|
کدخبر: 115627

تحریم‌های آمریکا علیه ایران لغو می‌شود؟

یک منبع آگاه اعلام کرد: برای نشان دادن حسن نیت و بازگشت به توافق ۲۰۱۵ این تحریم‌های غیرهدفمند موقتا بسته می‌شود و اگر نتیجه‌گیری مثبت شد لغو آنها همیشگی خواهد بود و حتی موضوعات مورد گفت‌وگو افزایش می‌یابد چون باور بر این است که ایران بازیگر اصلی در منطقه است.

اقتصاد تحریم‌های آمریکا علیه ایران لغو می‌شود؟

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت: در راستای پیشنهاد ماه‌های اخیر امریکا مبنی بر تحریم تسلیحاتی ایران و نظارت مستقیم بر پروژه هسته‌ای یعنی خارج از آ‌ژانس و تحت نظارت خود امریکا، کشورهای آلمان و بریتانیا در چارچوب گفت‌وگوهای اروپای ۳ مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده‌اند چون باور دارند تاثیر منفی بر رفتار ایران خواهد داشت.

وی ادامه داد: آلمان با همفکری و حمایت انگلستان پیشنهادی را ارائه کرده مبنی بر اینکه در گام نخست امریکا تحریم‌های غیرهدفمند که بیشترین تاثیر اقتصادی بر زندگی مردم ایران دارد را موقتا لغو کند. پس از یک گفت‌وگوی کلی در مورد مسائل مربوط به ایران و امریکا و حتی ایران و عربستان، نقاط کور مسائل منطقه‌ای ارزیابی شود.

وی افزود: نقطه شروع هم بررسی تضاد رفتاری ایران با امریکا و اروپای ۳ این است که ایران نیز گام‌های برداشته شده در ماه‌های اخیر در راستای موضوع هسته‌ای را مورد ارزیابی قرار دهد.

این منبع آگاه تصریح کرد: برای نشان دادن حسن نیت و بازگشت به توافق ۲۰۱۵ این تحریم‌های غیرهدفمند موقتا بسته می‌شود و اگر نتیجه‌گیری مثبت شد لغو آنها همیشگی خواهد بود و حتی موضوعات مورد گفت‌وگو افزایش می‌یابد چون باور بر این است که ایران بازیگر اصلی در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم هشت تا ۱۰ روز دیگر ارزیابی واشنگتن در این موضوع به پایان برسد.

وی تاکید کرد: بر اساس شنیده‌ها ارزیابی شورای امنیت از تشدید تحریم‌های تسلحیاتی ایران نیز مثبت نیست.

 

منبع: تجارت نیوز
  • علی ارسالی در

    تومن اگر دولتمردان ما کمی سیاست همراه با قاطعیت داشتند خیلی وقت پیش لغو شده بود و اینهمه مردم تحت فشار نبودند . ! کافیه اعلام کنیم حالا که نفت و حمل نفت تحریمه پس عملا نه نفت به درد ما میخوره نه آبهای خلیج فارس .! پس اگر تا یک هفته تحریمها لغو نشود تمامی نفت استخراجی را به دریا م یریزیم و تنگه هرمز را هم خاکریزی کرده و گندم میکاریم . همین کافیست تا عربستان و امارات و ... که حتی آب شرب مردمشان را از خلیج میبرند خودشان با آمریکا مشکل را حل کنند .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها