|
کدخبر: 113026

آخرین اخبار از واریز پول فروش سهام‌عدالت

درحال‌حاضر ارزش برگه‌های ۵۳۰ هزار تومانی سهام‌عدالت به حدود ۲۰ میلیون و ارزش برگه‌های یک‌میلیونی حدود ۴۰ میلیون تومان رسیده و این یعنی مشمولان به ترتیب می‌توانند ۲۴ میلیون و ۱۲ میلیون تومان از سهام ‌عدالت خود را بفروشند.

اقتصاد آخرین اخبار از واریز پول فروش سهام‌عدالت

مشمولان سهام‌عدالت از ۱۸ مرداد همزمان با عید غدیر می‌توانند ۳۰ درصد دیگر از سهام‌ عدالت خود را از طریق کارگزاری‌ها بفروشند. پیش از این ششم خردادماه در نخستین مرحله آزادسازی سهام‌عدالت امکان فروش ۳۰درصد از کل ارزش سهام برای مشمولان فراهم شده‌ بود و از ۱۸ مرداد، آنها می‌توانند تا ۶۰ درصد سهام‌شان را بفروشند.

درحال‌حاضر ارزش برگه‌های ۵۳۰ هزار تومانی سهام‌عدالت به حدود ۲۰ میلیون و ارزش برگه‌های یک‌میلیونی حدود ۴۰ میلیون تومان رسیده و این یعنی مشمولان به ترتیب می‌توانند ۲۴ میلیون و ۱۲ میلیون تومان از سهام ‌عدالت خود را بفروشند. هر چند هنوز خیلی از مشمولانی که ۳۰ درصد اول سهام‌عدالت خود را فروخته بودند در انتظار واریز پولشان هستند.

دلایل احتمالی واریز نشدن پول فروش سهام‌عدالت

حسین‌فهیمی سخنگوی ستاد آزادسازی سهام‌عدالت می‌گوید تا پایان تیر ماه حدود دو میلیون و ۱۰۰هزار نفر از مشمولان سهام‌عدالت، درخواست فروش ۳۰درصد از سهام خود را ثبت کرده‌اند که تاکنون که تاکنون سهام یک‌میلیون و ۲۰۰هزار نفر از آنها فروخته شده و در این‌بین حدود ۹۰۰هزار نفر همچنان در انتظار فروش سهام‌عدالت هستند. آخرین آمار از واریز پول‌فروش سهام‌عدالت نشان می‌دهد از مجموع دوهزار و ۷۵۰میلیارد تومان سهام فروخته شده، حدود دوهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به حساب مشمولان واریز شده و ۱۵۰میلیارد تومان آن باقی‌مانده است.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده با توجه به اینکه مشمولان سهام‌عدالت به صورت حضوری و الکترونیکی در بازار سرمایه احراز هویت نشدند و تنها از طریق ارائه شماره شبای بانکی و تلفن‌همراه به‌نام خود فرد احراز هویت آنها انجام شده است، بنابراین مشمولانی که اطلاعات هویتی آنها با کوچک‌ترین مشکلی روبه‌رو بوده از مرحله سفارش‌گیری حذف شده‌اند. این افراد باید با مراجعه به سامانه سهام‌عدالت یا با مراجعه به کارگزار خود مشکل هویتی خود را برطرف کنند.

مواردی وجود دارد که شماره شبای بانکی تعدادی از مشمولان اشتباه، راکد یا مسدود بوده و به همین علت این وجوه به حساب آنها واریز نشده است و این افراد نیز باید اطلاعات بانکی خود را اصلاح کنند.

یکی از دلایل کم بودن ارزش سهام عدالت مربوط به کسانی است که مالک اولیه سهام‌عدالت فوت شده و پس از انحصار وراثت مبلغ‌اولیه بین چند نفر تقسیم شده و به هر کدام از ورثه، مبلغ کمتری به ارث رسیده است.

دلیل دیگر واریز پول کمتر این است که هنوز کل سهام فرد فروخته نشده و پس از فروش مابقی سهام‌عدالت باقی‌مانده پول آن واریز خواهد شد.

روح‌الله میرصانعی دبیر کانون کارگزاران بورس می‌گوید سفارش‌های سهام‌عدالت توسط کارگزاری‌ها گرفته و ارجاع می‌شود اما درحال‌حاضر ابهاماتی در اجرای سفارشات سهام‌عدالت وجود دارد که ممکن است چند روز زمان ببرد تا کارگزار با ناظر هماهنگ کند و فروش انجام دهد. برخی از کارگزاران هم فرآیند فروش را انجام داده‌اند اما نتوانستند گزارش را ار سپرده‌گذاری در مورد این‌که فروش به چه نحوی توزیع و بین مشتریان تقسیم می‌شود را دریافت کنند.

آمار فروش سهام‌عدالت در برخی کارگزاری‌ها

مسئولان کارگزاری‌های مختلف هرکدام در مصاحبه‌هایی جداگانه با خبرگذاری‌ها از وضعیت فروش سهام‌عدالت و واریز پول آن به حساب مشتریانشان خبر داده‌اند. در اینجا آمار ارائه شده توسط ۹ کارگزار بانک ملی، بانک ملت، بانک کشاورزی، مفید، آگاه، بانک ملی، بانک آینده، بانک انصار، بانک صادرات و کیان را جمع‌آوری کرده‌ایم.

مدیر معاملات کارگزاری بانک‌ملی گفته ۹۵درصد سهام‌عدالت افرادی که بانک‌ملی را انتخاب کرده بودند، فروخته شده و ۷۰درصد واریزی‌ها هم انجام شده‌است. آنطور که مژگان ارجمند اعلام کرده، بخش بزرگی از واریزی‌ها درنیمه تیرماه به مبلغ ۶۰۰میلیارد تومان بوده‌است.

مهدی پورستار مدیرعامل کارگزای بانک‌ملت می‌گوید تمام درخواست‌های فروشی که تا روز ۱۸ تیرماه از سوی شرکت سپرده‌گذاری تایید شده و لیست‌فروش و واریز آن برای ما ارسال شده‌است، فروخته شده و وجوه آن پرداخت شده‌است. به گفته پورستار، حدود ۳۵۰ میلیارد تومان تا به حال به حساب سهام‌داران واریز شده، که حدود یک میلیارد تومان آن به علت نقض اطلاعات سهام‌داران برگشت خورده‌است.

مدیرعملیات اوراق‌بهادار کارگزاری بانک کشاورزی می‌گوید تا به الان ۱۱۰میلیارد تومان در قالب پول سهام‌عدالت برای سهام‌داران واریز کردیم. سهام‌عدالت کسانی که در روزهای ششم تا دهم خرداد درخواست خود را ثبت کرده‌اند فروخته شده و این افراد پول سهام خود را به صورت کامل دریافت کرده‌اند و در حال فروش سهام‌عدالت مشمولانی هستیم که درخواست خود را بعد از این تاریخ ثبت کرده‌اند. کارگزاری مفید اعلام کرده تا پایان تیرماه، سهام ‌عدالت ۵۲هزار و ۶۴۰نفر از مشمولان را فروخته که ارزش آن ۱۰۸میلیارد تومان بوده‌است. از این رقم حدود ۸۰میلیارد تومان در ۱۴ نوبت به حساب مشمولان واریز شده و مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان به دلیل مغایرت حساب از سوی بانک برگشت داده شده است. همچنین واریز مبلغ ۲۸ میلیارد تومان نیز در انتظار دریافت اطلاعات حساب افراد از سوی سپرده‌گذاری مرکزی است.

کارگزاری آگاه اعلام کرده در نخستین نوبت واریزی ۸۵۰میلیون تومان از طرف کارگزاری آگاه در روز چهارم تیرماه به حساب سهام‌داران واریز شد. براساس آخرین اظهارات مدیرعامل این کارگزاری، طی پنج‌مرحله مبلغ ۸۷میلیارد تومان فروش انجام شده که در چهار مرحله ۷۱میلیارد تومان به حساب مشتریان واریز شده‌است.

مدیرعامل کارگزاری آینده می‌گوید در مجموع این کارگزاری در چهار نوبت سهام متقاضیان را به ارزش شش‌میلیارد و ۹۲۴ میلیون تومان فروخته که تنها ۷۹ میلیون تومان آن معادل یک درصد از کل فروش به حساب سهامداران واریز شده. احمد اشتیاقی می‌گوید شش‌میلیارد و ۸۴۵میلیون تومان پول‌ فروش سهام‌عدالت قرار است این هفته به مشتریان برسد.

مسئول پذیرش مشتریان کارگزاری بانک انصار می‌گوید سهام ۲۵هزار نفر به فروش رفته و پول آن واریز شده، برای پنج‌هزار نفر باقی‌مانده به علت نقض اطلاعات پرداختی انجام نشده است. قرار است شرکت سپرده‌گذاری تا پایان هفته لیستی از اطلاعات پنج‌هزار نفر باقی‌مانده را بدهد که ببینیم مشکل کجاست.

مهدی‌کباری مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات می‌گوید ما پول سهام‌عدالت بیش از ۹۵درصد از سهامداران را واریز کرده‌ایم و ممکن است در این بین برای تعدادی از سهامداران به علت نقض اطلاعاتی مثل شماره‌ملی، حساب و شبا پرداخت نشده باشد.

جدول فروش سهام‌عدالت که توسط کارگزاری کیان منتشر شده نشان می‌دهد این کارگزاری تا ۲۲ تیرماه سهام‌عدالت حدود ۱۵ هزار نفر را به ارزش پنج‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته و به حساب مشمولان واریز کرده‌است.همچنین این کارگزاری سهام‌عدالت برخی مشمولان را در ۲۵و۲۸ تیرماه فروخته و در انتظار اعلام فهرست توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است.

واکنش‌ها به فروش سهام‌عدالت در فضای مجازی

نظراتی که کاربران در فضای مجازی منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد وضعیت واریز پول فروش سهام‌عدالت کمی وخیم‌تر از آن است که کارگزاری‌ها و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی می‌گویند. برخی از آنها می‌گویند بعد از ۵۰ روز هنوز مبلغی در ازای فروش سهام‌عدالتشان واریز نشده است. برخی می‌گویند مبالغ واریز شده خیلی کم و در حد کمتر از ۱۰۰ هزار تومان است. برخی از کاربران گفته‌اند بعد از تماس با شماره ۱۵۶۹ متوجه شده‌اند سفارش فروش‌شان ثبت نشده. برخی هم از دلایل مطرح شده برای واریز نکردن پول سهام‌عدالت پیچیدگی و مشکل وجود نداشت اما برای واریز فروش می‌گویند شماره شبا اشکال دارد؟

یکی از کاربران نوشته «من هفتم خردد درخواست فروش ۳۰ درصد را به بانک قوامین دادم، واریزی‌هایش ۱۰هزار تومان و ۵هزار تومان بوده و نوشته علی‌الحساب! » یکی دیگر از کاربران نوشته «پست بانک بعد از ۶۰ روز برای من ۲۴ هزار تومان واریز کرده‌است. من اگر لازم نداشتم که سهامم را نمی‌فروختم» شخص دیگری می‌گوید «قرار شد یک هفته تا ۱۰ روز پول واریز کنند. بانک مسکن الان یک ماه است فروختم، ۱۰روز پیش یک ۱۹۰ هزار تومان و یک ۱۰ هزار تومان واریز کرده است.» یکی از مشتریان بانک ملت می‌گوید «۲۴تیر درخواست فروش به بانک ملت دادم اما هنوز هیچی از بانک ملت دریافتی نداشتم.» از جمله کسانی که به واریز مبلغ کم اعتراض داشتند می‌توان به کاربری اشاره کرد که می‌گوید: بعد از ۵۰ روز دیروز بانک ملی ۷۰ هزار تومان واریز کرد. این می‌تواند امیدی باشد برای واریزی بقیه پول.

یکی از کاربرانی که بعد از مدت‌ها متوجه شده سفارشش ثبت نشده بوده ‌است، می‌گوید «من از بانک توسعه تعاون فروختم، ۴۰ روز معطل شدم بعد فهمیدم اصلا درخواستم را ثبت نکردند. رفتم از طریق کارگزاری مبین فروش زدم و در ۱۰ روز پنج‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به حسابم واریز کرده ‌است.

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    چرا کسی ازکارگزاری بانک مسکن چیزی نمی گوید پس سهام‌بانک مسکن کی واریز میکند فقط ۳۰ هزارتومن واریز کرده کی تسویه میکنه

    • ناشناس ارسالی در

      چون اصلا بانک مسکن رو بانک حساب نمیکنن و اسه همین اسمشم نمیارن،حیف ما ک رفتیم سها ممون ب این بانک بی در و پیکر فروختیم ک ا صلا کارگزاریشم جواب نمیده انقدر بوق میخو ره تا قطع میشه،از بیست خرداد فروختم سهام یک میلیونی رو فقط 100هزار تومن واریز کر ده

  • روشنک ارسالی در

    مشکل شماره تماس رو حل کنید زودتر . رفتیم اصلاح کردیم تو سایت همچنان قادر به فروش سهام نیستیم در هیچ کارگزاری . سهامی که قادر به فروش اون نباشیم به چه درد ما میخوره حالا ۵۰ درصد یا ۱۰۰ درصد هرچقدر که قابل فروش باشه

  • تابا ارسالی در

    متاسفم واقعا یک ماهه بانک ملی سهام یه می لیونیو فروختم تو این هفته کلا چهارصد هزا ر تومن برام ریختن ،پس کجاس مابقی پول کی واریز میشه ؟

    • اسما ارسالی در

      خوبه تو ۴۰۰گرفتی من ۶خرداد فروختم هنوز هزاری پرداخت نشده

    • ناشناس ارسالی در

      بانک ملی چرا دروغ میکی اگه شبا ی شماره مشکل داره پس چرا صد تومن و بیستم ی پنج تومن میریزی پس نه شبا مشکل داره نه شماره همراه همش میگین واریز کردین اینقدر دروغ نکین از ۱۶ تیر درخواست دادم ولی امروز و چن روز قبل خورد خورد ی صد تومن ی بیستو خورده ای ریختین

    • ناشناس ارسالی در

      برامن‌امروز ۸۰۰۰تومن‌روختن

  • ناشناس ارسالی در

    بانک ملی تورو خدا همه رو واریز کن خورد خورد ندددددده ه ه

  • مریم ارسالی در

    بانک ملی توروخدا پولمونو یک جا بده

  • ناشناس ارسالی در

    سلام بخداقسم اخبارشبکه ی خبرگفت ارزش سها م پونصدوسی ودوتومنی الان هفده ونیم ملیون ه بعدشمامیگیدبیست ملیونه؟مال من سهامم چه ارصدودوازده تومنیه تاچن روزپیش،شونزده مل یون زده بودن داراییموالان زدن چهارده ونی م ملیون،یعنی دوملیون کم شده چیزیم برام ن ریخته بانک.ملت جزچندرغاز،الان ماحرف کیوب اورکنیم شماکه میگیدبیست ملیونه یا اخبارت لویزیون وکارشناسان سهام عدالت که میگن هف ده ملیونه؟ماروازاین سردرگمی نجات بدین مم نونم

  • ناشناس ارسالی در

    سلام وقتتون بخیرشماروبخدابه این بانک ملت بگیدچرادوهفته یه بارپنجاه یاصدتومن میریزه چراذره ذره خونمون روتوشیشه میکنه؟چرایکجانمیریزن اونم.بعدیکماه؟

  • ناشناس ارسالی در

    جناب حسین فهیمی خیلی بیجا کرده دروغ به ا ین بزرگی میگه خجالت نمیکشه با آبروی مردم بازی میکنن

  • ناشناس ارسالی در

    بانک سپه برم سه واریزی داشته بعداز سوخته بمبلغ نودوسه هزار تومان نوشته علی الحساب

  • یوسف ارسالی در

    سلام بقران من الان سه ماه که ازاد سازی کردم اما شماره موبایلم بنام خودم نیست ما باید چی کار کنیم

  • ناشناس ارسالی در

    شما گسترش نیوز چرا حرف مردم منعکس نمی‌کن ید شما هم دروغ هستین

  • Sadeg ارسالی در

    سدام به همه دوستان سهام من ۸۴۲۰۰۰۰بودهفته پیش به سامانه سعدی فروختم امروزساعت ۷صبح واسه من ۵۵۰۰۰۰۰۰واریز کرده

  • ابراهیمی ارسالی در

    خاک تو سر حسین فهیمی کنم ی نگاه نمی کنه ب بانک‌ها ببین ب کی واریز کردن نکردن الان 3 ماه فروختم ب پست بانک هر وقت میریم میگه دست ما نیست ی قرون هم نریختن سری دوم رو امیدوار نباشین بفروشیم اولی رو بریزین ممنون

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام بنابه گفته شما برگه یک میلیونی 4 0میلیون هست 30درصد آن ۱۲میلیون میشه پس چ را کارگزاری بانک ملی قبل ازاینکه مرحله ا ول فروش را تسویه کنه شروع به درخواست فرو ش 30درصد مرحله دوم کرده آیا بنظر شما بهت ر نیست اول تسویه بعد آغاز فروش مرحله دوم .
    چون خیلی سهامدارن کلا پول خود را دریافت نکرده اند اگه اشکال در شماره شبا ویا شماره تلفن بود اصلا واریزی نداشتیم این درصورتی هست که کارگزاری ها رابا واری ز مبلغ ناچیز مردم سر در گم کردند
    خ واهشمند هست اولا شفاف باشید دوما پیگیری کنید سوما کارگزاری ها را جهت تسریع اعمال واریزی تحت فشار قرار دهید.
    در غیر این صورت باعث عدم اعتماد مردم نسبت به ک ارگزاری ها متوالئین
    امور خواهدشد. با تشکر

  • Mina ارسالی در

    الان نزدیک سه ماه سهاممو بانک سپه فروختم .۱۲۰هزار تومن فقط واریز کرده.خدارو خوش ن میاد.بانک‌سپهههه چرا اینقد اذیت میکنین.م یخواین صبر کنین ریزش کنه .واقعااا بی انص افیه..چرا پول مردمو نمیدین.جواب خدارو چی میخواین بدین.من پدرم فوت شده.مادرم مریض یک‌دختر تنها چطوری باید خرج مادرو خواهر شو بده.
    5892101037749393این شماره سپه.لطفابانک سپه واریزکن.

  • خداداد ساریان مقدم ارسالی در

    ۳۰ درصد بعدی اسمش را میارین شماره به خدا شرمنده امثال من معلول نمی شوید شرمنده ام چه کنم ۲۷خرداد ۳۰درصد اول بانک ملت مستقیم رفتم گذاشتم فروش امان از یک ریال تا امروز که شد عید قربان چه کنم

  • س ارسالی در

    سلام چراصادرات واریز نمیشه ۲ماه گذشت بان ک صادرات مرکز کاشمر اقدام به فروش کردم ث بت سجام انجام دادم ۱۵۶۹تماسگرفتم بهم گفت ن مشکلی نداری آخر هفته واریز میشه تجارت نیوز اذت خواهش می کنم ۰۹۰۱۷۰۱۲۸۹در سامان ه سهام عدالت هیچ مشکلی ندارم ولی واریز ی ندارم ۰۹۳۳۷۲۵۵۳۱۹هیچ مشکلی ندارم ممنون میشم پیگیری کنید ۹۹/۲/۱۵ آزاد سازی انجام دادم ۹۹/۳/۱۴ثبت فروش انجام دادم گسترش ن یوز اذت خواهش می کنم، نوکرتم خاک پاها تم در خصوص واریز فروش سهام عدالت بانک صادر ات ۳۰درصد پیگیری کنید ممنون میشم

  • بتتبتقتق ارسالی در

    مردم تا به این چرندیاتی که بعد از اینهمه کارنامه پاک دیدن امیدوران حق ؟ شون والا همون دوهزارتومنی هم که دادن دلتو بدست بیارن . همش چرندیاته مگر مگر یه سری کد های خاص خودشون داشته باشی کهاونم نیازی به بیستومن و چهل تومن نداره فقط داره با مینی پولا بازی میکنه اون دسته از جانداران دوپا . بازم پوله دیگه

  • اسماعیل اروانه ارسالی در

    من از ده خرداد فروش از بانک سرمایه زدم چرا از بانک سرمایه حرفی نمیزنین خواهش میکنم یکاری بکنین بقرآن مجید نیاز داریم اسماعیل اروانه هستم کد ملی 5040349701
    شماره تماس 09145396124
    بانک سرمایه اردبیل کد شعبه 1501نام شعبه امام خمینی دیگ بریریزن خواهش میکنم

  • میکلانی ارسالی در

    چه کسی سامانه ی سعدی واریزی داشته؟ من فر وختم سه و نهصد برام توی چند مرحله ریختن ولی از بقیه ش خبری نیست. شماره شبای بر ادرم هنوز‌ درحال بررسیه‌‌ قسمتی از سهام ش‌‌ معامله شده ولی هیچ پولی براش نریختن

  • اینقدر.مردم.اذیت.نکنید.پول.سهمشان.را.بریزید.دستور.رهبری.هست ارسالی در

    به.داد.مردم.برسید.اینقدر.دروغ.نگین

  • خزایی ارسالی در

    تو رو واریز کنید بعد ۱۰۱ روز پولی به حسابم واریز نشده لطفا پیگیری کنید

  • جهاد ارسالی در

    سلام مددجو هستم از اول مهر ۶۰ درصد فروختم چند روز دیگه برام چهارماه دقیقه و همش یک ملیون ششصد واریز کردن خب من مشکلی ک ندارم چرا جلوی فروش گرفتیدو چرا راه حلی برای ما نمیکنیدو همش صحبت بورس و بازار و سود سالیانه وغیره پس ما کی ب پول فروشمون برسیمـ و تا کی صبور باشن بعد از چهار و پنج کاه نیاز نداشتیم نمیفروختیم بانک ملت خو هیچ جوابگو نیست کارگزاریش و ن کسی نمیدونستیم اینطور نمیدید نمیفروختیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها