|
کدخبر: 109098

رشد ۳۰ برابری دلار در ایران در مقایسه با ترکیه

قیمت دلار در کشور ترکیه طی یک ماه اخیر از ثبات نسبی مطلوبی برخوردار بوده است. افزایش ۱٫۱ درصدی قیمت دلار در ترکیه طی یک ماه اخیر در حالی است که قیمت این ارز امریکایی در ایران طی همین دوره بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

اقتصاد رشد ۳۰ برابری دلار در ایران در مقایسه با ترکیه

طی یک ماه اخیر افزایش قیمت دلار در ایران نسبت به کشور همسایه، ترکیه ۳۰ برابر بیشتر بوده است.

قیمت دلار در کشور ترکیه طی یک ماه اخیر از ثبات نسبی مطلوبی برخوردار بوده است.

در پی شیوع ویروس کرونا در ترکیه و جان باختن تعداد زیادی از مبتلایان در این کشور، ارزش لیر ترکیه در مقابل دلار امریکا مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه امسال به پایین‌ترین سطح تاریخی خود رسید و قیمت هر دلار به بیش از هفت لیر رسید؛ اما پس از آن دلار روند کاهشی به خود گرفت و از بحران ارزی این کشور کاسته شد.

بررسی روند قیمت دلار در ترکیه نشان می‌دهد طی یک‌ماهه اخیر دلار دارای ثبات نسبی قیمت بوده و تنها ۱٫۱ درصد افزایش داشته است.

درحال‌حاضر، قیمت هر دلار امریکا در ترکیه معادل ۶٫۸ لیر است.

افزایش ۱٫۱ درصدی قیمت دلار در ترکیه طی یک ماه اخیر در حالی است که قیمت این ارز امریکایی در ایران طی همین دوره بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

آمارها نشان می‌دهد قیمت دلار (صرافی ملی) از ۱۸ خرداد ماه امسال تا به امروز، ۱۸ تیر ماه (تا لحظه تنظیم این گزارش) بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته و از ۱۶٫۹ هزار تومان به بیش از ۲۲ هزار تومان رسیده و به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است.

ارسال نظر