|
کدخبر: 109279

انتصاب مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: در طی چهار ماه گذشته در شهرک‌های صنعتی سطح کشور قراردادهای ما برای تامین زمین واحدهای صنعتی به بیش از چهار الی پنج برابر افزایش یافته است.

اقتصاد انتصاب مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

محسن صالحی‌نیا در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی که در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: افزایش قراردادهای ما برای تامین زمین واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی سطح کشور بدین مفهوم است که حتی در شرایط سخت محدودیت‎‌های بین‌المللی، اقبال سرمایه‌گذاران در بخش صنعت هنوز بسیار خوب است.

وی بیان کرد: شاخصه‌های استان خراسان رضوی در بخش تولید، اشتغال، ارزش افزوده، صادرات، سرمایه‌گذاری و نوسازی و بازسازی بوده که عمده این شاخص‌ها در پنج رتبه اول کشور قرار می‌گیرد و صاحبان صنعت این استان در سطح کشور شناخته شده و دارای افکار و برنامه‌های بسیار خوبی هستند.

صالحی‌نیا افزود: استان خراسان رضوی در صنعت قطعات و مجموعه خودرو جزو پنج استان برتر کشور قرار دارد و هر چند که خودروسازی هم در این استان شکل گرفته، اما با این وجود قابلیت و ظرفیت استان خراسان رضوی برای توسعه صنعت خودروسازی بسیار بالا است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ادامه داد: استان خراسان رضوی همچنین قطب صنایع غذایی کشور، چه در صنایع تبدیلی کشاورزی و چه در صنایع فرآوری نهایی، بسته‌بندی و صنایع مبتنی بر صادرات در زنجیره ارزش است. ۶ خوشه صنعتی در این استان تکمیل نهایی و اجرایی شده و ۲۰ خوشه صنعتی دیگر نیز در مرحله مطالعات قرار دارد که به زودی مراحل اجرایی آنها تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: این استان در خصوص حمایت از صنایع کوچک، کنسرسیوم‌های صنعتی، بازاریابی‌های بین‌المللی و فن‌بازارها و برگزاری تورهای صنعتی دارای عملکرد و کارنامه بسیار خوبی است و پیشنهاد می‌شود در این استان شهرک‌های یکپارچه در ارتباط با صنایع غذایی و تبدیلی ایجاد شود که در نهایت بتواند به صادرات بینجامد.

وی اضافه کرد: ضروری است که شهرک‌های صنعتی کشور در توسعه زیرساخت‌ها در کنار توسعه صنعت رشد پیدا کنند. رشد هزینه‌ها برای ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی سطح کشور نسبت به سال‌های قبل افزایش حداقل سه برابری داشته است.

صالحی‌نیا خاطرنشان کرد: در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بالغ بر ۲۸۰۰ واحد تولیدی در حال بهره‌برداری داریم و تقریبا ۱۷۰۰ واحد صنعتی نیز در دست ساخت‌وساز هستند که این نشانگر اقبال بسیار خوب از صنعت استان است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، عنوان کرد: از عملکرد خوب شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در بحث عارضه‌یابی واحدهای صنعتی و کلینیک صنعت که منجر به بازفعالی و برگشت به چرخه تولید تعداد زیادی از واحدهای صنعتی راکد و غیر فعال شده، تشکر می‌کنم.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از خدمات ویژه و ارزنده مسعود مهدی‌زاده مقدم، مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی که به افتخار بازنشستگی نائل آمده، در حکمی رضا شجاعی به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها