|
کدخبر: 107514

آن‌هایی که پول سهام عدالت خود را نگرفتند بخوانند

مدیر معاملات کارگزاری بانک ملی، گفت: پول همه کسانی که برای فروش سهام عدالت به بانک ملی مراجعه کرده‌اند نهایتا تا پایان هفته آینده واریز و پرونده فروش سهام عدالت در این بانک بسته می‌شود.

اقتصاد آن‌هایی که پول سهام عدالت خود را نگرفتند بخوانند

سهامداران سهام عدالت در روزهای ششم تا سیزدهم خرداد ماه فرصت داشتند تا با مراجعه به بانکی که شماره شبا حساب خود را در آن بانک به سازمان خصوصی‌سازی داده‌اند، درخواست فروش ۳۰ درصد از سهام خود را ثبت کنند.

بانک ملی یکی از بانک‌هایی است که تعداد زیادی از سهامداران سهام عدالت در آن حساب دارند و شماره شبا حساب خود از این بانک را در سامانه سازمان خصوصی‌سازی ثبت کرده‌اند.

به همین علت نیز در اسفند ماه سال گذشته که بحث واریز سود سهام عدالت مطرح شد، بسیاری از سهامدارانی که سود سهام خود را دریافت نکرده بودند از مشتریان این بانک بودند.

در این خصوص حسن علائی، معاون سازمان خصوصی‌سازی به تجارت‌نیوز گفت که، وجوه حاصل از سود سهام عدالت ۶۳ هزار نفر از سهامداران که در بانک ملی حساب داشته‌اند برگشت خورده است.

بنابراین در بحث فروش نیز به علت تاخیر حدود یک ماهه‌ای که در واریزی‌ها رخ داده است بسیاری از معترضان به عدم دریافت پول سهام از این بانک هستند.

علت تاخیر در واریزی چیست؟

مژگان ارجمند، مدیر معاملات کارگزاری بانک ملی در پاسخ به این سوال تجارت‌نیوز فرآیند فروش سهام عدالت از طریق کارگزاری بانک ملی را تشریح کرد.

وی در ابتدا گفت: از آنجایی که حدود ۴۰ درصد از کل سهامداران سهام عدالت از مشتریان بانک ملی هستند، طبیعتا به علت رویه‌ای که درنظر گرفته شده باید به بانک ملی مراجعه می‌کردند؛ با توجه به فرآیند فروش سهام عدالت و تاخیری که در واریز وجوه رخ داد است تعداد سهامداران شاکی از این بانک نسبت به بانک‌های دیگر بیشتر است.

وی عنوان کرد: بانک ملی مانند سایر بانک‌ها براساس رویه‌ای که در نظر گرفته شده، سفارشات را جمع‌آوری و برای شرکت سپرده‌گذاری ارسال کرد؛ اما بعد از یک زمانی شرکت سپرده‌گذاری این فرآیند را نپذیرفت و روش را تغییر داد که موجب شد در روند فروش وقفه‌ای ایجاد شود.

ارجمند در این خصوص، ادامه داد: در سری اول که اطلاعات به صورت مستقیم به سپرده‌گذاری ارسال شد و سپرده‌گذاری سهام متقاضیان را در قالب کد تجمیعی برای کارگزاری آماده فروش می‌کند، برای واریز وجوه دوباره پای سپرده‌گذاری به میان می‌آید که باید لیست اطلاعات سهامداران را برای ما ارسال کند و بعد از راستی‌آزمایی اطلاعات مشتریان از طریق بانک بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای پول سهامداران را واریز کردیم.

پول سهام چه کسانی تا به حال واریز شده است؟

مدیر معاملات کارگزاری بانک ملی در پاسخ به این سوال گفت: سهام همه کسانی که تا روز ۱۰ خرداد ماه با مراجعه به بانک درخواست فروش ۳۰ درصد از سهام خود را ثبت کرده‌اند، فروخته شده و به حسابشان واریز شده است؛ در این بین به خاطر این که اطلاعاتی مثل شماره ملی، موبایل، شبا و حساب برای تعداد محدودی از سهامداران نواقصی داشته که واریزی انجام نشده است که پس از رفع آن پرداختی‌ها انجام خواهد شد.

به گفته وی، پول سهام عدالت حدود ۹۰ هزار نفر از مشتریان بانک ملی به صورت کامل واریز شده است.

وی افزود: اما پس از این که ارسال اطلاعات از سوی کارگزاری به صورت مستقیم به سپرده‌گذاری متوقف و با واسطه‌ای که ایجاد شد، فروش نیز انجام نشد. در این مرحله ما درخواست فروش سهامدارانی که از روز یازدهم تا سیزدهم خرداد ماه به بانک ملی مراجعه کرده‌اند را برای شرکت سپرده‌گذاری ارسال کردیم و در روز یکشنبه هفته جاری شرکت سپرده‌گذاری مجوز فروش سهام این افراد را به ما داد که در حال فروش آن هستیم.

این مسئول کارگزاری بانک ملی با اشاره به عملکرد بازار طی روزهای اخیر خاطر نشان کرد: چون بازار طی روزهای اخیر ریزشی بوده، ما سعی کردیم که سهام مردم را با قیمت مناسب بفروشیم و از سوی دیگر نیز بازار بهم نریزد. طی دو روز گذشته سهام بیش از ۵۰ درصد از سفارشات فروخته شده که به محض این که شرکت سپرده‌گذاری لیست سهامداران را بدهد و پس از استعلام درستی اطلاعات، چک واریزی را به بانک می‌دهیم تا به حساب مشتریان واریز شود.

وجوه کی واریز می‌شود؟

ارجمند در این باره عنوان کرد: شرکت سپرده‌گذاری معمولا فردای روزی که معاملات انجام می‌شود، لیست سهامداران را برای ما می‌فرستند که برای فروش دو روز قبل معمولا امروز یا فردا لیست به‌دست ما می‌رسد و احتمالا در روز پنجشنبه یا نهایتا شنبه هفته آینده به حساب کسانی که سهامشان فروخته شده واریز می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع پیش‌بینی ما این است که سهام عدالت همه کسانی که در خرداد ماه به بانک مراجعه کرده‌اند طی امروز و فردا فروخته شود که واریز آن از شنبه هفته آینده آغاز و تا پایان هفته همه سهامداران پول سهام خود را دریافت کنند و پرونده فروش سهام عدالت در این بانک بسته شود.

وی در پایان با اشاره به فروش سهام عدالت از طریق مراجعه مستقیم به کارگزاری بانک ملی، گفت: در خصوص کسانی که پس از تاریخ ذکر شده به کارگزاری مراجعه و سهمی را برای فروش انتخاب کرده‌اند نیز چون فرآیند تسریع شده و بانک دیگر نقشی ندارد، درخواست سهامدار تجمیع و برای سپرده‌گذاری ارسال می‌شود که معمولا واریز وجه سریع‌تر انجام می‌شود.

منبع: تجارت نیوز
  • جاوید ارسالی در

    ما نفهمیدیم مبلغ این 30 درصد چقدر میشه ؟بانکها چون سابقه دزدی زیاد دارن ممکنه در این جا هم دزدی کنن .عامل بیشتر مشکلات مملکت بانکها هستند پس اگه مبلغ کمی برات ون واریز شد تعجب نکنید .ذات بانکها دزدیس ت .

    • سعید ارسالی در

      کاملادرسته ۳۰درصدوبرایمن یک ونهصدواریزکر دن

    • جمشیدخزایی ارسالی در

      باسلام وخسته نباشید یک ماهی میشه فروختم مستاجرم وبیکاربدون درامد. مال. بانک تجارت ه اصلا نریختی وج دوج راهه

  • اسدالله ارسالی در

    تورو خدا این صی درصد رو بانک کشاورزی سهام عدالت را واریز کنید اگر لازم نداشتم مریض که نبودم بفروشم

  • حاتم صفری بیرانوند وامیرحسین صفری بیرانوند ارسالی در

    باسلام من پسرم سهام سیدرسدرافروختیم وپسر م بانک ملی خودم بانک صادرات حالا ازشماخو اهش میکنم هرنفرپانصدسیسهزاراست وتاالان و جه ای هم بحسبمان امده خواهش میکنم کلن هر چی هست گران شده برامان واریز کنیدمستجریم کارگرم قسطه مگربرای چی بفروشیم ازکارمند ان بانک ملی وصادرات تشکرمیکنم عاجزانه دس تمان خالیه کارتمان شارزکنیدخدانگهدارخودت ان وخوانوادتان یاهو کمکمان کنیدعلی نگهدا رخودتان خوانودتان

  • عبدالعلی ریسی ارسالی در

    من 23 خرداد د ر بانک تجارت فروختم هنوز چیز ی به دستم نرسیده

  • محمد رضا مولایی طا هر ابادی ارسالی در

    من بیماری تیروئید و قلب دارم و از کار اف تاده ام و هیچ جا بیمه نیستم هیچ کجا کار ندارم شما رو بخدا بگید کجا تمام سهامم را بفروشم ممنونم

  • عباس ارسالی در

    من درتاریخ ۲۳.۲.۹۹سهام خودرافروخته ام هن وزپول به حسابم نیامده چکارکنم

  • مریم ارسالی در

    والا ما نفهمیدیم چطوری وارد سایت بانکی بشیم ثبت فروش و تایید بزنیم

  • ناشناس ارسالی در

    خاهشن کمک کنید ما اگر لازم نداشیم سهامم را نمی فروختم دانشجو هستم و مادری مریض

  • قادری ارسالی در

    باسلام وخسته نباشید...آقا سهم من یک میلیونیه ۳۰درصدم میشه ۸میلیون ولی ۵میلیون واریز کردن آیا مابه التفاوت رو میدن یانه؟؟؟ممنون میشم

  • سعيد ارسالی در

    تو را خدا پست بانگ ملکان چرا پول فروش سه ام عدالت را به مردم نمیده تو را خدا پیگی ری گیری کنبید

  • مجید ارسالی در

    سلام ازبانک ملت چه خبرایاتااخرامسال 30در صدفروش سهام عدالت به مردم داده میشودیامن تظرظهوراقاهستند

  • حمید ارسالی در

    ۵۳۲هست سهامم‌چرا ۳۲۰تومن واریزشده بانک ملی هس

    • ناشناس ارسالی در

      من ۳۰درصدسهام رادربرج ۲۲-۳درسایت ایوافروختم وبعداز۴ماه فقط آنم کم کم نزدیک ۲۳۰۰ریختن ارزش سهام من ۴۹۲هست و۱۵میشه واریزی ندارم لطقان پیگیری .کنین اگه نیازنداشتم نفروختم وتاپرداختی کامل ۳۰اول پرداخت نشه نمیشه ۳۰دوم فروخت

  • Mehrsa ارسالی در

    من بانک صادرات 21خرداد فروختم ولی تا الان هیچ خبری نشد .. چند بار هم رفتم بانک.. ثبت نامم واطلاعات وارد شده ام هیچ مشکلی نداشت... بخدا از بدبختی فروختیم .. تورو قران ب بانک ها بگید اذیت نکنن .. اگه قراربود اینقدر طول بکشه چرا ب مردم وعده 12 روزه دادند..

  • وحید ارسالی در

    سلام الان نزدیک یه ماهه که سی درصدسهمم ر وفروختم اگه مشکل نداشتم هیچوقت اینکارونم یکردم لطفا به بانک صادرات بگین واریزکنن فقط به مردم وعده وعیددروغ ندین....

  • علی ارسالی در

    پس کی بانک کشاورزی واریز میکنه به همه وع ده بزودی امروز وفردا واریز میشه ما که 30 درصدخودمون رو فروختیم ولی خبری از پولش ن یست لطفا رسیدگی کنید

  • افشین ارسالی در

    باسلام،بنده ۱۸خرداد در بانک صادرات ثبت ف روش کرده ام اما تاالان یک ریال واریزی ند اشته ام،مسؤلین مربوطه بانک صادرات محض خد ا پیگیری کنید زودتر، احتیاج داریم میدونی د احتیاج یعنی چی؟

  • سعید ارسالی در

    با سلام من از طریق ایوا ۳۰ درصد سهام را برای فروش گذاشتم کی واریز میشه این برنام ه به بانک ملی ربط داره

  • مریم ارسالی در

    سلام منم 10خردادثلت نام کردم سهام خودراد ربانک مسکن. اصلاازبانک هیچ خبری نیست انگ ار به خواب زمستانی رفته توروخدا بیدارشید وقت خواب نیست مردم توی مشکلات گیرکردند به دادمردم برسید درسته اینها هیچی نمیشه ولی باز سهام حقمون هست پول مردم رو بدهید

  • اصغر ارسالی در

    سلام شما رو به قران قسم میدم به مردم لاا قل قول الکی ندین من به صاحب خونه گفتم هف ته آینده پول پیش خانه رو میدم الان یک ما ه بیشتر هستش که میگه چرا پول نمیدی منم ر و حسابی که به ما گفته شده هفته آینده تا الان هیچ خبری نیست باید چه کار کنیم اگه به مردم اعلام کنید یک ماه یا دو ماه دیگه پول به حسابشون میاد لااقل چشم انتظار نی ستند

  • ناشناس ارسالی در

    بخداهمه اش کلاهبرداری ازملته من ۳۵روزه ب رافروش زدم ولی هیچی هنوزب حسابم نریختن

  • ناشناس ارسالی در

    سلام ما ۱۶خرداد زدیم برای فروش تا الان پ ولی دریافت نکرده این ملت حواله همه بان ک ا واریز کردن این مورده

  • ناشناس ارسالی در

    خاک برسر بانک توسعه تعاون شهرکرد یک ریال هم عاید مشتریان فروش30 درصد که نکرد همی شه میگه از۱۰ خردادسیستم ما خرابه لعنت به این بانک بی در وپیکر

  • ناشناس ارسالی در

    سلام جرااینقدر دروغ میگیدمن۱۶خرداد زدم ب رافروش الان شده ۲۹تیرماه تا الان یه ریال ی برام واریز نشده لطفا پیگیر باشید

  • علی ارسالی در

    بانک انصار چرا پول واریز نمی کنه الان یک ماهه ما پول لازم داشتیم که فروختیم

  • ناشناس ارسالی در

    چرا پول فروش سهام عدالت را پرداخت نمیکنند حتما نیاز بود که فروختیم

  • Elham Batoei ارسالی در

    من از کل سهام عدالتم ۲۴۰۰کلن گرفتم پس بق یه اش کجاس توروخدا بهم واریزکنید من پول لازمم ماشینموخوابوندن

  • سید معین علوی ارسالی در

    هشت خرداد درخواست فروش به بانک ملت دادم و هیچ مشکلی هم در سجام ندارم پس کو پول

  • مجید ارسالی در

    برا من دو و نیم واریز کردن از سعدی در چه ار پنج مرحله ده روزه دادن نمیدونم بازم م یدن یا نه

  • سمانه حسینی ارسالی در

    سلام من 30درصد سهام فروختم بعد از یک ماه 500تومن برام ریختن یعنی چی پس یقیه اش چی 500تک تومن پوله

  • محسن ارسالی در

    خدا لعنت بکنه اینا رو که پدر ملتدراوردن این چه مسخره بازی بعد از ده روز که درخوا ست فروش سهامم رو دادم سامانه سعدی بخشی ر و فروخته بقیه رو دیگه نگه داشته نمیدونم این دیگه چه صیغه ایه هنوز خبری از پرداخت ی نیست چرا اینجور به سر مردم میدن

  • شکرخدا ارسالی در

    سلام یک ماه است سها مم برافروخت خبری از واریز نیست از بانک تجارت فروختم هیچ اط لاعا ت هم ندارم لطفا کمکم کنید شماره تم اسم۰۹۱۶۹۴۸۰۱۲۹

  • رامین ارسالی در

    سامانه سعدی یه سامانه کلاهبرداری.دودره ب ازه.دزده.نامرده که خیلیا را با وعده های دروغ سمت خودش کشوند پدری به روشن قفل کرد که نه راه پس داشته باشند نه راه پیش.من حدود دوماه فروختم و به وعده خودشون سه رو ز کاری شد یکماه واریزیشون از یکماه پیش ش روع شد و هنوز تسویه نکردن.چهلتومن و پنجا ه تومن و بیست تومن ودقیقا پریروز سهام یک ‌میلیون تومانیه بنده که ارزش 39846000سی ومن خورده ای بود یه دفعه به زمان یکروزمو قعی ک نه دلار نه طلا نه نفت نه کوفت نه ز هرمار ارزون نشده بوده ارزش سهام را یه دف عه هشت میلیون کمتر که باشد32452000سی و د و میلیون.تو یک روز هشت میلیون افت در صور تی که هیچ سایت یا کارگزاری قیمت تغییر نک رده و سهام یک میلیون تقریبا 39میلیون توم ن قیمت گزاری کردن در تاریخ 29برج پنج.امی دوارم فعلن 5میل تومن بحساب منی که احتیاج دارم ریختید اگ بخواهید یه قرونش بخورید تو گلوودون گیر کنه.

  • محسن پرکی کلوکانی ارسالی در

    نزدیک ب ۴۵روزه من ۳۰درصد سهمم رو فروختم وهیچ مشکلی مشخصاتم شماره شبا و خط همراهم چرا بانک انصار واریز نمیکنه بابا مشکل داریم خواهشن التماسن جان هرکسی دارین من مریض دارم موندم برای دکتر رفتن بریزین خو اهشن شماره ملی من اینه فرزند علی ۳۶۹۰۰۷۲ ۸۱۶

  • محسن فیضی ارسالی در

    من 35روز بانک پارسیان فروختم هیچ خبری از ش نیست
    توروخدا بانک پارسیان واریز کن نیازداریم

  • مصطفی رضای ورچقی ارسالی در

    برادر عزیز شد 120روز120روز توراقران پول منو واریز کنید تاحالا سه مرحله فروختهاید .ولی یک مرحله برای من واریز شده پاندا م یک جانباز هستم تلفن 09189515703کد ملی 0 490203698

  • قادر ارسالی در

    سهم.شرکت.فولادمبارکه.اصفهان.بفروش.رفته.ولی.وش.هنوز.نمیودی.چرا

  • علی ارسالی در

    خاک توسرتون بااین سهام عدالتتون این همه پول مردمو خوردین کافی نبود چشم دوختین به این حقی که خیلی خیلی خیلی نسبت به حق واقعی مردم کم هس اگه واریزنمیکنین گم شین بیرون تایکی دیگه بیاد میزواستون خوش میگذره بدبختا یه روزی جواب پس بدین درآتش جهنم میسوزین

  • سعید سهرابی ارسالی در

    باسلام من ۶۰درصد از سهام عدالتم و سال گذ شته فروختم اما متاسفانه یک ملیون تومان ب ه حساب شما واریز. شد ودیگه خبری نشد. چرا ؟

  • علیرضا صالحی ارسالی در

    من سال گذشته ۶۰ درصد سهامم رافروختم ۱میل یون واریز شد ودیگر چیزی واریز نکردند لطف ا پیگیری کنید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها