|
کدخبر: 111593 شاپور پشابادی

گزارش اختصاصی گسترش‌نیوز:

سامانه‌ای که کار گرانفروشان را سخت می‌کند

نشست هماهنگی تشدید بازرسی کالاهای هدف و رونمایی از سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی با حضور سرپرست وزارت صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در سالن همایش‌های وزارت صمت برگزار شد.

اقتصاد سامانه‌ای که کار گرانفروشان را سخت می‌کند

حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت اظهار کرد: به دلیل شرایط خاص کشور همیشه لزوم وجود یک سازمان واحد بازرسی احساس می‌شد. ادغام سه اداره مربوطه به تحقق این امر کمک کرده است.

وی افزود: نباید بازار را به حال خود رها کرد. کنترل بازار هم در سایه کمک فعالان بازار و تعامل آنها با واحدهای بازرسی محقق می‌شود. به کار جمعی نیاز است اما محوریت با سازمان حمایت است. بدون نظارت نمی‌توان تصمیمات مربوط به تنظیم بازار را به نتیجه رساند. شاهد تعامل و همکاری بی‌سابقه سازمان حمایت و تعزیرات هستیم.

مدرس خیابانی در ادامه اظهار کرد: نباید اجازه داد از نوسانات ارزی سواستفاده شود. با ابزارهای قهری نمی‌توان کاری کرد چون فقط جلوی تولید و جهش آن را می‌گیرد. باید بین گرانی ناشی از شرایط تحریم و گرانی ناشی از سواستفاده‌ها تفکیک قایل شد. با این حال باید با کسانی که پشت تابلو مخفی شده‌اند و از گرانی‌ها سواستفاده می‌کنند برخورد کرد.

سرپرست وزارت صمت در ادامه تصریح کرد: ابتلای تعداد زیادی از بازرسان سازمان حمایت به کرونا نشان‌دهنده تعهد و عملکرد بالای این سازمان است. دنبال سامانه الکترونیکی اسنپ بازرس هستیم که به محض وقوع تخلف، حضور پیدا کنیم. این سامانه باعث تسهیل پیگیری پرونده‌های مرتبط می‌شود. شاهد تحولی عظیم در بخش بازرسی و صف‌های تشکیل پرونده هستیم. امروز این سامانه راه افتاده است. بازرسی باید هدفمند باشد. عزم و اراده سازمان حمایت برای به ثمر رساندن این سامانه جای تشکر دارد. از امروز اعلام شود که سازمان تعزیرات حکومتی به هیج وجه پرونده‌های غیرالکترونیک را بررسی نکند.

وی افزود: باید تلاش کنیم الزام درج قیمت هم نهادینه شود. بدون همکاری مردم نمی‌توان به این هدف رسید. درخواست ما از مردم آن است که وارد مغازه‌های بدون برچسب قیمت نشوند.

وی همچنین اشاره کرد: تعدادی از خودروها و لوازم خانگی احتکارشده در انبارهای متروک و باغ‌ها، احتکار شده بودند بنابراین نظارت را باید دقیق تر و جامع تر کرد.

عباس تابش، رییس سازمان حمایت هم اظهار کرد: گمرک حق متروک کردن کالاهای اساسی را ندارد. تقبل  هزینه‌های مربوط به ۶۰ خودروی متحدالشکل که در سایه تلاس سرپرست وزیر صمت ممکن شد و در اختیار بازرسان سازمان قرار گرفت جای تشکر دارد.

لازم به ذکر است که در ادامه این مراسم از سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی رونمایی شد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها