|
کدخبر: 111210

سهامداران سهام عدالت این بانک صبور باشند!

چندی پیش بانک سپه در پیامکی به مشتریان خود از احتمال اختلال یک هفته‌ای در خدمات این بانک خبر داد اما با گذشت حدود دو هفته هنوز برخی مشتریان از جمله بعضی صاحبان سهام عدالت با مشکل دسترسی مواجه‌اند. یک مقام مسئول این بانک می‌گوید: زمان دقیق حل کامل مشکل مشخص نیست.

اقتصاد سهامداران سهام عدالت این بانک صبور باشند!

چندی پیش بانک سپه در پیامکی به مشتریان خود از احتمال اختلال یک هفته‌ای در خدمات این بانک خبر داد اما با گذشت حدود دو هفته هنوز برخی مشتریان از جمله بعضی صاحبان سهام عدالت با مشکل دسترسی مواجه‌اند. یک مقام مسئول این بانک می‌گوید: زمان دقیق حل کامل مشکل مشخص نیست.

بانک سپه چند روز قبل در پیامکی به مشتریان خود اعلام کرده بود: «مشتری گرامی بانک سپه، به منظور ارتقاء سامانه‌های بانک، خدمات الکترونیکی و کارتی این بانک از ساعت ۱۲ روز پنج‌شنبه مورخ ۱۹ تیرماه به مدت ۲۴ ساعت، قطع و تا یک هفته با اختلال احتمالی مواجه خواهد شد، از صبوری و همراهی شما سپاسگزاریم».

این اقدام با گلایه‌های بسیاری از سوی کاربران همراه بود، ضمن این که پس از گذشت یک هفته مقرر بعضی همچنان با مشکل مواجه‌اند. برخی از مشتریان این بانک برای تجارت‌نیوز نوشته‌اند:

«خدایا چ اشتباهی کردیم این بانک حساب باز کردیم….سود سهام عدالتمون چی میشه…»

«پول سهام رو۳۰روزه نریختین یک هفته ام اختلال در سیستمتون کلاهیچی دیگه سهامم الکی فروختیم»

«چراقشنگ موقع یارانه هابایداختلال بشه! »

«من که اومدم مسافرت اطلاع هم ازقطعی سیستم نداشتم چکارکنم الان بی‌پول مانده ام توشهر غریب سیستم هم گفتن ۲۴ ساعته وصل میشه که هنوز وصل نشده چکارکنم من»

«اخه چرا دقیق روزی که برای واریز کردن یارانه باید بانک سپه مشکل پیدا کنه حالا ما باید چکار کنیم که یارانه تیر ماه برامون واریز نشده زندگی ما با یارانه میچرخه»

«اخه مگه بانک سپه نگفت یک هفته، پس چرا هنوز اینترنت بانکم کار نمیکنه؟»

«یعنی واقعا متاسفم، الان نه روز که سیستم قطع یعنی چی اخه خدمات بهتر پیشکش همون خدمات قبلی عرضه کنید»

«سلام قریب به ده روزه کلیه سیستم‌های بانکی سپه قطعه اگر دسترسی دارید لطفا موضوع را پیگیری کنید از بانک مربوطه»

برای خواندن نظرات بیشتر می‌توانید گزارش«احتمال اختلال یک هفته‌ای در بانک سپه» را بخوانید.

پاسخ مسئولان بانک سپه

احمد سلمانی آرانی، مدیرعامل شرکت خدمات رایانه امید و مسئول تأمین نیازهای فناوری اطلاعات ‌و ‌ارتباطات بانک سپه، در پاسخ به این سوال که چرا اختلال طولانی شده است؟ می‌گوید: ما در حال انتقال اطلاعات یک بانک ۱۰۰ ساله به سیستمی واحد، متمرکز و به‌روز هستیم که مسلما زمان‌بر است. در ۴۰ سال گذشته حدود ۸۰ سامانه از نظر الکترونیکی برای بانک ساخته شده بود، متمرکز و آنلاین کردن آن بیش از یک هفته و ۱۰ روز زمان می‌برد. ضمن این که کرونا تعدادی ازهمکارانمان را هم مبتلا کرده و برخی جلسات با سایر بخش‌های بانک مختل شده است.

او با بیان این که ممکن است یک ماه یا بیشتر هم اختلال سرویس‌دهی به برخی را داشتیم باشیم، می‌افزاید: اختلالی که برای سرویس‌های عمومی مردم داشتیم سر ۲۴ ساعت برطرف شده ‌است ولی موضوعات اعتباری از جمله محدودیت حساب‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی یا اختلاف حساب‌ها و… با کندی مواجه است. چرا که ما باید مراقب سوءاستفاده‌ها هم باشیم.

سلمانی آرانی در واکنش به مشکل صاحبان سهام عدالت نیز عنوان می‌کند: ما ۳۹ میلیون مشتری داریم و بیش از یک میلیون آنها سهام عدالت دارند. اکنون هم قسمت عمده اینها مشکلی ندارند فقط تعدادی با مشکل مواجه هستند. ما شبانه روز در حال تلاش برای این مشکل هستیم. به علت مشکلاتی که برای مهاجرت حساب‌ها از یک سامانه به سامانه دیگر داریم برخی حساب‌ها ممکن است به دلایل مختلف با اختلالاتی مواجه شوند اما عمده آنان مشکلی ندارند. در دستور کار داریم که مشکلشان را سریعتر حل کنیم. مردم قدری صبور باشند.

به گفته او، پروژه فنی مربوطه، برنامه زمانی داشته و دارد اما برخی متغیرهای بیرونی از جمله محدودیت‌های کرونا برنامه را با مشکل مواجه کرده است. اکنون هم، زمان دقیق و معینی برای حل کامل مشکل در دست نیست و به علت برخی ملاحظات نظارتی قادر به ارائه اطلاعات بیشتر از برنامه زمانی پروژه نیستند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها