|
کدخبر: 112040

کاهش ۸۵ درصدی قیمت میوه‌های نوبرانه

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به اینکه نرخ میوه‌های نوبرانه درحال‌حاضر نسبت به فروردین ماه با کاهش ۸۵درصدی مواجه شده است، گفت: نوسانات نرخ انبه در یکی دو هفته اخیر ممکن است به دلیل جابه جایی فصل یا مشکلات کشور صادر‌کننده این محصول باشد.

اقتصاد کاهش ۸۵ درصدی قیمت میوه‌های نوبرانه

اسدالله کارگر  با بیان اینکه نرخ میوه و صیفی در هفته جاری تغییر نکرده و قیمت‌ها از اول تیرماه به ثبات رسیده است، گفت: تقریبا در هیچ کالایی تغییر نرخ به خصوصی نداشتیم و بازار میوه وصیفی آرام بوده است.

وی اضافه کرد: البته در یکی دو هفته گذشته نرخ انبه با نوسان همراه شده است و براساس گزارشات رسیده تا ۶۰ هزارتومان هم فروخته شده در حالی که نرخ آن ۳۵ تا ۴۰ هزارتومان است. علت این افزایش نرخ نیز به کشورهای صادرکننده انبه بازمی گردد. زیرا انبه میوه وارداتی است و تغییر نرخ آن ممکن است به دلیل جابه جایی فصل یا مشکلات کشور صادر‌کننده باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به این سوال که ایا افزایش نرخ ارز میتواند یکی از دلیل افزایش نرخ این میوه وارداتی باشد یا خیر، گفت: موز هم میوه وارداتی است ولی درحال‌حاضر نرخ آن بین ۹ تا ۱۱ هزارتومان است.افزایش نرخ ارز ربطی به این موضوع ندارد زیرا حتی اگر خریدار با نرخ بالایی میوه را خریداری کند با توجه به فصل گرما و احتمال فاسد شدن آن باید سریعا میوه را در بازار به فروش برساند.

وی در پایان گفت: نرخ میوه‌های نوبرانه درحال‌حاضر نسبت به فروردین ماه با ۸۵ درصد کاهش مواجه شده و علت آن نیز ورود انبوه میوه‌های نوبرانه به بازار است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها