|
کدخبر: 115801

قیمت طلا و سکه در بازار تهران (۹۹/۰۵/۲۲)

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۴ هزار تومان، قیمت دلار ۲۲ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

اقتصاد قیمت طلا و سکه در بازار تهران (۹۹/۰۵/۲۲)

هم اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۴ هزار تومان، قیمت دلار ۲۲ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۳۰۰ تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۲میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم یک میلیون و ۴ هزار تومان، هرگرم طلای ۲۴عیار یک‌میلیون و ۳۷۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴میلیون و ۳۵۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۸۹۷ دلار معامله می‌شود.

تغییر روند افزایش قیمت طلا و نقره آغاز شده است. طلا پس از تلاش ناموفقش برای رسیدن به بالاترین رقم در روز دوشنبه، روند کاهشی خود را آغاز کرده است.

کارستن فریج، تحلیلگر کامرزبانک می‌گوید: طلا در روز دوشنبه تلاش کرد به رکوردی که در پایان هفته گذشته ثبت کرده بود برسد ولی موفق نشد و تنها تا ۲۰۵۰ دلار بالا رفت. از آن زمان قیمت طلا رو به کاهش بوده است.

 قیمت طلا برای معاملات ماه دسامبر در زمان نوشتن این خبر ۱۸۹۱ دلار بود یعنی ۷ درصد کاهش طی یک روز.

تعجب آور نیست معاملات طلا در این هفته سود آور بوده باشند. قیمت طلا طی چند هفته گذشته افزایش قابل توجهی داشت. اول به ۱۹۲۰ دلار در هر اونس رسید و بعد تا بیش از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس بالا رفت. قیمت این فلز گرانبها حتی یک بار در هفته گذشته به ۲۱۰۰ دلار هم رسید.

فیچ گفت: نرخ صعودی قیمت طلا طی چهار هفته گذشته بسیار شدید بوده است. با توجه به شاخص قدرت نسبی بالای طلا و فاصله زیاد با متوسط قیمت ۱۰۰ روزه آن، این شرایط کاملا قابل پیش‌بینی بود. حساسیت‌ها نسبت به طلا به شدت مثبت بوده است و تعداد کمی از شرکت‌کنندگان در این مورد محتاط بوده و هشدار داده‌اند.

 روند افزایش قیمت طلا بیش از همه چیز نتیجه علاقه سرمایه‌گذاران بوده است. علاقه سرمایه‌گذاران برای بالا بردن قیمت‌ها کافیست ولی برای حفظ این روند افزایشی کافی نیست.

منبع: تسنیم

ارسال نظر