|
کدخبر: 109142

حقوق بازنشستگان افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بالاخره تعیین تکلیف شد و حقوق هر بازنشسته حداقل ۵۰۰ و حداکثر ۸۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

اقتصاد حقوق بازنشستگان افزایش یافت

مصطفی سالاری در این خصوص، اظهارکرد: امروز ۳۲ هزار میلیارد تومان بابت رد دیون به تامین اجتماعی داده شد تا از این طریق، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، بیان کرد: این تصمیم را امروز رئیس‌جمهوری و دولت با پیگیری‌های وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی اتخاذ کردند.

وی افزود: هزینه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، در هر سال ۱۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت: امیدواریم که بتوانیم در نهایت تا ۳۰-۴۰ روز آینده محاسبات و صدور احکام را انجام دهیم و این افزایش‌ها را بر مبنای متناسب‌سازی اعمال و پرداخت کنیم.

سالاری افزود: بر این اساس میزان افزایش حقوق بازنشستگان حداقل بگیر، ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است و برای بازنشستگان غیر حداقل بگیر هم این افزایش تا ۸۰۰ هزار تومان نیز افزایش می‌یابد.

وی گفت: میزان این افزایش متناسب با سنوات خدمت بازنشستگان و میزان وصولی فعلی شان است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، افزود: علاوه بر این احتمالا امروز افزایش بن خوار و بار و حق مسکن را هم مصوب می‌کنیم.

سالاری گفت: جزییات این افزایش هم همزمان با جزییات بیشتر متناسب‌سازی حقوق، تا شنبه اعلام و اجرایی می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال کسی که با ۳۰ سال سابقه، حداقل بگیر بوده است، در پایان سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافتی داشته که با اعمال ۲۶ درصد افزایش سنواتی، در آغاز سال جدید دریافتی‌اش به حدود دو میلیون تومان رسیده است و با اعمال متناسب‌سازی و افزایش بن خوار و بار و حق مسکن دریافتی‌اش حتماً بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد شد.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها