|
کدخبر: 107221

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته دوم تیر ماه

یک فعال بازار طلا از ادامه رشد نرخ طلا و سکه در صورت صعود نرخ ارز خبر داد و گفت: با ادامه روند افزایشی نرخ دلار نمی‌توانیم انتظار ثبات نرخ طلا را داشته باشیم.

اقتصاد پیش‌بینی قیمت طلا در هفته دوم تیر ماه

نادر بذرافشان نوسان بالای نرخ ارز را موثرترین عامل افزایش قیمت‌ ها در بازار طلا دانست و اظهار کرد: البته در کنار صعود نرخ دلار، بهای اونس هم افزایش پیدا کرده که با توجه به پیش‌بینی رشد بیشتر طلای جهانی تا پایان سال میلادی، شاهد تاثیر آن بر پیش‌بینی نرخ طلا در بازار داخلی خواهیم بود.

دبیر اتحادیه طلا تاکید کرد: در اواخر هفته گذشته با کاهش نرخ ارز شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار طلا نیز بودیم اما دلار از دو روز گذشته تغییر مسیر داده و دوباره گران شده و به این ترتیب بهای طلا و سکه هم صعودی شده است؛ تا زمانی که بازار ارز در مدار افزایشی باشد نمی‌توانیم انتظار کاهش نرخ طلا و سکه را داشته باشیم.

او با اشاره به افت چشمگیر معاملات مصنوعات طلا از ابتدای سال خاطرنشان کرد: اگرچه مصنوعات طلا از اواخر سال پیش تاکنون بازار خوبی نداشته اما در مقابل تقاضا برای خرید سکه اندکی بیشتر شده است ولی در کل طلا و سکه همیشه کم‌ ریسک‌ترین بازار به جهت سرمایه‌گذاری بوده و در بلندمدت بازدهی خوبی خواهد داشت.

این فعال بازار طلا اضافه کرد: بنابراین بازار طلا همچنان متقاضیان خود را دارد و این که گفته شده مردم به سمت فروش طلا برای ورود به سایر بازارها روی آورده‌اند را رد می‌کنم.

بذر افشان در پایان با تشریح نرخ طلا و سکه بیان کرد: امروز ارزش هر گرم طلای ۱۸عیار ۸۶۰هزار تومان است و هر قطعه سکه تمام طرح جدید با نرخ هشت میلیون و ۸۱۰ و سکه طرح قدیم هشت میلیون و ۴۵۰هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین بهای نیم سکه در بازار امروز چهار میلیون و ۴۴۰، ربع سکه دو میلیون و ۴۵۰ و سکه یک گرمی یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها