زیرا این کارت هم کمک می‌کند برخی خانوارهای سهامدار با آن تسهیلات بگیرند و به زندگی آنها کمکی شود هم تقاضای جدیدی را برای کالاها و خدمات در این وضعیت رکودی اقتصاد ایجاد شود، تا کمک کوچکی به تولید باشد.

برخلاف وعده معمارنژاد مبنی بر این که غیردولتی‌ها هم ملزم به اجرای این طرح هستند، این منبع آگاه اذعان می‌کند که وزارت اقتصاد فقط می‌تواند برای بانک‌های دولتی زیرمجموعه خودش اجبار ایجاد کند که آن هم بعید است. بنابراین بانک‌های خصوصی قاعدتا شامل این الزام احتمالی نخواهند شد و خیلی بعید است که پای خصوصی‌ها به این مسئله باز شود.

 

منبع: تجارت نیوز
  • hamedi ارسالی در

    بانک های دزد گرانترین درصد بانکی رو در د نیا وام میدن اسمشم گذاشتن بانکداری اسلام ی اگه اسلامیش ۱۸% هس غیر اسلامی یش که به تر از بانکداری دزد و اختلاسگر شماس

    • علی ارسالی در

      با سلام در هر بانکی یک نفر مسئول تسهیلات و اینهمه تسهیلات گوناگونی که در نوبت پر داخت می‌باشد باعث میشود که عملا پرداخت ت سهیلات به این صورت به مشکل برخورد میکند

  • یوسف ارسالی در

    قبلآ‌ در‌ ایران‌ هر‌ تصویبی‌ ثبت‌ کردن‌ روز‌ بعدش‌ اجرا‌ میشود‌ اما‌ درحال‌ حاضر ‌ هزار‌ بار‌ میگن‌ ولی‌ اجرا‌ نمیشود‌ ال ا‌ دولت‌ مجبورشون‌ میکند‌ با‌ زور‌ یالله ‌ اجرا‌ میشود‌ نمیدونیم‌ چرا‌ اینطوری‌ ش دن‌ مسئولا

  • سید ارسالی در

    فقط وعده الکی خواهشا هر وقت تایید شده آن وقت اعلام فرماید با تشکر من اعلان ۱۰دقی قه دارم می خونمش هیچی ننوشته سر کاریه

  • هوشنگ صدری ارسالی در

    متاسفانه خیلی دروغ شنیدیم امید واهی یعنی همین تدبیر رو هم که مدتهاست داریم می بی نیم

  • رضا ارسالی در

    این چه سهام عدالتیه که اونایی که باید داشته باشن ندارن خیلیها که نباید داشته باشن دارن لااقل اسمشو عوض کنید دولت هر کاری میکنه همیشه از بنیاد کارش مشکل داره من نمیدونم اینا متخصص مشاور یه ادم درست حسابی ندارن راهنمایتون کنه منه به این بیسوادیم بخدا از شما بهتر میتونم این کاراتونو برنامه ریزی کنم اقای روحانی خراب کرذی خراب

  • Naeimeh ارسالی در

    با سلام
    لوازم خانگی خیلی گران شده مردم توان خرید ندارن لطفا تحسیلات در مو رد این مهم اتخاذ فرمایید ممنون

  • Ali ارسالی در

    همش حرفه همه رو گول دادن ک سهماممون رو بدزن الانم ک دزیدن سکوت کردن هیچکی هم پاسخ گو نیس چه بانک ها چه کارگزاری ها موندیم ک کی میخوان بقیه پول 30 درصد اولی رو بدن کل درکل برام 350تومان فرستادن اونم بعد 3 ماه به کی بگیم کجا بریم نمیدونیم فقط میگم خدا ازشون نگذره در ب درمون کردن

  • حشمت ارسالی در

    با سلام حرفی که باعمل به ان پایبند باشی مرد میخواهد که اونم خداراشکر ما نداریم خ یلی ازاین حرفها زدندومردم بدبخت را زجر د ادند

    • صادق. ارسالی در

      همشون دزدن ازاون بالابگیرتاپایین......

  • سعید ارسالی در

    لعنت بر شما عوضی ها که مردم رو بازیچه دس ت خودتون کردین

  • ناشناس ارسالی در

    اینها تو این هفت سال فقط حرف زدند عمل نک ردند اینم روش،ما دیگه انتظاری از حسن ندا ریم بنده خدا همیشه برای خودش چرت وپرت زی اد میگه همیشه هم فکر میکنه همه چیز عالیه

  • ناشناس ارسالی در

    تا کی دروغ گفتن
    بانک هم میری میگن همچین چیزی وجود ندارد
    به ما نگفتن

  • صادقی ارسالی در

    بابا خیلی نامردین این وام ها رو ۱۸درصد س ریع سودمیگیرد حتی اگر یک ساله تسویه بشن .ولی سپرده های مردم رو سود های خیلی کمتر از ۱۸ میدید.دزد کیه اینجا؟؟؟؟؟

    • صادق ارسالی در

      دزددولت که براشون هیچ دادگاهی ندارد

  • رضامحمدمیرزایی ارسالی در

    سلام خسته نباشید مرسی بسیار عالی

  • مسعود ارسالی در

    تنها راهش اینه کارگزار ها نمادها رو بیار ن تو پرتفو تا هرکی دوست داشت بفروشه، هرک ی هم مثل من دوست نداشت نمیفروشه

  • یاسین امیری ارسالی در

    سلام و احترام
    دوستان شمارو به خدا یکی راهنمایی کنه اخه یعنی یه نفر نیست که راهنمایی کنه؟؟!
    من سهامم رو 26 خر داد فروختم 30% پولم کامل واریز شده (پیام واریزی برای کسی نمیاد خودتون باید موجود ی حسابتون رو بگیرید به جز ریزه خرد پولای اخری)...
    الان میخوام سهامم رو تو کارگزاری بانک ملت 30% بعدی رو بفروشم دو بار انتخاب کردم میزان فروش سهامم رو بعد نوشته وضعیت:واریز به حساب و در حال ارسا ل سفارش ولی بعد دو روز مینویسه خطا در ار سال سفارش و کنسل شد. سومین بارمم امروز ز دم ببینم باز همون پیام رو میده
    خد ایی هر کی میدونه دلیلش رو جوابمو بده بخد ا شدیدا لازم دارم ممنون .

    • ناشناس ارسالی در

      سلام دوست عزیز اقایاسین هنوزدستورازادساز ی ۳۰درصددوم صادرنشده ینی فعلااجازه فروش نداری صبرکن تااعلام بشه

  • ناشناس ارسالی در

    حرف زدن کاری نداره که.

    نه بیمه داره نه مالیات

    باد ه واست

  • زهرا عبادی ارسالی در

    سرکاریه بابا ۴۰ سال سرکاریم الان یه جور دیگه سرکاریم

  • ناشناس ارسالی در

    مردم مشکل دارن این یارانه ایی که میدین حق مردم خیلی بیشترازاینه که شما میگین همه چی رفت بالا فقط یارانه همون ۴۵ تومانه چرایارانه رواضاف نمیکنین بفکرملت ایران باشین

    • ناشناس ارسالی در

      سلام دوست عزیز ،،شرمنده ک این حرفو میگم اما بدون ایران ما تنها چیزی ک میاد پایین فقط شلواره اونم شب میاد پایین روز می‌کش ه بالا،🤣🤣🤣

  • ریسی ارسالی در

    می خواهم شماره تلفن عوض نمایم سامانه سها م بسته چکار کنم والله ماندم راهنمایم نم اید این چه وضعی هست باور کند هر روز می ر وم بانک می کویند دست مانیست بابا این شما ره قبلی مال من نیست کسی جواب گو نیست

    • مصطفی ارسالی در

      سلام. فقط از طریق سامانه مشاهده ارزش سها م عدالت به نشانی https://panel.sahamedal at.ir
      امکان ویرایش تلفن همراه وجود داره

  • ملت ایران ارسالی در

    بانک صادرات واریز کن اذیت نگن‌کلاه گذاشت ی‌ ل

  • ملت ایران ارسالی در

    ۴۵‌هزارتومان به هیچ‌کاری‌انجا نمیده

  • رضا مهدوی ارسالی در

    اگر وام میدادن باید تعجب میکردن توی این مملکت سالهاست که رابطه وام بانکی با مرد م بادی قطع شده فقط اگر مردم بادی پول داش ته باشن میتوانم در بانک بذارم پول گرفتن از بانک کار سختیه این روزها اگر به بانک بری پول نقد بخوای بهت نمیدن چک پول میدن یعنی اگر یک نفر پولش بخواد بذاره توی گاو صندوق خونش امکانش فراهم نیست ولی بر عکس همانطور که این روزها می شنویم وامهای می لیاردی گرفتن نیاوردن پس بدن براشون دادگا ه تشکیل شده واقعا مردم شرایط بسیار سختی دارن شرمندگی و شکستن دل بچه ها کار هر رو ز ماست خیلی غصه میخوام وقتی دخترم چیزی م یخواد بهش میگم پول ندارم چند روز رفتیم د کتر برای دخترم عینک بگیرم رفت یه عینک بر داشت گفتم دخترم گرونه یکی دیگه بردار ولی یک خانم دیگه اومد لباسهای زیرش هم معلوم بود بهترین گرانترین عینک برداشت بعد دخت رم سوال کرد گفت بابا چرا خدا به بی حجابه ا بیشتر پول داده وای به ما که حجاب داریم پول نداریم مگه خدا ما را دوست نداره الب ته جوابش بلد بودم ولی چون سنش کم گفتم جو ابش بدم دهنش به هم میریزه

  • ناشناس ارسالی در

    برید بابا بااین وعده های توخالی و خجالت بکشید دیگع اخه تاکی دروغگویی نیرنگ واقعا فکر میکنید مردم نشناختتون تا حالا برین بابا خودتون مسخره ای.
    خوب فروش سها م مردم به حق دادین شما برین پول مردم بدی د الان ۴ماهه فروش زدن

  • سعید ارسالی در

    من سیزدهم خرداد سی درصد سهاممو فروختم با نک سپه هنوز دریغ از یک ریال تو رو خدا رس یدگی کنید نمی دونم چرا کسی پیگیر و پاسخ گو نیست

  • ناشناس ارسالی در

    سلام لطفالطف کنیدپول سهامی راکه فروختیم بزنیدبه حسابمان،بابالازمش که نداشتیم نمی فروختیم،شمارابخدابزنیدبه حساب،دمتون گرم

  • پیروزفر ارسالی در

    بنده خداها وعده وعیعد الکی میدین خودتون سرکارین

  • ناشناس ارسالی در

    در مورد هر چیز صحبت میشه در ایکس ثانیه مثل کره زمین در حال چرخشه حرفا ثبوت کامل نداره و همینطور فعلا ما رو سر گرم میکنن با وعده های تو خالی فقط باید منتظر حکمت خداوند باشیم

  • ناشناس ارسالی در

    همش حرفه

  • سرباز گمنام ارسالی در

    مانده ام با این همه بی سرو سامانی چه کنم.

  • حسین ارسالی در

    کدام بانک .مابنکداریم.ول مون کننین.اینو بانک میگه.مافقراشاه بودیم.حالا برده گان بانکیم.این حق مانیست.مصلحت عوض شد.برزگ م ردکوچک.

  • سهیل دقیقی ارسالی در

    حرف پیشکی.....مایه شیشکی😈😠

  • محمدرضا فغانی بازنشسته تأمین اجتماعی ارسالی در

    باسلام. مستقیم میرم سراصل مطلب ماپرسنل سازمان باغات آستانن قدس بودیم. اینکه میگم ما یعنی تعداد زیادی از کارگران آن سالهای سازمان. زمانی که صحبت از سهام. عدالت بود مسولان مربوطه قول ثبت نام پرسنل رادادند وقرار بود از طریقسازمانسارمان تأمین اجتماعی. اقدام کنند. ولی بعدها فهمیدیم که به ما خیانت شده وجزو جاماندگان به حساب می آییم.
    حلا من وامثال من چکار باید بکنیم یعنی بازهم باید به ما خیانت بشه؟؟؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    لازم نکرده کارت اعتباری بدید لطف کنید پول کسای رو که سهامشون رو فروختن واریز کنید

  • ناشناس ارسالی در

    سلام دوستان من اسمم هست سهام عدالت ولی ش ماره شبا ندادم .بهم تعلق میگیره یا نه

  • علی ارسالی در

    همه جا دزدی
    همه جا حرف از وعده های الکی
    هرکی تو مجلس به فکر سود و ج یب خودشه همشون خارج از کشور خونه زندگی د ارن بعد اینجابرای ما مرگ بر امریکا میدن
    تف به ذاتتون

  • امید ارسالی در

    همش مسخره است این دروغها زیاد میگن مردم بازیچه گرفتن بزارید مردم بحال خودشون باش ند علی برکت الله

  • حسن زاده ارسالی در

    چون طرفشان مردم عادیست این گونه برخورد م یکنند اما اگر هدایتی ها،یا رضوی ها یا آق ازاده ها باشند ، بدون معطلی پرداخت میکنن د.

  • علی ارسالی در

    اصلا به نزدیک وام نروید ایشان نقشه می کش ن سهامی که به ما میدن خواسته دو برابرازط ریق وام دریافت میکن

  • ناشناس ارسالی در

    خخخخخخ بعد چندسال هنوز نمیدونین این حرفا یعنی شعر والسلام

    • الو ارسالی در

      این همه که چشم می بینه ما که درست نکردیم هر کدوم از وسائلی که چشم می بینه کافرا درست کردن و با وسائل آنان امرار معاش میک نیم . بعد ما که چیزی از دستمان برنمیاد . مرگ بر اونا. زنده باد خودمون ....

    • الو ارسالی در

      کاش من مسلمان نبودم اجنبی بودم حداقل بل د بودم یه پیچ درست کنم تا به درد آدمیزاد بخوره

    • الو ارسالی در

      خدایا چرخ و فلک را بچرخان عدالت رعایت بش ه چهل سال نه بلکه دوروز هم ما فقیران بری م بالا

  • زهرا ارسالی در

    خواهشن به داد مردم برسید هی میگید سهام ع دالت ما هیجی نداریم بخوریم .دوماه الان ن ان میخوریم .وسایل خوراکی گران وسایل برقی گران بعد اسم خودتان گزاشتین دولت اسلامی

  • ایرانی ارسالی در

    بلف میدونین چیه .حرف بی حساب کتاب ایناست ومارواسکل فرض کردن

  • امیرعلی بدوری ارسالی در

    باسلام اگررصدای شما به جایی می رسه اعلام کنید لا اقل آنهایی که کد عاملاتی فعال د ارند، بتوانند با تغییر کارگزار سهام رادر پورتفوی شخصی خودشان داشته باشند واز هر نماد به هر تعداد در هر وقتی که صلاح دانس تند اقدام به فروش نمایند،باتشکر

  • MHR_1382 ارسالی در

    این دولت همینه. اونایی که سینه چاک روحان ی بودن هم الان دارن بهش... میدن. واقعا ت ا کِی باید درد رو تحمل کنیم. تا کِی باید وعده های پوچ و خالی رو گوش بدیم. یاخداا ااا خودت به دادمون برس. 🤒🤒🤒😷😷

  • فاطمه ارسالی در روز جمعه ارسالی در

    من از کدام درد ومشکل در این مملکت حرف ب زنم که چهل سال است وضعیت ما هیچ تغییر نک رده است ودولت هم فقط وعده میدهد وهیچوقت برنامه درست ومنسجمی برای ارائه خدمات به مردم نداشته و واقعا با این قیمتها کمر مر دم شکسته و خصوصاً کسانیکه چند بچه بیکار دارند وجرعت نمی‌کنند تشکیل زندگی دهند آخ ه با کدام درآمد خدا لعنتتان کند با این م ملکت داریتان هیچکس به داد مردم نمی‌رسند ودا از عدالت میزنند هرچه بگم کم گفتم شما وقت ادعای تان میشود

  • یک ایرانی ارسالی در

    سلام من هم یک ایرانی و کسی که تو این ممل کت زندگی میکنه چرا شما مسولین و شما دولت یا و همه سران و آقایان جناح چپ و جناح را ست سوال من اینه کی میخواد جیبهایتان از ب دبختی این مردم پر شود چرا این همه حریس ش دین چرا بدبختی مردم را نمیبینید چرا مردم ما باید همیشه تو فقر مطلق باشند بخاطر ا ینکه ما مردم به شماها اعتماد کردیم این ب اید باشد نتیجه اعتماد مردم به شما شماها باید برید بمیرید که از فقر ملت دارید برا ی خودتان کیسه میدوزین

  • عرفان ارسالی در

    خدایا کی جیب این ژن خوبیا پر می شه که دی گه اختلاس نکنن تا نوبت به ما هم برسه به خدا امام حسین سر نماز شهید نشد سر این بی عدالتی ها شهید شد نماز و که یزید و دارو دستش هم می خوندن

  • من ارسالی در

    ای مردم ساده بدبخت.هنوز خوش خیالید

  • ه ارسالی در

    تف بر ذات این دولت

  • فرشته ارسالی در

    سلام من سی درصد اول و دوماه ک فروختم هیچ ی برام واریز نشده از طریق برنامه اپ فروخ تم
    همه چی هم گفتن درسته کد پیگیری هم اومد
    بنطر شما بخاطر همونه وار یز نمیشه
    بانک هم میگه ب ما ربطی ن داره
    بانک ملی
    من موندم وال ا
    روزتون خوش

  • N ارسالی در

    تف به ای شرافت

  • ندارم ارسالی در

    ایران فقط دزد داره

  • ایمان رضای مطالبه گر شیرازی ارسالی در

    مردم سرگردان نکنید مشکلات مردم حل وفصل کنید حرف نزنید عمل کنید نمی توانید بروید کنار والسلام

  • کورش ارسالی در

    بابا دست برادارین از سر این مردم بدبخت ت ا میخوان بی خیال بشن و قیدشو بزنن دوباره میان ی خبر دروغ میزارن مردم رو تو این م وقیت کرونا اسیر میکنید بانک و کجا و..... اقا مردم نخواستن فقط دست از سرمون بردار ین واسمشو دیگه نیارین نمیخواهیم بزارید ز ندگیمونو بکنیم.اخه چرا با مردم اینکارو م یکنید ما چه گناهی کردیم

  • کورش ارسالی در

    هیچ به والا بمردم نمیدین شما همتون از ری ز تا دروشت دوزد هستید والا الان نزدیک چه ارماه که مردم تمام کارهاشونو کردن دیگه م نتظر چی هستین حالا یا کارت یا پول یل هر چی بدین مردم تمام بشه.رفتم بانک میگه اقا گذاشتنتون سرکار هیچ یک از این خبرها نیس ت.بابا نمیخوام تو را به هرکی میپرستین.فق ط دیگه اسمشو نیارین

  • رضا ارسالی در

    دروغ دروغ دروغ. خسته نشدین اینقدر دروغ ت حویل مردم دادین. چهل سال فقط شیادی و کلا هبرداری و اختلاس و رانت خواری و... از مس ئولین دیدیم. اگر مسئولین نظام مسلمان هست ن صد رحمت به اون کافر بی دین.

  • yashar ارسالی در

    سهامتون رو نفروشید دوستان نفروشید .

  • اسماعیلی ارسالی در

    این وام های سهام عدالت فقط باعث سرکاری و سرگردانی مردم است اگر سراغ دارید ما را هم خبر کنید 09132714978

  • ناشناس ارسالی در

    الان دولت یه قانون بزاره که بخوادپول بگیره چنان سازو کاری درست می‌کنه که صد درصد تا اون پول واریز نشه هیچ کاری برات نمیکنه ولی وقتی بخواد پول بده به مردم قانون تصویب هم شده ولی هیچ عکس
    سل عملی نیست

  • ایرانی بدبخت ارسالی در

    همه اینوبدونین که خدا هم دیگه کاری نمیتو نه بکنه اگه میتونست این همه ظلم را نابود میکرد وبه فقرا کمک میکرد نه اینکه روزبه روز بدبخت ترمون میکنه شایدفکرکنیدمن دین ندارم درسته من بادیدن این همه دزدی دروغ وعدهای توخالی ازمقامات ارشدمون بی دین شد م

  • سروش ارسالی در

    سرتاسر دروغ نیرنگ حیله فریب
    مردم هم از اینایادگرفتن و دیگه کسی دنبال کار نیست.
    همه میخوان از دروغ و نیرنگ پ ول در بیارن.مرسی اسلام
    مرسی دین‌م حمد
    کاملا با واژه ی سلام آشنا شدیم .تا هزاران سال بعد باید از اسلام یاد کرد و نوشت‌.و فقط نوشت.اسسسلام یعنی.... اسل ام یعنی .... اسلام یعنی ....
    مرگ ب ر منافق

  • مسلم ارسالی در

    آخه شما که هیچ کمکی به مردم نمی‌کنید. بی خود میکنید اینقدر شعار میدید. هر چند که این انقلاب به وعده آب و نان و مسکن وبرق مجانی اومد سر کار. بسه چرا اینقدر دروغ م یگید به مردم. کاش یه درصد کمی از این کشو رای عربی یاد میگرفتین. اروپا پیش کش. همی ن عربا به هر شهروند ماهی 20 میلیون تومن پول نفت می دنشون. ولی مردم ما فقط دروغ م یشنون. بسه دیگه بابا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها