|
کدخبر: 104811

مودیان مالیاتی پاداش می‌گیرند

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: مقرر شد تا مودیان مالیاتی که زودتر از موعد مالیات خود را بپردازند، برای آنها پاداش مالیاتی در نظر گرفته شود و مشمول ماهیانه ۱.۵ درصد پاداش مالیاتی شوند که طی یک سال به ۱۸ درصد می‌رسد. این درصد از سود سپرده بانکی بیشتر است.

اقتصاد مودیان مالیاتی پاداش می‌گیرند

فرهاد دژپسند در حاشیه نشست اتاق بازرگانی تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این وزارتخانه در راستای سهولت فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد ایران و محتوای نشست، اظهارکرد: در این جلسه مباحث بسیار خوبی درباره درباره مالیات، گمرک، بورس و... مطرح شد. ما در یک سال گذشته نیز اقدامات خیلی مهمی برای بازار سرمایه گرفتیم و این تصمیمات را در نشست با اتاق بازرگانی تهران تشریح کردیم.

او ادامه داد: به علت استقبال بخش خصوصی از پنجره واحد فیزیکی شروع کسب وکار، در ۴ استان دیگر نیز آن را راه‌اندازی خواهیم کرد و همچنین سامانه الکترونیکی آن را نیز تا دهه فجر رونمایی خواهیم کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: در بحث مالیات مقرر شد تا مودیان مالیاتی که زودتر از موعد مالیات خود را بپردازند، برای آنها پاداش مالیاتی در نظر گرفته شود و مشمول ماهیانه ۱.۵ درصد پاداش مالیاتی شوند که طی یک سال به ۱۸ درصد می‌رسد. این درصد از سود سپرده بانکی بیشتر است.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم تا شرکت‌های با سهولت بیشتری وارد بازار سرمایه شوند. برای ورود شرکت‌هایی که مدارک آنها کامل باشد، شرایطی را فراهم می‌کنیم که ظرف یک ماه پذیرش انجام شود.

وی در پایان تصریح کرد: ما تاکید داریم که این جلسات به صورت جزئی‌تر و تخصصی‌تر با اعضای اتاق بازرگانی برگزار شود و نظارت بخش خصوصی در مباحث مختلف شنیده شود.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها