|
کدخبر: 107471

الگوی تکراری دلار در بازار ارز

روز گذشته، نوسانات دلار نشان می‌داد که رمقی برای جهش قیمتی در بازار وجود ندارد. بهای دلار در معاملات ابتدایی بازار کمی افزایش یافت و تا سطح ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسید، اما به‌نظر می‌رسد دیگر این افزایش با استقبال معامله‌گران روبه‌رو نشد و به آرامی از سطح نرخ دلار کاسته شد.

اقتصاد الگوی تکراری دلار در بازار ارز

این الگو روز قبل از آن نیز تکرار شده بود و در ابتدای روز، دلار تلاش‌هایی را برای افزایش و کانال‌شکنی آغاز می‌کند، اما فضای این بازار به شکلی نیست که دلار را به سمت کانال‌های بالاتر هدایت کند.

البته درخصوص این روند دلار دو نگاه وجود دارد؛ برخی معتقدند دلار دیگر کشش قیمت‌های بالاتر از سطح کنونی را ندارد، به همین دلیل تلاش‌ها برای افزایش آن بی‌ثمر بوده است. از نگاه این گروه، عرضه دلار از سوی بازارساز نیز به مدیریت نرخ دلار کمک کرده است. در مقابل برخی نیز معتقدند دلار شرایط رشد قیمتی را در هفته‌های آینده دارد و درحال‌حاضر، در شرایط استراحت به سر می‌برد. البته قیمت‌گذاری دلار فردایی این موضوع را تایید نمی‌کند، زیرا برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد نرخ دلار فردایی، در نزدیکی نرخ نرخ کنونی بازار معامله می‌شود و در نتیجه شاخص‌های بازار، نشان از یک جهش قیمتی دیگر می‌دهد.

در روزی که دلار افزایش ۱۱۰ تومانی را ثبت کرد، نوسان نرخ سکه نیز کم‌دامنه‌تر از روز‌های قبل گزارش شد. بر اساس آمارهای منتشر شده نرخ سکه امامی به سطح ۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسید تا نسبت به روز گذشته افزایش ۸۰ هزار تومانی را ثبت کند. این در حالی است که نوسان روز قبل از آن در سطح ۲۰۰ هزار تومان گزارش شده بود. این موضوع نشان می‌دهد همسو با کاهش نوسانات دلار، از شدت نوسانات قیمتی سکه نیز در بازار کاسته شده است.

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها