|
کدخبر: 104706

اگر وام قرض‌الحسنه گرفته‌اید بخوانید

مسئولان بانک مرکزی می‌گویند: اطلاعات دریافتی‌شان نشان می‌دهد که بانک‌ها اقساط کسر شده از حساب صاحبان وام‌های قرض‌الحسنه را برگردانده‌اند، مگر مورد خاصی وجود داشته باشد که رسیدگی خواهند کرد.

اقتصاد اگر وام قرض‌الحسنه گرفته‌اید بخوانید

 با این حال کم نیستند مشتریانی که اقساط به حسابشان برنگشته و یا هر بار با تماس بانک‌ برای واریز اقساط معوق و جریمه مواجه‌اند؛ دارندگان وام‌های قرض الحسنه منتظر حل مشکل و رسیدگی بانک مرکزی هستند.

 بعد از حواشی که در رابطه با طرح مصوب شورای پول و اعتبار و دستورالعمل بانک مرکزی برای تعویق سه‌ماهه اقساط وام صاحبان کسب‌وکار و همچنین وام‌های قرض‌الحسنه اشخاص ایجاد شد، بانک مرکزی در تازه‌ترین موضع‌گیری خود به گونه‌ای اعلام کرده که دستورالعمل آن برای برگشت اقساط کسر شده و سایر مسائل اجرایی شده است.

 این در حالی است که حمیدرضا غنی‌آبادی – مدیرکل مقررات بانک مرکزی – در رابطه با اقساطی که از حساب دارندگان‌ وام‌های قرض‌الحسنه و یا حتی ضامنین آنها کسر شده، توضیح داده است که با توجه به این‌که نرم‌افزارها و سامانه‌های اطلاعاتی بانک‌ها بر مبنای ضوابط و مقررات بانک مرکزی تهیه شده است تغییر در آن نیاز به زمان و اقدامات اجرایی از سوی بانک‌ها دارد. بر این اساس در اجرای دستورالعمل بانک مرکزی برای تعویق اقساط، بانک‌ها با مشکلاتی مواجه شدند و برخی به صورت اتوماتیک از حساب اشخاص و یا حتی ضامنین آنها اقساط سررسید شده را برداشت کردند.

وی با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی در اوایل فروردین‌ماه گفت که تاکید کردیم که اقساطی که از حساب‌ها برداشت شده، برگردد و با اطلاعاتی که در اختیار داریم به نظر می‌رسد که این دستورالعمل اجرایی شده است، اما اگر مورد خاصی در بانک‌ها وجود داشته باشد رسیدگی خواهیم کرد.

این مقام مسئول بانک مرکزی البته با اعلام این‌که شکایات در سامانه‌ای در سایت بانک مرکزی ثبت و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد گفته که اگر بانکی این موضوع را رعایت نکند با آن برخورد نظارتی و انتظامی خواهد شد.

ماجرا به این بر می‌گردد که با شیوع ویروس کرونا که با کاهش درآمد و افزایش هزینه در بخش‌های مختلف همراه بود، بانک مرکزی در راستای کمک به مشتریان شبکه بانکی تصمیم گرفت که اقساط وام‌ها را در چند بخش به مدت سه ماه به تعویق بیندازد، که قرار شد اقساط تسهیلات صاحبان کسب و کار که به ویژه فعالیت‌های خرد آنها طی ماه‌های اسفند تا اردیبهشت به تعویق افتاده بود به پایان دوره منتقل شود، همچنین اقساط تسهیلات قرض الحسنه کلیه اشخاص در دوره مشخص شده معوق شود و مشمول جریمه دیرکرد نیز نباشد. اما در عمل برخی بانک‌ها طبق بخشنامه بانک مرکزی عمل کرده و مشتریان با مشکلی مواجه نبودند، ولی برخی بانک‌ها دست به کسر از حساب زدند و یا اینکه بعد از دوره سه ماهه مشتریان را تحت فشار قرار داده تا اقساط معوق را به همراه جریمه پرداخت کنند.

اما اکنون در حالی مسئولان بانک مرکزی معتقدند که دستورالعمل آنها برای برگشت اقساط کسر شده به حساب مشتری اجرایی شده که این روزها با گزارش‌های مختلفی از سوی دارندگان وام‌های قرض‌الحسنه در بانک‌های بزرگ مواجه هستیم و اعلام می‌کنند که با پیگیری‌های مستمری که از شعب بانک و حتی بخش‌های اداری بانک‌ها داشته‌اند به جواب نرسیده و مبالغ کسر شده به حساب‌شان برنگشته است.

 در کنار کسر از حساب مسئله دیگر به درخواست بانک‌ها برای برگرداندن هر سه قسط معوق بر می‌گردد که همراه با جریمه خواهد بود، که چندی پیش بانک مرکزی با تذکر به بانک‌ها از مشتریان خواسته بود اقساط معوق را نپرداخته و تنها قسط خردادماه را واریز کنند اما بازهم گزارش‌ها نشان داد که بانک مشتری را مجبور به پرداخت کرده است.

غنی آبادی،  توضیحی در رابطه با وضعیت این قبیل مشتریان ارائه نکرده است، آن هم در شرایطی که مردم با اعتماد به دستورالعمل بانک مرکزی سه ماه قسط خود را نپرداختند و اکنون با اجبار برای پرداخت چهار قسط به صورت یکجا هستند.

دارندگان وام‌های قرض‌الحسنه از سرگردانی خود به دلیل ناهماهنگی بین بانک مرکزی و بانک‌ها گله‌مند بوده و خواهان تعیین تکلیف وضعیت موجود هستند و اغلب تاکنون با تضمین اعلام بانک مرکزی مبنی بر اینکه فقط قسط خرداد را بپردازند عمل کرده و انتظار ندارند که در نهایت مجبور به پرداخت اقساط معوق و جریمه آن شوند که هزینه سنگینی برایشان به همراه خواهد داشت.

در این بین عدم پاسخگویی بانک‌های خاطی به اذهان عمومی و مشتریان قابل تامل است و مایل به توضیح در این رابطه نیستند.

 

منبع: خبرآنلاین
  • سید رضا ارسالی در

    با سلام.
    من اقساط رو ندادم ولی برا ی گرفتن وام جدید و همچنین گرفتن دسته چک با مشکل مواجهه شدم. بانک استعلام می گیره میگه اقساط معوق داری.
    لطفا پیگیری کنید این مشکل مهم را
    با تشکر

  • ناشناس ارسالی در

    سلام ،بانک مهر اقتصاد مصوبه بانک مرکزی ر ا قبول نداشته و به شدت مارا تحت فشار گذا ۺته وهرسه ماه را برداشته کرده ویا هرماه باجریمه دیر کرد داره این کارو انجام میده خواهشا رسیدگی کنید،از روانسر ،کرمانشاه

    • ناشناس ارسالی در

      به درک که برداشته

  • ناصرمرتضوی ارسالی در

    وام قرض الحسنه ازبانک ملی ايران درخواست کرده ومیبایست حساب بازمیشد وپول را بتوان م برداشت کنم متاسفانه جلوی حساب بانگ ملی گارت و...بسته شده و4ماهی است بعلت بیمار ی نتوانستم .به بانگ مربوطه مراجعه کنم.وم بلغ 350000تومان عباس پسربچه ام وخودم هم به ابن مقداردرحساب بانگ است که جلوس آن ب سته ميباشد.وهیچ مبلغ یعنی5میلیون تومان م رز را برداشت نکردهام یعنی وام را!!!!!

    • محمدنقی سعادتی ارسالی در

      سلام من وام کارت مرابحه گرفتم بخاطر کرون ا بیکار بودم شغلم رانندگی هست نتونستم اق ساط را به موقع پرداخت کنم از بانک تماس گ رفتن گفتن باید پرداخت کنید اقساط را میخو استم کمکم کنید چکار کنم

  • امیرحسینی ارسالی در

    سلام .لطفا وام های قرض الحسنه را بفرمائی د کدوم ها هستند چون به بانک که مراجعه می کنی میگن شامل شما نمیشه

    • ناشناس ارسالی در

      سلام.وامهای باسود4درصد.ووامهای کمیته امد اد تقریبا قرض الحسنه هستند

    • mohsentari ارسالی در

      سلام خسته نباشید،بنده وام کالا از بانک م لی شعبه دانشگاه شهر قدس گرفته بودم،که به دستور دولت سه اگه پرداخت نکنید مشکلی پی ش نمیاد،ولی شعبه به ضامن های من پیام داد ن ،و کلا ۵روز وقت دادن برای پرداخت ۳ماه، بنده شغلم آزادم تو کارت برنج هستم،من اون ۴ماه اصلا هیچ گونه فروشی نداشتم،چون من کارم کلا با تالار و تشریفاتی ها هستش ،ام روز هم سر خود ،خوده شعبه ازحساب ضامن برد اشت کرده ،نمیدونم الان باید چیکار کنم.

  • اسماعیلی ارسالی در

    برای۷ میلیون وام تشکر

  • علی ارسالی در

    لطفا به بانک مهر اقتصاد شهرستان سیرجان سری بزنید وببینید هر صد میلیون هفتاد میلیون سود میگرند ویک روز اقساط را نپردازند مشتریان باید چقدر جریمه بپردازند ..لطفا رسیدگی کنید .فقط حرف نباشه .عمل کنید

    • سیاوش ارسالی در

      بانک مهر اقتصاد بدترین بانک است یک ریال بابت خوش حسابی نمیدهد ولی مثل زالو خون می مکد

  • ناشناس ارسالی در

    من خودم کارمند بانک هستم خیلی از مشتریان که حتی شاغل هستند و می شناسم ماهی حدود 7_8 تومن دارند حقوق می گیرند هم از پرداخ ت قسط 500 تومنی ازدواجشان امتناع می کنند آیا آنها هم که سر وقت حقوق و مزایا و پا داش آخر سال را گرفته اند هم از نظر منطقی مجازند اقساطشان را پرداخت نکنند؟

    • علی ارسالی در

      مهر اقصاد مو سسه ایست که خون ملت را تو ش یشه کرده

    • ناشناس ارسالی در

      به شما جه ربطی دارد؟ هفت هشت تومن میگیرد نوش جانش... عوضش به تو ده برابرش در بان ک می رسند...

  • هرمز بابایی ارسالی در

    سلام بانک کشاورزی بابت قسط اسفند ماه 98 تسهیلات مشارکتی گلخانه بر روی وثیقه های اینجانب اجرائیه با سود و جریمه کرده و وقتی موضوع بخشنامه بانک مرکزی را مطرح کردم میگویند ما کاری به بانک مرکزی نداریم و وضعیتی وحشتناک برای ما ایجاد کرده کشاورزی تیران و کرون

  • لیلا علیزاده ارسالی در

    اخه اینجا دیگه کدوم قبرستانی که دوتا ساز مان و نهاد نمیتونن باهم هماهنگ باشن!!!

  • ناشناس ارسالی در

    این معوقه قسط قرض الحسنه رافقط شامل بانک ها است یا خود شعبه های مخصوص قرض الحسنه هم هست؟؟؟ولی قرض الحسنه ها قبول نکردند

  • عباس ارسالی در

    ازمسول بانک سوال مکنیم دررابطه بااقساط و ام مگین انها چرت وپرت میگن

  • مرتضي ارسالی در

    سلام
    همسربنده ازبانک مهراقتصاد مسجدسلیمان وام قرض الحسنه دریافت کرده ،دقیقا برای موضوع تعویق اقساط مراجعه کردم متاسفانه درجواب گفتند که همچین موردی به شما تعلق نمی گیره درصورتی که همسر بنده جزکادربهداشت ودرمان بوده وگذشته ازاین مورد جریمه هم شده

  • کاظم ارادتمند ارسالی در

    بانکها دروغ میگن،، من خودم دو ماه گذشته چندروز قسطم دیر شد حتی جریمه ازم گرفتن،، وامم خرید کالا از بانک ملی هستش،، مدارکش هم موجوده قسط فروردین و اردیبهشت

  • رضوانیان ارسالی در

    بانک‌ها اصلا هیچ قسطی را قبول نکردند که ندیم، گفتند حالا که ندادین یکجا چهار قسط بدین همراه با دیرکرد، بانک ملی کرمان

  • مهوش ارسالی در

    ما مبلغ ۶۰میلیون وام ازدواج گرفتیم که هر دو ماهانه یک میلیون پرداخت میکنیم وبعلت بیکاری که براثر کرونا بوجود امده وبعد از سه ماه هنوز کار ما رونقی نگرفته باید سود یکسال را همراه قسط بدهیم که رویهم میشود دومیلیون و هشتصد هزار تومان واین واقعا سنگین است چرا سود را روی اقساط تقسیم نمیکنند واقعا با این اوضاع ما چطوری باید این پول را تهیه کنیم

  • محمد ارسالی در

    سلام بانک اقتصاد نوین شعبه دزفول اعلام ک رده باید هر3قسط رایکجا گرداخت کنید به هم راه جریمه حتی به ضامن هم زنگ زده وتهدید به بستن حساب کرده لطفا رسیدگی کنید

  • احمد کدخدایی ارسالی در

    باعرض سلام . نظریه ، نظریه است، وزور ،زو ر است و قدرت که گویا دراین میان قدرت بان کها و شعب از بانک مرکزی بیشتر است .! . ۱ ۰۰./. وحرف اول را بانکهای باصطلاح زیر مج موعه میزنند ! چطور نزدیک آخر سال که میشه بانکها اقساط عقب افتاده را با زور سر نی زه میگیرند.ومیگویند بازرس از تهران اومده وباید تمام اقساط وصول شده باشد. پس الان میشود بانک مرکزی بازرسانی بگمارد که به سه ماه اقساط اجباری که شعب گرفته اند رسی دگی کند ! خیلی راحت ولی خوده بانک مرکزی نمی خواهد به اینگونه عمل کند. فقط هرچند موقع میاد و به بانکها یه تشر شفاهی میدهد و اسلام . جناب آقای بانک مرکزی متاسفانه دیگه حناتون پیش مردم رنگی ندارد . (اعتم اد) باتشکر . احمدکدخدایی از مشهد .

  • مقدر ارسالی در

    اینها همه دروغ هستند که سرمات بدبخت داری د پیاده میکنید .بیش ازیک سال است که بانک مرکزی دستورداده که برای وام ازدواج یک ض امن کافی هست اما بانک صادرات شعبه رامهرم ز امروزمیگفت سه ضامن کارمند باکسرحقوق وس فته وتعهدنامه محضری گواهی امضاء بایدداشت ه باشید .
    الان مادست به دامان کی ب شیم .
    خدایا فرجی کن .

  • علی علی نصیری اقدم ارسالی در

    وام مسکن رو هم شامل میشه

  • علی ارسالی در

    من نمیدونم چکارکنم من قسط اردیبهشت ماه ر وپرداخت کردم بازم بانک میگه خردابایداسفن دوفروردین روباخردادپرداخت کنی آخه ازکجاب یارم چکاربایدکنم،اگه همون روزاول بانک قر ض الحسنه بهم زنگ میزدمیگفت شمایه قسط تون عقب افتاده بخداپرداختش میکردم تاالان ای نطورتوشرایط سخت قرارنگیرم که توان پرداخت شوندارم

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام اینکه ب ی وام نیازمندم چگونه ب چ صورتی وامی دریافت کنم واقعن نیازمندم شدی دن

  • عمادی ارسالی در

    باسلام با توجه با دستور بانک مرکزی به کل یه بانک‌ها که افرادی تا زیر صد میلیون وا م گرفتن. تا کنون نتوانستن پرداخت بکنند ف قط اصل وام رو پرداخت بکنند ونه جریمه ایی ونه سودی دریافت نشود. اینکه در نیمه اول خرداد دوباره از طرف بانک مرکزی اعلام شد از طریق اخبار سبکه سراسری که این طرح تا آخر خرداد تمدید شده است ولی چه آن زمانی که بخشنامه بانک مرکزی از ابتد ودوره تمد ید بانک‌ها اصلا این کار رو انجام ندادن ب رای مثال بانک کشاورزی که پسرم ده میلیون وام داشت وبه علت نداشتن هیچ درآمدی قادر به پرداخت آن نشد بنده پدرش بودم رفتم که از این طرح استفاده بکنم واصل پول رو پردا خت بکنم ولی در جواب گفتن بانک مرکزی باید رسما به ما نامه میزد ولی این کار رو انج ام نداد. ما هم این کار رو انجام نمی‌دهیم سوال اینکه بانک مرکزی برای دل خوشی مردم بلوف میزنه ولی چرا اجرا نمی‌شود واینکه چرا نامه ایی به بانک‌های کشور ارسال نکرد پس فقط جنبه تبلیغاتی داشت ودورغ بود پس چرا از طریق صدا سیما اعلام می‌کنند ولی ه یچ بانکی انجام نمی‌دهد دلیلش چیه لطفا بر رسیوید

  • امین مالکی ارسالی در

    سلام
    وام قرض‌الحسنه از بانک قرض‌ال حسنه مهر نهبندان در خراسان جنوبی گرفتیم ک اعلام شد سه ماه از اقساط ب دلیل کرونا را می‌توانیم پرداخت ن کنیم.با اینکه وام از کمیته امداد معرفی ب بانک شده بود ولی بانک از قوانین بانک مرکزی پیروی نکرده و تماس گرفتن ک باید پرداخت کنیم در پایان م اه سوم متوجه شدیم ک بانک ب ما دروغ گفته و نباید اقساط را کسر میکرده. دراین وضعیت بد کرونایی ک بیکار شدیم و هزار تومن هم ارزش دارد چرا بانک ما را در تنگنا قرار د اد ک از سفره زن بچه بزنیم ک وام عقب نیفت ه. چه کسی پیگیری میکنه. لطفا جواب بدین

    • زحیم ارسالی در

      بانکها کشور متاسفانه اصلا در رابطه با اق ساط معوقه کرونا هیچ توجهی به مصوبه های بانک مرکزی نمیکنن اصلا چنین چیزی قبول ند ارند

  • سهیلاحسبن پوربازنشسته سازمان بهزیستی ارسالی در

    سلام بنده وام قرض الحسنه از بانک صادرات وام کالا گرفته بودم یکدفعه دوتا قسط کسر شد باتوجه به اینکه رسانه ها اعلام نمودند تا 3ماه قسط پرداخت نکنید درصودرتیکه همسر ودخترم هردو بیکار درمنزل بودند به رییس بانک مراجعه نمودم با بی مسیوولیتی برخورد نمودند لطفا رسیدگی فرماییدبانک صادرات شعبه 574 نظام اباد

  • ناشناس ارسالی در

    سلام باتوجه به دستورالعمل بانک میکرد وسر م ازبانک اقتصادمبین شعبه تووحیداصفهان وا م ازدواج گرفته وهم عروسم ازبانک پارسیان اصفهان بنده ضامن هردو شدم برات بیکارشدی پسرعموم ازهمه ماه اعلام شد تاسه ماه قسط پرداخت نشودبخاطرکرونا ولی متاسفانه هردو مان به بنیادشهیدنامه نگاری کردن وهرماکسر شدازحساب بنده. خداخودش میاد

  • سعیدمحمدی ارسالی در

    سلام ازبانک ملل وام گرفتم وهر۳ماه روطبق روال قبل اقساطشو گرفتن،همش وعده های پوچ

  • بازنشسته ناصربزی ارسالی در

    سلام بنده بازنشسته ناجاچطور برای دریافت اقساط وام های قرض الحسنه ناجا رعایت نمیک ند بنده بااین وصعیت برج سه میلیون هشت صد حقوق میگیرم نمیدانم بنده بازنشسته هستم د ارم می میرم نمیدانم برج پانصدهزارتومان ب رای چی کسرمیکنندایا شامل بانک قوامین این طرح نمیشود برج یک میلیون سصید ازحقوق بن ده کسر میکندازبرج سه میلیون هشتصدبنده خا لص دریافتی یک میلیون پانصد دریافتی دارم کرونا بی کرونا فیش حقوقی ام به کی نشان ب دهم مشخص نیست جوابگوکدام ارگان است این ب انک قوامین زیرنطرکدام ارگان است لطفارسید گی نمایید

  • هلیلی ارسالی در

    با سلام
    در کشور هیچ نظارتی بر عملکرد بانکها وجود ندارد
    وقتی کارمند بانک خمینی شهر بنام عبدی می.وید رئیس جمهور و رییس بانک برای خودشان و بستگانشان گفته اند شما مردم‌حرفهای رییس جمهور را جدی نگیرید چون در تلویزیون میگن قسط ندهید در جلسات محرمانه میگن حتی دیرکرد را با جریمه تاخیر از وام گیرنده بگیرید.
    وقتی هماهنگی و تعامل بین مسؤلین نیست گناه مردمی که از قوانین آگاهی ندارند چیست؟
    مردم گرفتار کاغذ بازی بانکها و و بعصی نهادها شده اند خدا بفریاد مردم و جوانان برسد.
    امیدوارم مسولین به مشکلات مردم‌رسیدگی کنند بانک‌ملی مرکزی خمینی شهر سرخود سرجیب مردم‌میرود و اقساط را از جیب ضامنین کم کرده است.
    و با کمال قدرت طلبی میگن برو هرکجا میخواهید شکایت کنید ددلت طرفدار کارمند خودش است نه مشکلات و مطالبات مردم ،
    خداوند بفریاد مردم برسد با چنین کارمندانی زورگو و قدرت طلب ،
    خداکند رسیدگی شود و این کارمند را بنام عبدی سرجایش بنشانید که نگوید رئیس جمهور منتخب ۲۴ میلیونی برای دلخوشی خودش گفته است.
    خواهشا" گسترش دهید و به اشتراک‌بگذارید
    و به مسولین بگویید وقتی رای من و شما دیگر اعتباری ندارد و مشکلی و گرهی از کار ما باز نمیکند فقط ۲ ساعت عمرمان در صف انتخابات تلف شده و میشود.
    وقتی رای من و شما سودمند نباشد و یک کارمند بانک چنین‌اذیت میکند آیا رای دادن و با رای ندادن تفاوتی دارد؟
    امیدوارم رسیدگی شود.
    ارادتمند شما : هلیلی

  • رحیم نا د علی پور ب ناجا ارسالی در

    س همه دروغ می گویند بازنشسته های نیروهای مسلح از طریق سازمان از قرض الحسنه وام گرفته همه قسطها کسر کرده و حرف کسی را هم ندارند

  • ناشناس ارسالی در

    سلام باتوجه به دستورالعمل بانک مرکزی درم ورد به تعویق انداختن سه قسط از وامها به آخرمتاسفانه بانک ملی از حسابم کسر کرده و همه اقساط را با دیرکرد آن گرفت.تقاضای بر رسی دارم.

  • رحیم نا د علی پور ب ناجا ارسالی در

    چک در بانک سپه به علت کرونا برگشت خورد تا دسته چک جدید گرفتم با قبل هیچ فرقی نکرده فقط حدود ۳۰ هزار برای درآمد داشت و چک ۱۰ برگی شد اقای همتی آنجا برای خودت صبحت می کنی کسی شما را قبول ندارد

  • سید جمال الدین کمالی نجف اباد ارسالی در

    سلام من ضامن هستم وبانک مسکن خیابان شریع تی مشهدمبلغ پانصدپنجاه هزارتومان بنده را مسدود کرده که اگرروزی اقساط وام گیرنده ت اخیر داشته از ان برداشت کندخواهشمند است اقدام مقتضی بعمل اورید ۰۹۱۵۱۰۷۹۶۵۵ باتشک ر کمالی

  • محسن لسانی ارسالی در

    بانک مسکن دامغان قسط وام دخترم رو پرداخت کردم دیدم جزو اقساط پرداخت شده بحساب نیامد پیگیری کردم دیدم بابت جریمه دیرکرده خیلی خوب جریمه کردن و گرفتن با مصوبه و قانون ام کاری ندارن فقط پول رو خوب میشناسن

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام بانک ملت شعبه مرکزی نمره یک ش هرستان مسجد سلیمان استان خوزستان برای همین 3 قسط هزار بار تماس گرفته که اگر پر داخت نکنی حساب ضامن را میبندیم و باید جر یمه پرداخت کنی نتها من بلکه افردادی ک ب ا من وام گرفتند به این صورت بوده

  • کریمی ارسالی در

    سلام موسسه مهر اقتصاد سنندج هم در خصوص استمهال وام قرض الحسنه بر خلاف دستور بانک مرکزی عمل کرد و در طول این سه ماه بارها برای دریافت اقساط تماس گرفتند و که جای تاسف دارد

  • ناشناس ارسالی در

    بانک تجارت و مسکن ب هیچ عنوان قبول نکردن د میگند دولت برا خودش گفته

  • امیر ارسالی در

    واقعا حرف خننده داری زده هرکی گفته اقساط رو معوق میکنن بانک مهر اقتصاد سروقت پول ش رو برداشت میکنه اصلا جوابم نمیدن که هم چین بخشنامه ای هست همچین انکار میکنن ان گار اخبار این مملکت رو نگاه نمیکنن

  • سیدمحمدفرجی ارسالی در

    باسلام ب مسوالین محترم. اقا من وام ازدوا ج گرفتم ۱۵میلیون بوده برجی ۲۷۲هزارتومان پرداخت میکنم سه برج معوق شده حالا یکجا ب انک میگه بریزحساب خداشاهده من برجی یک می لیون تومان حقوق میگیرم ازکارگری ک بخاطرک رنا۴برجه بیکارشدم الانم باز کارا ک راه ا فتاده بیکاری هست کارنیست تابیاد کارارو ر وال بیوفته یکم زمان میبره .توروخدا جان ه رکی که دوستش دارید قسمتون میدم حداقل فرص ت بدین ک بتونیم قسط عقب افتاده روبپردازی م .بعدم.بانک مرکزی اعلام میکنه دستورصادر میکنه.ب بانک ک میگی قبول نمیکنه میگه ایج ورنیست توروخداقاطع هماهنگ کنید.باتشکر

  • فرشید اکبری ارسالی در

    سلام خسته نباشید من وام گرفتن از بانک سپ هر گلشهر بندر عباس بعد از سه ماه که دولت اعلام کرده بود نگیرند از بانک تماس گرفت ن که اقساط معوقه داری رفتم برگه وضعیت اق ساط گرفتم هر سه قسط جریمه خورد بود لطفا برسی کنید

  • جوان ایرانی ارسالی در

    با سلام
    بانک قرض الحسنه مهر قسط ا ول رو کم کرد با جریمه دیرکرد به سامانه ب انک نرکزی رفتم وشکایت کردم برگردوند به ح سابم و فروردین و اردیبهشت هم کم نکرد ت شکر از ریاست بانک مهر ایران و بانک مرکزی که هوای مردم رو دارند خدا خیرتون بده

  • الهه ارسالی در

    سلام بانک مهر اقتصاد شعبه شهید صادقی مشه د اقساط سه ماهه را یکجا دریافت کرد با جر یمه زیاد . در ضمن چندین بار به ضامنین هم پیام داده بودن . متاسفانه بانک ها رعایت نکردند ...

  • ناشناس ارسالی در

    بانک رسالت خیلی خوب اجرا کرد دستورالعمل بانک مرکزی رو،دقیقا سه ماه استمهال کرد ق سطها رو و جریمه هم نکرد.

  • فرزند سرزمین ارسالی در

    روزی برسد کل بانک‌ها کشور به دلیل درآتش بسوزند

  • Fyuop ارسالی در

    واقعا بانک مهر ایران.
    هرسه قسط رای مجاکم کردند تازه
    تهدیدم کردنداگری ک ریالش عقب بیوفته
    وثایق ضامن راب ه اجرادرمیاوریم.
    وام قرض الحسنه ی سه میلیون تومن
    که اواخراقساطش بود .
    ومعلولین

  • موسی سیف جمالی ارسالی در

    بنده ازاده وجانباز35وبازنشسته ارتش هستم واز طریق اداره بازنشستگی 25تومن از بانک سپه وام گرفتم و.ازسه ماه پیش اخبار اعلام کرد قسط وام کسرنشود وهرماه از بنده کسرش د وقتی رفتم پیش رییس بانک گفت فقط وام از دواج را گفته اند!! بخدا قسم حرفهای مسعول ین دوزار اعتبار ندارد

  • ناشناس ارسالی در

    س بانک مهر اقتصاد ازمنی که ضامنم هر ماه داره قسط وامی که نگرفتمو کم میکنه باوجود اینکه میدونه وام کیرنده الان سرکار میره ولی بازم داره به ضامن فشار نیره لطفاراه نمایم کنید

  • ایوب ارسالی در

    با سلام من وام خوداشتغالی پنچ میلیون گرف تم سه ماهی که قراربودوام به تعلیق بی افت ه ولی بعدازسه ماه که رفتم اقساط روپرداخت کنم جریمه این سه ماهو ازمن گرفتن وجواب کارمندان این شدکه مگه کارمندان بانک نبای دنون بخورن

  • فریحه ارسالی در

    فقط میتونم بگم خسته شدیم ازاخبار دروغشون

  • فرزاد سهرابی ارسالی در

    همسربنده وام پانزده ملیونی از بانک ملت گ رفت..ودقیقا بازمان بیکاری من به خاطر کرن ا یکی شد من در تولیدی کفش کار میکردم بیم ه ام نیستم پنج ماه بیکار بدونه حقوق یکمی لیون ودوییت تو حساب بود که بانک کلا بردا شت ماموندیم سی هزار پچل نقد ...العانهم ر وزی سه بار زنگ میزنند وتهدید میکنند .ج یکار کنیم کفاشم وبیکار ...

  • بهزاد ارسالی در

    سلام‌بابا‌اینا‌همش‌ دروغ‌ازاولکه‌الامکرد ن‌برگردونین‌پشت‌سرهم‌ زنگ‌میزدن‌اقااقصاد ت‌ گذشته‌اخرشم‌همشو‌یجا‌ازحقوق‌ ضامن‌کسر ‌کردن‌ همش‌دروغ

  • ناشناس ارسالی در

    بخدا به پیغمبر دروغ میگن سه ماه کسر نکردند اخر اردیبهشت ۵ قسط با نزولش یا بقول خودشان دیرکردش یکجا مجبور کردن بپردازیم اخه نامسلمان چطوری یه بازنشسته که دو میلیون حقوق گرفته ۱میلیون ۷۰۰هزارتومنش رو گرفتید با دو بچه ی دانشجو و ه ار بیماری و گرانی تا برج اینده چه کند به سامانه ی رسیدگی شکایات بانک مرکز ی هم که مینویسی از بانک حمایت میکنند این دوره بد ترین دوره تاریخ ایرانه کجائی شهید رجایی عزیز کجایی سردار قلبها شهید سلطمانی که جانم فدای روح بلندت تا ظلم بانکها و بانک مرکزی که رسیدگی نمی کند رو ببینی البته شما و خدای یکتا ناظرید .

  • معصومه پارسایی بابلی ارسالی در

    همه اینا دروغه شوهرمن قسط عقب افتاده هم جلب خودش وضامنش رو گرفتن وبعد رفتم قرض ا لحسنه پیش رییس گفتم تواین اوضاع شوهرم بی کار نمی‌تونیم قسط بدیم دستور اومده که فع لا قسط گرفته نشه گفت هرکس گفت غلط کردو.. ..

  • ناشناس ارسالی در

    مگر سول بان حق داره ۵قسط از کارت مشتری ب زور برداره جواب رو خودم میدم بله ایندو ره بله چو دانی و پرسی سوالت خطاست اخه با نک مرکزی خوابه

  • عیسی.ما.که.توان.گرفتن.ماشین.نداریم.وتوان.ثبتنام.اقساطیراهم.ندارم.چهکنم.خدا.کاریکند ارسالی در

    سلام.موسسه.مهر.اقتصاد.خیلی.جریمه.کرده

  • ناشناس ارسالی در

    ای کاش کرونا کشته بودم و گوش به حرف رئیس کل بانک مرکزی که توی تلویزیون گفت اقساط وامهای سه ماهه به تعویق می افتد رو گوش نمیکردم خمین بانکهای ملی اصلا مسول بانک مرکزی رو نمزشناسند و قبولش ندارن امان از دروغ خدایا خودت وضعیت بانکهای ظالم رو س امان بده

  • سعید رسا ارسالی در

    ازاسفند۹۸تااردیبهشت۹۹ سه قسط وام قرض الح سنه رسالت ازحقوقم کم شد هرچه تماس گرفتم بی فایده بود.گفتن مثل تیری هست که ازچله دررفته.میخواستم ببینم همینطور.دیگه برگرش ت نمیدن؟

  • محمدی ارسالی در

    با سلام عرض ادب ؛اینجانب وام قرض الحسنه اشتغال از بانک رفاه کارگران دریافت نمودم امااقساط اسفند و فروردین ماه رو ازاین ب نده حقیربصورت اتوماسیون برداشت نموده اند لطفا دراین خصوص درخواست پیگیر و برگشت و جه بحساب رادارم باتشکر

  • مسعود من ارسالی در

    من بخاطر بیماری همسرم مجبور شدم سهام عدا لتم را بفروشم ،به محض اینکه پول به حسابم واریز شد بانک ملی از حسابم برداشت کرد.م یگن فقط شامل وام ازدواج و کمیته امداد می شه.چرا رسیدگی نمیشه؟

  • سینا ارسالی در

    اقتصاد نوین، شیراز سر دو ماه زنگ میزد ک قسطط رو بده الان ی دفعه زنگ زده ب ضامن گنج قسط با دیر کرد همزمان باید پرداخت بشه، از ماست که بر ماست، پوووففف

  • لیدا ارسالی در

    ما دوتا وام گرفته بودیم یکی کالا یکی تعمیرات که یکیش همه قسطها را پرداخت کرده بودیم ۳تا مونده بود ۳۶ تاش تموم بشه یکیش ۵تا مونده بود که فروردین بخاطر مشکل کرونا همسرم سرکار نرفت هم اینکه ۴ماه الان بیمار بیمارستان و خونه خوابیده بانک بخاطر دوتا قسط آخر حساب یارانه مارا مصدود کرد زنگ زدیم گفتن بخاطر قسط هستش منم از برادرم قرض کردم بردم پرداخت کردم وقتی گفتم مگه نباید فعلا وقت بدید هر دوتا بانکها گفتن شامل شما نمیشه پس این دستور شامل چه کسانی بودند جناب آقای رئیس بانک مرکزی آخه توی این دنیا همیشه همه چیزهای بدش شامل ما میشه خوشیهاش شامل کارمندان و حقوق بگیران آنچنانی که دستشون به دهنشون میرسه پس ما کارگران کجای این دنیا هستیم آخه شما بدبختهارو بدبختر کردید پولدارها پولدارتر شدند

  • هادی رسولی ارسالی در

    سلام باتوجه به دستورالعملی که بانک قرض الحسنه مهر نباید قسط اسفند، فروردین ، اردیبهشت رو دریافت میکردن بانک قسط اسفندماه منو برداشت کردو به حسابم برگشت نداد و فروردین ماه بصورت حضوری رفتم شعبه گفتم درسته نباید قسط رو برداشت کنید گفتن بله درسته ، گفتم پس چرا قسط اسفند ماه منو برداشت کردید؟!! گفتن اونو سیستمی خود بانک برداشت کردو فروردین و اردیبهشت قسط کسر نمیشه ، حالا تو همین خرداد رفتم بانک میگه شما دو قسط فروردین و اردیبهشت رو بدهکارید بنده خیلی ناراحت شدم گفتم آخه خودتو گفتین دستورالعمل اومد ما اجازه برداشت نداریم حالا چیشد شدم بدهکار به کارمند گفتم با اینکه کارگرکم شرکتیم هنوز به هیچکس بدهکار نیستم چرا شما مارو اذیت میکنید آخه یه نیروی شرکتی هستم مگر حقوقم چقدرهست که الان بخوام قسط دوماه و دیر کردشو بدم مگر قرار نبود سه ماه به تعویق بیوفته خواهشاً پیگیری کنید

  • عسکری ارسالی در

    سلام
    بانک ملت شعبه افشار پور کرج هم ..ما رو مجبور کرد اقساط وام خود را پرداخت کنیم ..مسئولین ابن شعبه واقعا رفتار های نامناسبی با مشتریان خود دارند ..خواهش می کنم رسیدگی بفرمائید

  • علی کریمی ارسالی در

    با سلام و درود بنده وام خرید کالا از بانک ملی شعبه کازرون دریافت کردم که در تاریخ ۵خرداد تماس گرفتند جهت دریافت اقساط معوق و وقتی بنده از پرداخت سر باز زدم و بخشنامه بانک مرکزی را عنوان کردم مبلغ ۲۷۵۰۰۰۰تومان از حساب ضامن بنده کسر شد که مجبور شدم با استقراض و مشقت مبلغ کسر شده ظامن را پرداخت کنم .بنده تا الان از خدا هم خواهش نکردم ولی از مسولین خواهش میکنم بداد ملت برسی که اگر خشمشان شعله ور شد تر و خشک را با هم میسوزاند .خود دانید
    یاحق

  • حافظ ارسالی در

    سلام، زیردست ازبالا دست اطاعت نمی کند بخش نامه کلی است ونامفهوم، قسط پرداخت کنید

  • یوسف احدپور ارسالی در

    سلام جناب اقای ریس بانک مرکزی لطفابازرسه اتونو بفرسین بانکها ببین چه خبر این چه ق انونیه اخه بانک مرکزی اعلام کرده اقساط 3 ماه نگیرن بانکها هی زنگ میزنن برای اقساط عقب افتاده جریمعه دیرکردم اومده رویه وا م ما الان باید چیکار کنیم لطفا یه کم هم به فکر مردم باشین با این همه گرفتاری

  • ن.ص ارسالی در

    از بانک ملی یک وامی خودم و یکی هم خانمم گرفته ایم وهمیشه یک روز قبل از سررسید قس ط پیامک برایمان میامد واز زمان ابلاغ بان ک مرکزی دیگر پیامک برایمان نیامد ماهم به خیال اینکه اقساط به تعویق افتاده به بان ک مراجعه نکردیم تا خردا د ماه رفتم قسط ب پردازم دیدم سه قسط به بانک بدهکارم با دی ر کرد که مجبور شدم پول قرض کنم واقساطم ر ا بپردازم خدا را خوش میاد با حقوق بازنشس تگی این جور به سر ما بیاد چرا کسی جوابگو نیست.

  • رهام کشاورزی نیک ارسالی در

    همه قسط وام من از حسابم برداشتن مراجعه کردم گفت بانک مرکزی برای خودش گفته

  • ناشناس ارسالی در

    هیشه حق با بانکهاست چون مسئولین این فقط دراخبار پخش می کنند واهمیتی برایشان ندار ه که مردم چه میکشند ازدست بانکها

  • حسینعلی ارسالی در

    خنده داره...همه یرکاریم..

  • علی بیگ ارسالی در

    باسلام، تو این مقاله همش از وام قرض‌الحسنه نام برده شده و تاکید میشه جز یه اشاره‌ی کوچیک به وامهای کسب و کارها، مدیر عامل بانک مرکزی تو تلوزیون تو اخبار سراسری ماکدا اعلام کرد کلیه‌ی وامهای مشاغل آسیب پذیر از شرایط قرنطینه‌ای شامل این دستورالعمل میشه بنده کلیپش رو دانلود کردم و هنوز هم موجوده، ولی خودشون باید رسیدگی کنن و بانکها رو ملزم به اجرای اون بکنن، این صغری کبری ها و این حرفها همش الکیه شعب مگه میتونن سرخود کاری بکنن.

  • منصور ارسالی در

    بانک سپه یه وام تعمیر مسکن گرفتم. اقساط این سه ماه مذکور را با زحمت جور کردم و دادم. کسی به کسی نیست این حرفها وقول ها ندید چوپانان دروغ گو. الحق که ما گاو وگو سفندیم

  • کاظمی‌پور ارسالی در

    دروغ میگن بانک مهر ایرانیان از اولش تا ح الا کم کرده و هیچی هم بر نگردونده . مال من که اینجوری بوده بارها هم گفتم ولی گوش شنوا نبوده . بانک مرکزی هم الکی میگه پی گیری میکنم !!!

  • منوچهر بهشتی زاده ارسالی در

    درسال 1383 ضامن یک نفر شدم که یک وام پنج میلیونی خرید خودرو گرفت تاکنون مبلغ چهل وهفت 47 میلیون از من گرفته اند وهنوزم م طالبه پنج میلیون ویکصدو پنجا ه هزارتومان دیگه کرده اند لطفا به مورد رسیدگی کنید در ضمن جانباز جنگ هستم وام فوق از بانک ر فاه گرفته شده است

  • محبوبه ارسالی در

    بانک رفاه یکجا کل حقوقمو 1530 هزار تومن رو برا 3 قسط یکجا برداشت

  • ناشناس ارسالی در

    قسط وام را مسدود کرده اند

  • احمدی ارسالی در

    سلام
    من ازبانک مهراقتصاداستان اصف هان وام گرفته ام (ازطرح میثاق)و درخواست امهال وام راهم داده ام ولی مسئولان بانک میگویند وام شما قرض الحسنه است وشامل امه ال نمیشود!وبایستی همه سه ماه راپرداخت کن ی وبه آخر دوره منتقل نمیشه! ایا‌ این خلا ف حرفهای مسئولان‌ بانک مرکزی نیست؟

  • مسعود باقری ارسالی در

    سلام خسته نباشید من کارافتادن هستم ویک و ام ۱۶ درصد سود گرفتم ولی با محاسبه ایکه کردم ۲۴ درصد از من سود میگیرند یک ..واما در سیما ورسانه ها اعلام نمودند که در مو قعیت کرونا یک یا دوقسط را دیر پرداخت کنی د من بمدت یک ماه قسطم ماه اسفند عقب افتا ده بود ولی مبلغ ۷۶۰۰۰هزارتومان برای یک م اه قسطم ۷۲۷۰۰۰ هزار تومان بود بانک رفاه کسر کرد از حقوقم چرا؟خواهشن به گوش مسولی ن برسانید خدا نگهدارتان

  • مهدی زکوی ارسالی در

    با سلام
    بنده خودم و خانمم از بانک انصار وام قرض الحسنه دریافت نموده ایم و لی با وجود اینکه اعلام شده بود تا سه ماه اقساط پرداخت نشود ولی من سرموقع قسطها ر ا پرداخت کرده ام اما متاسفانه بانک منو ج ریمه کرده و از من جریمه را کسر کرده ، خو اهشا به این موضوع رسیدگی شود
    با تش کر

  • ف. س. ارسالی در

    سلام نمیدونم وقتی بانک مرکزی اعلام میکند سود زیر چهار ده درصد باشه تمام بانک ها فورا سر تعظیم و بله قربان ،،،چشم ، اجر ا میکنند موقع خود شون سود هجده یا بیست درصد میگیرند بدون چون وچرا چه حسابی هست چرا بانک مرکزی حرفی نمی زند گ مملکتی بانک داره

  • احمد ارسالی در

    خدا لعنت کنه مسعولین و بانکها رو همشون وعده دروغ دادن خدا جوابشون رو بده بانکهای نزولخور

  • ناشناس ارسالی در

    س.برای دریافت وام به بانک ملی رفتم ولی م یگن هنوزدستوری برای وام ازبانک مرکزی به ما داده نشده اخه من الان لازم دارم بایدچ کارکنم

  • نرگس ارسالی در

    سلام از بانک قوامین با سپرده مسدودی که ی عنی سپرده بعنوان ضمانت در بانک مسدود میش ود وام گرفته ام بابت پرداخت اقساط خیلی ف شار وارد میکنند چرا کسی پاسخ گو نیست من که از وامی که گرفتم پول بیشتری داخل بانک سپرده گذاشتم

  • رحمان سیاهی ارسالی در

    بنده وام برای جهبزیه دخترم برداشتم معوقه داشتم در دوران کرونا پرونده من رو دادن وکیل که همه وام رو به اضافه جریمها خواسته بشه هر چه گفتم قبدل نکردن در دوران کرونا با این وضعیت چهار میلیون از بنده گرفتن و دوباره وام رو با سود بیشتر قسط بندی کردن مماهی ۴۰۰ تومان میدادم کردن ۶۰۰ تومان اسم بانک تجادت شهبه شهناز تبریز الکی به مردم قول ندین با رییس اعتبارات صحبت کردم قبول نکرد

  • علی اصغر آگاه ارسالی در

    بنده بخاطر دستور بانک مرکزی قسطهای بانک قوامین وملی و مهر اقتصاد رو پرداخت نکردم ولی الان زنگ زدن که باید یکجا پرداخت کنم بی زحمت بررسی کنید۰۹۱۵۵۰۵۸۷۵۲




  • ناشناس ارسالی در

    همش دروغه بانک پدرمونو همه جوره درآورده تازه من قسط هام عقب نمیافته ولی دقیقا شب عید برای پرداخت قسط تهدید کرد ازحساب ضا من کم میکنه درضمن هرماه هم الان داره باا ینکه اقساط رو پرداخت میکنم جریمه دیرکرد میگیره بانک ملی شعبه کردان استان البرز

  • علی اکبری باصری ارسالی در

    من فقط یک قسط را پرداخت نکرده‌ام و بقیه آن را پرداخت کردم

  • محموداکبری ارسالی در

    مانفهمیدیم بانکهاقانونگزارن یامجلس ودولت

  • صمصام ارسالی در

    لطفا یک شماره تلفن بزارید تا بتوانیم شکایات را اعلام کنیم

  • علی ارسالی در

    سلام از سریال بانک مسکن براتون بگم عید م ا رفتیم بانک که کارمزد رو پرداخت کنیم!سا ل قبلش گفتن بریزید به حساب دیگه ای امسال به ما گفتن با همون شماره حسابی که اقساط رو پرداخت میکنید پرداخت کنید الان میریم چک میکنیم به جای اقساطکم کردن کارمزد رو دوباره نوشتن و مابقی رو هم طوری نوشتن ک ه پرداخت کنی هم باز توی سیستم بدهکار باش ی پشت سر همدیگه نوشته ۳۰ ۳۱ که اگه ۳۰ رو هم پرداخت کنید باز ۳۱ رو باید پرداخت کن ید و اگه پرداخت نکنید دوتا قسط با همه و از طریق ضامن ها،حسابو سفته ها اقدام میکن ن تازه بانک مسکن اهواز ۳ تا ضامن ازمون خ واست وگفت باید ضربدری ضامن بشن یعنی ۶ تا و از خودم و خانومم هم سفته گرفتن خواهشا این خبرها رو اعلام نکنید تا مثل امروز م ردم مجبور نشن لوازم زندگیشون رو بفروشن ب دن بانک،کاش نمیگفتن اقساطتون عقب می افته تا مردم به این روز دچار نشن با تشکر از بانک محترم مسکن اهواز

  • علی شبانی ارسالی در

    من حقوق میگیرم زیر3تومن که1تومن خالص دریافتیم بودهک کرایه خونه وبانک های دیگه قسط دارم بانک انصارازاین3ماه ازحسابم برداشت کردوفقطیکیش روبرگوندبحسابم. حتی بانک مهرایران هم قسط روکم کرده ازحسابم اینا همش حرف زدن واصلن بهش عمل نکردن.

  • محمد ارسالی در

    من ده میلیون وام گرفتم بیست میلیون ازم گرفتند شما چقد ساده هستید بانک پول رو نزول میگیره

  • ناشناس ارسالی در

    قسط وامم چهل تومان بود بانک سپه بروجن هرقسطی صد تومان ازم گرفت گفت دیر کرد هر ماه شصتومانه

  • امینی ارسالی در

    سلام من وام مشارکتی گرفتم که فروردین امس ال تاریخ سررسیدش بودش سود یک سالشو دادم ولی واسه تمدید مجدد شرایط نشد ضامن جور ک نم الان ۵ ماهه ۳۵ تومن وام بدون ضامن گرف ته دارم ایا تو این ۵ ماه شامل جریمه میش م؟

  • ناشناس ارسالی در

    بانک مهر اقتصاد میگه بانک مرکزی براخودش گفته

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها