|
کدخبر: 104047

سایه کرونا همچنان بر بازارها سنگینی می کند

روز گذشته بازارها در واکنش به آغاز موج دوم شیوع کرونا و اوج‌گیری دوباره کووید-۱۹ مجددا افت‌های کم‌سابقه‌ای تجربه کردند. صفحات اقتصادی روزنامه‌های غربی به تشریح این شرایط پرداختند.

اقتصاد سایه کرونا همچنان بر بازارها سنگینی می کند

رسانه‌های جهان، امروز جمعه بیست و سوم خرداد، در عناوین اصلی خود غالبا به وضعیت بازارهای سرمایه و اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا پرداخته‌اند.

گزیده ای از این مطالب را مرور می کنیم:

بلومبرگ

 بلومبرگ در گزارشی می نوسید: اقتصاد بریتانیا به دلیل بحران همه گیری کرونا ۲۰% کوچک شده است. این انقباض، ۱۸ سال رشد اقتصادی را در طول دو ماه از بین برد و اقتصاد بریتانیا را به سال ۲۰۰۲ بازگرداند.

 این نشریه در گزارشی دیگر می نویسد: اقتصاددان ها انتظار دارند کاهش نرخ بیکاری آمریکا تا سال ۲۰۲۱ روند کندی داشته باشد.

 بلومبرگ در گزارشی دیگر به بازار نفت پرداخته است و می نویسد: به دلیل نگرانی از موج دوم شیوع کرونا، قیمت هفتگی نفت برای اولین بار پس از ماه آوریل سقوط کرد.

سی ان ان

 سی ان ان در گزارشی در صفحه ی اول خود می نویسد: میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در شهر عدن یمن ممکن است از تلفات جنگی این شهر بیشتر شود.

 سی ان ان در گزارشی دیگر درباره ی ویروس کرونا می نویسد: داروسازان در تلاشند تا واکسن ویروس را تولید کنند. فرآیند تولید واکسن بسیار پیچیده است. اما مشکل پیچیده تر عرضه ی عمومی آن به مردم است.

رویترز

 رویترز در گزارشی درباره ی بازار بورس آمریکا می نویسد: معاملات آتی وال استریت پس از بدترین کاهش در سه ماه اخیر، دوباره افزایش پیدا کرد. بعد از سقوط بازار بورس به دلیل نگرانی از موج دوم همه گیری کرونا، شاخص سهام آمریکا در روز جمعه ۲% افزایش یافت.

 طبق گزارش رویترز تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر جهان به ۷.۵۲ میلیون نفر رسیده است. تاکنون مرگ ۴۲۰۳۸۳ نفر از مبتلایان گزارش شده است. ۳.۳۳ میلیون نفر نیز در سراسر جهان از بیماری بهبود پیدا کرده اند.

وال استریت

 وال استریت ژورنال در گزارش صفحه ی اول خود به بازار سهام آمریکا پرداخته است و می نویسد: سهام داو جونز پس از بزگترین سقوط بازار سهام از ماه مارس تاکنون، دوباره بهبود پیدا کرد. شاخص های اروپایی نیز افزایش پیدا کردند.

 این نشریه در گزارشی دیگر تفاوت ویروس کرونا و سارس را بررسی کرده است و نشان میدهد بهبود اقتصادی سریع در دوران همه گیری کرونا نامحتمل است.

 وال استریت ژورنال در گزارشی در صفحه ی اقتصادی خود می نویسد: بهبود اقتصاد آمریکا از شوک همه گیری در سه ماههی سوم سال ۲۰۲۰ آغاز می شود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها