|
کدخبر: 113405

کارت اعتباری خرید کالای اساسی داده می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: طرح تامین کالاهای اساسی دولت را مکلف می‌کند تا کالاهای اساسی را با ارز ۴۲۰۰ تومانی و با استفاده از کارت بانکی در اختیار اقشار ضعیف جامعه بگذارد.

اقتصاد کارت اعتباری خرید کالای اساسی داده می‌شود

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به طرح تامین کالاهای اساسی که در مجلس در حال رسیدگی است، اظهار داشت: مجلس در بودجه سال ۹۹، ۱۴ میلیارد دلار را برای تامین کالاهای اساسی در نظر گرفت، اما دولت کالاهای اساسی را با قیمت پایین در اختیار مردم قرار نداد و اقشار ضعیف در این زمینه دچار مشکل شدند.

وی بیان کرد: به همین دلیل، مجلس طرح تامین کالاهای اساسی را در دستور کار خود قرار داد تا با تصویب این طرح، دولت مکلف به حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه شود و از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات و تامین کالاهای اساسی استفاده کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کالاهای اساسی نباید گران باشند، اظهار داشت: در طرح تامین کالاهای اساسی آمده است که کالاهای ضروری باید با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شود تا از این طریق قیمت‌ها کاهش و قدرت خرید مردم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه طرح تامین کالاهای اساسی دولت را مکلف می‌کند تا کالاهای اساسی را با ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار مردم قرار دهد، گفت: برای اجرای این طرح لازم است که از کارت هوشمند بانکی استفاده شود و این کارت‌ها در اختیار اقشار ضعیف قرار گیرد تا آنان بتوانند کالاهای اساسی خود را خریداری کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این کارت بانکی شارژ می‌شود، تصریح کرد: با توجه به تورم و گرانی افسارگسیخته در کشور، قدرت خرید مردم و به ویژه اقشار کم‌درآمد جامعه بسیار کاهش یافته است و باید از آنان حمایت شود که طرح تامین کالاهای اساسی در این راستا تهیه شده است.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه این طرح در حال بررسی در کمیسیون‌های ذیربط است، اظهار داشت: به زودی طرح تامین کالاهای اساسی تکمیل و در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود که در صورت تصویب، دولت دو ماه فرصت دارد تا مقدمات اجرای طرح تامین کالای اساسی را فراهم کند.

منبع: مهر

ارسال نظر