|
کدخبر: 106453

حال و هوای بازار طلا و سکه در روز گذشته

آخرین قیمت طلا و سکه چقدر شده است؟ بازار طلا پیش از پنجشنبه چگونه بوده است؟ آیا بازار جهانی طلا هم روندی مشابه بازار داخلی طلا دارد؟

اقتصاد حال و هوای بازار طلا و سکه در روز گذشته

قیمت سکه روز چهارشنبه به تبعیت از دلار از قله تاریخی بازگشت. هجوم بازارساز ارزی به بازار نه تنها دلار بلکه سکه را وادار به عقب‌نشینی کرد.

ساعت ۱۶ دیروز بهای هر سکه طرح جدید ۳۲۰ هزار تومان کاهش یافت و به قیمت ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. همراه با معاملات فیزیکی این فلز گرانبها، گواهی سپرده سکه در بورس کالا هم به کانال ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بازگشت. افت بهای سکه عموما به علت ریزش نرخ دلار رقم خورد.

تاثیر منفی شاخص ارزی به اندازه‌ای بود که صعود قیمت اونس طلای جهانی به بالاترین سطح در ۸ سال اخیر چندان به چشم نیامد و سکه را حمایت نکرد. موضوعی که منجر به افزایش شکاف بین ارزش ذاتی سکه(با احتساب مالیات ارزش افزوده) با قیمت جاری بازار این فلز در معاملات دیروز شد.

دنیای اقتصاد در تشریح آخرین وضعیت بازار جهانی نیز نوشته است: اونس طلای جهانی روز چهارشنبه ضمن صعود به بالاترین سطح از اکتبر ۲۰۱۲ در ساعت ۱۶ به قیمت ۱۷۷۶ دلار معامله شد. اگرچه افزایش بهتر از انتظار PMI امریکا و اقتصادهای بزرگ اروپایی و همچنین بهبود میزان فروش مسکن در ایالات متحده تا حد زیادی سرمایه‌گذاران را به احیای فعالیت‌های اقتصادی امیدوار کرد اما عبور تعداد مبتلایان به کرونا از ۲/ ۹ میلیون نفر، موجب تشدید نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به اقدامات پیشگیرانه دولت‌ها و سرازیر شدن حجم پول‌های بی‌پشتوانه به اقتصاد جهانی شد. موضوعی که نهایتا به نفع طلا رقم خورد. ضمن اینکه، وزیر خزانه‌داری امریکا هم اعلام کرد که بسته حمایتی دیگری در قالب تزریق پول و تاخیر در اخذ مالیات در راه است که به تضعیف دلار و رشد طلا منجر شد.

اونس پنج‌شنبه منتظر آمارهای کلان اقتصاد امریکا از جمله تغییرات سه‌ماهه GDP و بیکاری هفتگی است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر