|
کدخبر: 107037

زمان آغاز پرواز‌های بین‌المللی اعلام شد

کربلایی گفت: مذاکراتی صورت گرفته است که تا ۱۵ روز آینده بخشی از پرواز‌های بین‌المللی از سر گرفته شود.

اقتصاد زمان آغاز پرواز‌های بین‌المللی اعلام شد

محمد مهدی کربلایی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان این که منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در سال ۹۷ تاسیس شده است گفت: این منطقه آزاد با توجه به آنکه در قالب وزارت راه و شهرسازی شکل گرفته است؛ بنابراین اقدامات لازم در حوزه مناطق آزاد انجام نمی‌شد به همین دلیل حمایت‌ها و فرآیند‌های مرتبط با منطقه آزاد با مشکل مواجه شده بود.

او ادامه داد: امروز برای انجام فعالیت‌های هرچه بیشتر در منطقه آزاد امام خمینی(ره) تفاهمنامه‌ای منعقد شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: این تفاهمنامه فرآیند‌ها را تسهیل می‌کند و ما می‌توانیم بخشی از واردات کالا‌های مورد نیاز کشور را از طریق منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام دهیم.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تاکید کرد: با توجه به آنکه گمرک منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) را از پیش راه‌اندازی کرده بودیم این اقدام خود می‌تواند شروع و محرکی برای تبدیل شدن این منطقه به منطقه آزاد شود.

کربلایی تصریح کرد: در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) پهنه‌هایی تعریف شده است که این موضوع عامل حضور بیشتر سرمایه‌گذاران می‌شود و البته در این بخش تمامی مقررات فرودگاهی رعایت شده است.

مدیرعامل فرودگاه امام خمینی(ره) تاکید کرد: یک هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تعریف شده و ما تمامی قوانین لازم در این حوزه را رعایت و زیرساخت‌ها را برای حضور سرمایه‌گذاران و ایجاد کسب و کار‌های مختلف جهت تولید به صورت اجرایی فراهم خواهیم کرد.

کربلایی اضافه کرد: ایجاد کارگروه و مراکز صنعتی دانش‌بنیان، خود می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال شود، همچنین با توجه به مشوق‌های قانونی که ایجاد شده است این عامل باعث کاهش هزینه‌های تولید و افزایش صادرات خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در سه تا چهار ماه گذشته شاهد رکود شدید در پرواز‌های بین‌المللی بوده‌ایم گفت: در این زمان تمامی فرآیند‌ها را اصلاح کردیم و سعی کردیم کیفیت خدمات کالا‌ها را افزایش دهیم.

او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره آخرین آمار‌های پرواز‌ها در فرودگاه امام خمینی (ره) هم گفت: در این مدت شاهد کاهش ۹۲ درصدی پرواز‌های بین‌المللی و همچنین تعداد مسافران بودیم.

کربلایی در پایان اظهار کرد: مذاکراتی صورت گرفته که از اواخر ماه اوت پرواز‌ها از سر گفته شود و البته تا رسیدن به اوج پرواز‌های بین‌المللی فاصله‌های بسیار زیادی داریم، اما ۱۵ روز تا یک ماه آینده بخشی از پرواز‌های بین‌المللی بر اساس مذاکراتی که با کشور‌های مختلف از جمله ترکیه داشته‌ایم و همچنین با توجه به صدور مجوز‌ توسط سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفته آغاز می‌شود.

 

 

منبع: بوبینا

ارسال نظر