|
کدخبر: 105289

پنج سال و ۵ هزار نفر بیکار!

از سال ۱۳۹۳ آمار معرفی کارگران بیکار شده به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزایش یافته و از ۲۴۳۷۴ نفر در سال ۱۳۹۳ به ۲۹۱۰۶ نفر در سال ۹۸ رسیده است.

اقتصاد پنج سال و ۵ هزار نفر بیکار!

بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی است و سازمان تامین اجتماعی از طریق دریافت حق بیمه مقرر به بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که طبق مقررات قانون بیمه بیکاری بدون میل و اراده از کار بیکار شده باشند، مقرری بیمه بیکاری پرداخت می‌کند.

بررسی بیمه بیکاری و افراد بهره‌مند از این مزیت، یکی از مواردی است که می‌تواند در تحلیل بازار کار کشورها مفید واقع شود. درحال‌حاضر رویکرد جهانی در این خصوص کاهش تعداد مقرری بگیران با تاکید بر حفظ اشتغال است، چراکه افزایش این امر می‌تواند بیانگر مشکلات اقتصادی کارگاه‌ها و تعطیلی آنها باشد.

آخرین آمارهای منتشر شده از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد که سال گذشته ٢٢ هزار و ٨۵٣ نفر از مقرری ‌بگیران بیمه بیکاری مشغول به کار شدند.

بررسی آمار معرفی کارگران بیکار شده به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای طی شش سال گذشته (۱۳۹۸-۱۳۹۳) حاکی از آن است که این میزان افزایش یافته است؛ به گونه‌ای که در سال ۱۳۹۳ تعداد کارگران معرفی شده به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ۲۴ هزار و ۳۷۴ نفر بوده که به ۲۹ هزار و ۹۰۶ نفر در سال ۱۳۹۴ نفر رسیده است.

مقایسه آمار معرفی کارگران بیکار شده به فنی و حرفه‌ای طی سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۵ نیز نشان می‌دهد که این میزان افزایش یافته و از ۲۹ هزار و ۹۰۶ نفر در سال ۱۳۹۴ به ۳۱ هزار و ۱۶۰ نفر در سال ۱۳۹۶ رسیده اما در فاصله سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ روند کاهشی پیدا کرده است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر