|
کدخبر: 104841

عرضه مسکن و زمین در بورس خوب یا بد؟

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس، گفت: عرضه مسکن در بازار بورس فی النفسه خوب است، اما در شرایط کنونی و با وضعیت دخالت دولت، عرضه مسکن و زمین در بازار سرمایه اشتباه بوده و خطرآفرین خواهد بود.

اقتصاد عرضه مسکن و زمین در بورس خوب یا بد؟

علی اصغر عنابستانی با انتقاد از دخالت دولت در حوزه بازار سرمایه، گفت: دولت برای تأمین کسری بودجه خود اقدام به ورود به بازار سرمایه و بورس کرده و در این بخش دخالت غیرضروری می‌کند.

حباب‌سازی در بازار بورس پیامد حضور دولت در بازار سرمایه

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ورود دولت به بازار سرمایه موجب شده که در حوزه قیمت‌ها و سهام‌ها حباب ایجاد شود، وقتی سهام یک شرکت در بورس باید افزایش یابد، که سرمایه آن شرکت بالا برود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای عرضه زمین و مسکن در بازار بورس، گفت: وقتی فعالیت بازار سرمایه را منطقی کرده و از دخالت‌های اشتباه در این حوزه پرهیز کردیم، آن وقت، عرضه زمین و مسکن در بورس منطقی و عقلانی خواهد شد.

عنابستانی ادامه داد: در شرایط کنونی دولت با بازار سرمایه بازی می‌کند و این یک زنگ خطر بزرگ برای کشور است، قطعا اگر در آینده شاخص‌های بورس سقوط کند، این مسئله در کشور زمینه ساز بروز مسائل و آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی گفت: عرضه مسکن در بازار بورس فی النفسه خوب است، اما در شرایط کنونی و با وضعیت دخالت دولت، عرضه مسکن و زمین در بازار سرمایه اشتباه بوده و خطرآفرین خواهد بود.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها