|
کدخبر: 102638

مبلغ یارانه‌ها افزایش می‌یابد؟

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های مجلس یازدهم در راستای تحقق عدالت اجتماعی، گفت: به دولت پیشنهاد داده می‌شود به جای اختصاص ارز نیمایی به کالاهای نا مرتبط بودجه آن را مستقیما به مردم واگذار کند.

اقتصاد مبلغ یارانه‌ها افزایش می‌یابد؟

حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه مجلس یازدهم اهمیت اقتصاد و وضعیت فعلی مردم کشور را درک کرده است، اظهارکرد: به همین سبب نخستین موضوع بررسی که در مجلس یازدهم کلید خورد، فراخواندن رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به مجلس بود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تصریح بر عدم برآورده شدن انتظارات نمایندگان از پاسخ‌های رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: گزارش‌های آنها مورد نقد و ارزیابی نمایندگان مجلس قرار گرفت بنابراین گزارش آنها نیاز به بررسی بیشتر و جلسات دیگری دارد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه چنین اقدامی از سوی نمایندگان در جلسه اول مجلس شورای اسلامی نشان دهنده اولویت اقتصادی مجلس یازدهم است، افزود: امیدواریم جلسات بعدی منجر به تصمیمات و گام‌های عملی برای بهبود وضعیت معیشت اقشار کم درآمد جامعه شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های ارزی دولت، گفت: متاسفانه قوه‌ مجریه پیرامون مسئله ارز جابه‌جا فکر می‌کند، آنجاهایی که دولت باید ارز دولتی بدهد نمی‌دهد و آنجاهایی که نباید بدهد می‌دهد.

وی با تصریح بر اینکه مسئله اختصاص ارز نابجا به برخی مسائل که نه تنها جزء نیازهای اساسی کشور نبودند بلکه جزء اولویت‌های اختصاص ارز دولتی نیز نبودند در سال ۹۷ در مورد انتقاد برخی از نمایندگان بود گفت: اما دولت با بی‌توجهی به این تذکرات، ادعای وجود ارز گسترده در خزانه می‌کرد و می‌گفت که جای نگرانی ندارد و با این اقدام می‌خواهیم نرخ ارز را در کشور تثبیت کنیم.

حاجی دلیگانی با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی برای استفاده مناسب از ارز دولتی، گفت: از سال ۹۷ بحث اختصاص ارز دولتی برای واردات سگ و گربه و اعطای ارز به مسافران و دانشجویان گرفته تا سال ۹۸ که بحث اختصاص ۴۰ درصد ارز دولتی به کالاهای غیر ضرور و موجود در کشور وجود دارد نشاندهنده اقدام نامتوازن دولت در اختصاص ارز نیمایی است.

تلاطم در تصمیمات ارزی دولت

این نماینده مجلس، افزود: بخشی از این اقدامات نابه جای ارزی دولت برای تثبیت قیمت ارز در سال ۹۷ در گزارش تفریغ بودجه توسط دیوان محاسبات نیز آمده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، افزود: اما اکنون شاهد آن هستیم که با کمبود ارز دولتی، ارز دولتی برخی کالاهای اساسی نیز برداشته شده است و قیمت برخی کالاهای اساسی افزایش چند برابری پیدا کرده است.

دولت وظیفه خود را نسبت به اقشار کم درآمد انجام نداد

حاجی دلیگانی با انتقاد از این رویکرد قوه مجریه، گفت: بنابراین دولت در تشخیص اولویت‌ها در عمل موفق عمل نکرد و دولت باز با یک خطا سبب فشار به روی اقشار کم درآمد شد و به عبارت دیگر وظیفه خود را نسبت به اقشار کم درآمد به درستی انجام نداد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های مجلس یازدهم در راستای تحقق عدالت اجتماعی، گفت: به دولت پیشنهاد داده می‌شود به جای اختصاص ارز نیمایی به کالاهای نامرتبط بودجه آن مستقیما به مردم واگذار شود.

وی با بیان اینکه بهترین راهکار اختصاص ۱۴ میلیارد ارز نیمایی به صورت یارانه‌ای به خود مردم است تا آنها تصمیم گیرنده نحوه مصرفشان در خرید کالای اساسی باشند گفت: دولت وظیفه خود را در قبال اقشار کم درآمد به خوبی انجام نمی‌دهد و دچار خطای محاسباتی شده است.

حاجی دلیگانی در مورد ساز و کارهای مجلس یازدهم برای کمک به بهبود معیشت مردم، گفت: باید از ساز و کارهایی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنند و آن را در قالب سوال تحقیق و تفحص در قالب‌های مختلف نظارتی پیگیری کنند.

مجلس قوی و کارآمد توان به تحرک درآوردن دولت را دارد

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا یک مجلس کارآمد می‌تواند باعث تحرک در فضای اجرایی کشور شود، گفت: یقینا یک مجلس قوی و کارآمد توان به تحرک آوردن دولت را دارد؛ ماده ۳۴ و ۴۵ آئیین نامه داخلی مجلس در این زمینه راهگشا است.

وی افزود: در ماده ۴۵ کسب اطلاع از کم و کیف اداره امور کشور، دریافت و بررسی گزارش‌های عملکردی و نظارتی از اجرای قوانین مربوط به دستگاه‌های ذی‌ربط را از وظایف مجلسه دانسته و حتی سؤال از رئیس‌جمهوری را نیز پیش‌بینی کرده است.

منبع: تسنیم
  • رقیه ارسالی در

    همه ملت بجز ۴درصدی ها،جزو اقشارکم درآمد و فقیر ایران محسوب میشوند.نمایندگان محتر م بدانید: خط معیشت واقعی ماهیانه بیش از ۹میلیون تومان میباشد.

    • حمزه قربانی ارسالی در

      والا منم ۲۷ سالمه انقدر کارگری میکنم که یه دوچرخه به بچم بخرم نمیتونم انقدر که گرونیه من دارم از زندگی ناامید میشم

    • محمد ارسالی در

      ما مستجریم بخدا الان از عید به خانه خار بار نگرفتم اینم زندگی دو تا بچه دارم هیچ کس ندارم

  • علی ارسالی در

    کی به نظر مردم اهمیت میده؟

  • ناشناس ارسالی در

    بابا باز نشسته تامین اجتماعی هم ادم است به دادش برسید

  • ناشناس ارسالی در

    این دولت فقط توشناسایی مردم ثروتمندبسیارتواناعمل کرده وهروز چندملیون ازقشرمتوسط وضعیف جامعه روبه عنوان سه دهک ثروتمندجامعه معرفی میکنه وهمین چندرغاز هم قطع میکنه میگذاره توشکم فقیرای ملیاردی واختلاصگرا ودزدا انشالله خدا ازتون نگذره من جلوتون روتوقیامت میگیرم بی وجدانا داغون شدم

    • بختیاری ارسالی در

      سفره هامون روزبروز کوچک وکوچکتر میشوند 😢 😢😢کجاست عدالت اجتماعی؟؟؟؟آقای روحانی به یکی از قول هائی که دادن،عمل نکردن

    • محسن ارسالی در

      سلام‌خداوکیلی دردشون‌فقط‌۴۵هزار هست اونم قط کن وگرنه خالشون نمیبره

  • ناشناس ارسالی در

    تاآقازاده ها هستن ملت بایدبربمیره

    • ناشناس ارسالی در

      آقا زاده چیه آقا،آقا!!!! زاده اونیه که آ قایی کنه به فکر مردم و ملتش باشه حق نخور ه اختلاص نکنه،

      واقعا متاسفم برا همشون اون دنیا جلو روحانی میگیرم،،، مردم بدبخت رو بی خیال شدن اگه ازشون بگذر ن که محاله،شهدا ولشون نمیکنن چونکه از زن دگیشون گذشتن خونشون ریختن که الان اینا ا ین بلا رو سرمردم و کشور بیارن؟؟؟؟

  • یوسف‌ حسنی‌ نسب ارسالی در

    باسلام‌ درآمد‌ کجا‌ بود‌ از‌ کجا‌ شروع‌ کنم‌ ازبیکاری‌ از‌ شرکتهای‌ که‌ مارو‌ استخدام‌ نمیکنن‌ شرکت‌ نفت‌ بومیها‌ رو‌ استخدام‌ نمیکند‌ ماماندیم‌ با‌ این‌ تورم‌ قیمتها‌ وبی‌ پولی‌ خسته‌ شدیم‌ نام‌ ما‌ فقط‌ اسلام‌ هست‌ وعدالت‌ وجود‌ نداره‌ وبنده‌ مستآجر‌ هستم‌ از‌ کجا‌ وبه‌کجا‌

    • ناشناس ارسالی در

      من بیست ساله ک مستاجر هستم الان توان خرید یک دست مبل یا فرش یا پرده ندارم چ برسد توان خرید خانه یا ماشین

  • ع. س ارسالی در

    یعنی تف به ذات دولت پلیدودزد

    • بازنشسته ارسالی در

      مادولتی نداریم که پلیدباشه انتخاب دولت ا زطرف مردم ردگم کردنه کاره ای نیست براصحب ت کردن هم باید اجازه بگیره

  • فعال بیکاری ارسالی در

    از ان روز که چشم باز کردیم فقیر فقیترشد ثروتمند پولدارتر شد

  • سیدمحمد رضوی ارسالی در

    ۷۰سال دارم یک سال پیش در مقطع دکترا در ر ودهن قبول شدم آماده هستم یکسال رایگان تد ریس کنم بشرط اینکه این آخر عمری در تهران در دانشگاه علوم عالی تحقیقات تحصیل و مد رک دکترا را بگیرم انشاالله

    • ناشناس ارسالی در

      این آخرعمری دنبال چی هستی شماها قدرطمع کارین بابا توازاونهایی که وضعت توپه

  • میرحمید جعفری قرشی ارسالی در

    سلام چرا حقوق من ک سال ۹۹ ۳۶۰۰۰۰۰هزارتوم ان است یارانه معیشت تعلق نگرفته ماشین مو تور مغازه کار ندارم

  • آذرنوش ارسالی در

    ازقدیم گفتن هرچی تو این دیگ باشه با این ملاقه درمیاد...قبلی کفگیر داشتن سوراخ بو د...تا ببینیم شما چه میکنید...البته درد چیز دیگری وزمان میخواهد درمانش...شاید حت ی چند نسل باید بها بدهد...چون سیر کردن ب ا یارانه وغیره یعنی گداپروری...یعنی ژن ه ای درجه یک دنیا رو تبدیل به گدا کردن..ای ن یعنی نابودی بیشتر...فقط باید انگیزه وش وق برای کار وسازندگی وایجاد شرایط امیدوا رکننده برای ساخت بهترین ها وارزش دادن به تلاشگران

  • وحیدی ارسالی در

    سر قبری که مرحوم ندارد گریه نکنیدباگذشت بیش از دو ونیم ماه هنوز افزایش حقوق بازن شتگان تامین اجتماعی مشخص نشده دولت فعلا این کاررا که چشم سه ونیم میلیون ازافراد سالخورده دنبال آن است عملی کنه بعد به فک ر امور دیگر باشه.

  • ناشناس ارسالی در

    سلام. یکی ازبی عدالتی هاسهام عدالت بودکه بیشترنیازمندان ازآن محروم شدن.متاسفانه فقط افرادتحت پوشش کمیته امدادو بهزیستی ف قط قشرضعیف حساب میشن که این جورنیست.

    • ناشناس ارسالی در

      یارانه کرونا رو فقط به پولدارا دادن ،سرا غ دارم همسایه مون که پیمانکار ۴باربش۶۰۰ت ومن دادن،ولی اونیکه تحت پوشش کمیته بود و چندرغاز کمیته رو میگرفت و بیمه و حقوقی نداشتن بهشون یارانه کرونا ندادن،

  • حسین ارسالی در

    مستاجر باشی. عائله مند باشی .فرزندانت مد ارک کارشناسی وارشد وخدمت کرده و بیکار هم باشند.هر روز هم یک قانون وضع بشه.

    تورم هم الله برکت والله.چه شود.
    قشر ضعیف و باز نشسته چقدر باید تح مل کنند

  • علی ارسالی در

    واقعا سه چهار میلیون ها با این تورم هیچ نیست یه فکری برا ملت برداری

  • فاطمه ارسالی در

    خدایا کی از این فقر نجات پیدا میکنیم

  • علیرضاحیدری ارسالی در

    افرادی که دز روستاها کسب و کاری دارند و جوازکسب ندارند و در این ایام کرونایی دچا ر رکود بازار و ضررهایی شده اند چه کنند؟< br /> الان حدود چهار ماه است که مغازه ی بنده که خیاطی می باشد یا تعطیل است و یا بازاری و درامدی نیست. خواهشمندم که برای این دسته از مردم و کسبه ها هم فکری کنید! !!

  • قشر کارگر ارسالی در

    اگر شنیدیداین دولت میخواهدخیری به مردم ب رساند شک نکنید که صدتا شر
    پشتش هست

    • عالم بهرامی ارسالی در

      منکه ماندم بااین دستمزدرانندگی کم چکاربکنم چهارمیلیون وام کروناگرفتم ایناتوماه رمضان تمام شدندخدابدادمابرسه بااین گرانی


  • هانو ارسالی در

    سلام ماکه فقط یارانه درامدمان چه بگیم زی یر فقریامرگ

  • برنا ارسالی در

    من یک فرزند دارم که نمیتوانم برایش لباس بخرم پولی ندارم وشرمنده خانواده هستم.

  • محمد ارسالی در

    بااین تورم بالاحتمامیبایست یارانه نقدی ص ددرصدافزایش یابدتافشارهاکمترشوند

    • ناشناس ارسالی در

      موندم این کشور با این در آمد چجوری نمیتونن مردم رو نجات بدن شایدم میخان ما ها همیشه تو فقر باشیم

  • ناشناس ارسالی در

    کشوردست یک عده خواص انگشت شماراداره میشو دقبل ازشماهانمایندگان بسیاربودندوقول داد ن ولی بجای اینکه باری ازدوش ملت بیچاره ب ردارندقیمت اجناس ومایحتاج زندگی سربه فلک کشیده زمانیکه یک فرغون بنام پرایداسم ما شین به خودمیگیردوبه صدملیون تومان میرسدو کسی جرات چراگفتن نداشته باشدازیک عده نما ینده چه انتظاری میتوان داشت

  • علی ارسالی در

    والامن ده ساله یارانه بخورم نه کاردارم ن ه میتونم کارکنم جزوبهزیستی ام هستم ماهی۱ ۳۶تمن یارانمه+۱۴۰تمنم معیشتی که چندماهیه اضافه شده اقایان ماهی۵۰ تمن حقوق بگیران شما۳ماه بیاجامونوعوض کنیم ببینیدمیتونید خوردوخوراک اجاره بهاپول اب برق گازوبالبا س بچه وخودتون کرایه ماشین وخیلی تنقلات ز ندگیتونوبرسین یاخرج کنیدباباماگیرنون شبم ونیم یه خورده انصاف به ولله خوب چیزیه تا زه۱میلیون وامم که دادیدازماه اینده هم او ن۳۶تمنوکم میکنیداون وقت توقع داریدطوفان به پانشه؟اینومجلس۱۱حل کنه گرونیوخنثاکنه والاماهم یه نفسی میکشیم

  • پیتر ارسالی در

    آسوده دلان را غم شوریده سران نیست
    این طایفه را غصه رنج دیگران نیست
    < br /> جای تاسف است ملت را هر روز سرگرم ی ک مساله میکنند
    مشکلات ما با صدبرا بر کردن یارانه هم حل نمیشود
    ظلم پ ایدار نیست......

  • موسی سیلیمانی باداشیانی ارسالی در

    بنده متولد ۱۳۲۹ هستم نه کارمندم ونه بازن شسته ونه حوققه بیمه دارم زندگیم خیلی به سختی میگزرد از نمایندهای مجلس شورای اسل امی تقاضادارم نسبت به افزایش یارانه بنده اقدام لازم راانجام دهند.باتشکرازمسئولین مربوطه.

  • مجید ارسالی در

    سلام بازهم خدا پدر نمایندگانی مثل آقای د لیگانی را بیامرزد که فکر مردم هستند بعضی از دولتیها کهنه فکر ملت نیستند بلکه پدر مردم را در می آورند بجای اینکه کمک به م ردم بکنند کاشکی هم نمایندگان مثل این نما یند بودنند تشکر از اینجور نمایندها وخسته نباشند وخدا به آنها قوت بدهد)

  • Sara ارسالی در

    دولت فقط ب جیب خودشه برنج کمتر از ۲۰۰۰۰ هزار در بازار وجود نداره کجای این عدالته کرایه خونه ها سر ب اسمونه کارگر از کجا بیاره میلیونی اجاره بده .بخدا اه مظلوم ز مین نمیمونه بترسید از خدا

  • شاهین ارسالی در

    تا وقتی این حسن ریش هستش همینه که هست.شاه کلیدشو گم کرده...برکت الله

    • ناشناس ارسالی در

      نه الا برکت اله

  • کوروش مری ارسالی در

    به نام خدا باسلام نمایندگان محترم عزیزان . شما میتوانید با درنظرگرفتن تصویب تغییر وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی در دولت یه نظام هماهنگ بوجود اورده و روحیه تمامی نیروهای شرکتی ازخدمات وغیره حداقل قسمتی از کارگران یارانه بگیررا درگرفتن حق شان یاری کرده . ومابقی (یارانه بگیران)را افزایش دهید

  • عمر سكونتى ارسالی در

    من كارريگر ساخنمانى هستم بخدا به غيرز كا ريگرى هيچ درامدى ندارم بخدا به پير به پي غمبر قصم ندارم اختياج هستم معيشتىم بيم ن مى دن توره خدا برسى كنيد چهار ما مه وني م بيكارم توره خدا ى كارى كنيد خدا از شما رازى باشه كد ملى ٣٧٦١٦١٤٦٠٨ شماره تماس ٠٩١٨٤١٥٣٨٩١

  • رفیعی ارسالی در

    تعداد زیادی از مردم با یارانه ی کمی ک می گیرن بسوز و بساز می‌کنند اگر دولت و مجلس یارانه این قشر را افزایش دهند شاید این مشگلات طبقه ی ضعیف تا حدودی حل شود واقعا بعضی‌ها از نداری و مشگلات ب مرگشان راضی هستن این انصاف نیست تو مملکت ثروتمندی چ ون ایران مردم از بی پولی شرمنده خود و خا نواده یشان بشن خواهشن فکری بحال مردم ب کنید

  • علی ارسالی در

    بخدا فقط زنده هستیم هر روز صبح بیدار میش یم اون گرونه این گرون شد ۳تا ۴ حوقق کار گر می برن بالا سالی سالی ۲میلیمون گرونی اخرشم شکم سیر نمیشهیک دختر ۴ ساله دارم د یگه حس بچه گرفتنم نیست .تو یکی موندیم بخ دا.گرفتار شدیم .

  • ناشناس ارسالی در

    خدایا ملت ایران به راه راست هدایت کن

  • ناشناس ارسالی در

    چون در فقر ماندم حرفی برای گفتن نمانده. جای خرج کردن برای امورات غیر ضروری به فک ر مریضا باشین بی انصافا

  • مهاجر ارسالی در

    بخدا من مستاجرام قسط بانکی هم دارم بیکار هم هستم کاش یه تراکتور دولت بهم قسطی بده باهاش کار کنم ضامن هم میارم که بتونم زندگیمو اداره کنم

  • ناشناس ارسالی در

    بهتره با بی ادبی کردن به دولت دلتونو خال ی نکنید چون نتیجه نمیگیرید فقط گرفتاریها تونو عنوان کنید تا به گوش مسولین برسه با حرفای زشت از مشکلتون کم نمیشه دیگه همین ه باید قبل کنیم چون داریم تو ایران زندگی میکنیم وباید تحمل کنیم ودستمون چیزی بر نمیاد قدرت دست ایناست دولت واونا تایین م یکنند سرنوشت مارا ولطفا عصابتونو خورد نک نید همه مشکلات را میدونند وبا گفتن ما هی چ چیزی عوض نمیشه امشاالله هرچی خیره بشه واسه همه خدا نجات بده همه را وصلام

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام زنی هستم مطلقه که یازده سال پیش بیست وپنج میلیون مهریه داشتم که آنرا دادم پول پیش خانه ودوسال هست که تحت پوشش کمیته شدم با ماهی 167 تومان زندگی میکنم بااین پول خوراک بخرم یالباس یا پول بقیه احتیاجات زندگی بگویید من چه کنم خداآدم سیراز گرسنه خبر دارد

  • ناشناس ارسالی در

    شاعر میگه یانکن با فیلبانان مشورت یا بنا کن خانه ای فیل توش برد کارتون رو درست انجام بدید عزیزان مسئول واقعا شناسای کم درامدها اینقد دشواره ؟!

  • ناشناس ارسالی در

    باارز نیمایی کار ایجاد کنید سفله پروری ه نر نیست

  • پاسدار ارسالی در

    آقایان نماینده مردم بخدا اختصاص هرگونه ا رزی به وارادات کالاهای لوکس و خودروهای خ ارجی عین بی عدالتی است وبه نظرم ضدیت با جمهوری اسلامی وقتی بیش از 60درصد مردم تو انایی خرید یک خودرو را ندارند ما چرا بای د خودرو 3میلیاردی واردکنیم تا سودش به جی ب دلال ها بره اونوقت مردم بیچاره توانایی خرید پراید را هم ندارند وبعضا هم دیدم ن ان روزشان را هم از نانوا قرض میگیرند وقت ی نانوای شهر دفتر ثبت قرض داشته باشه یعن ی خاک تو سر قانونگذار آن شهر

  • رحیم ارسالی در

    اگر دولت ومجلس نبود همه مردم راحت زندگی میکردن

  • یعقوب عباسپور امیرهنده ارسالی در

    من یک بازنشسته تامین اجتماعی هستم نه سهام عدالت دارم نه یارانه جدید بنزین چطور می شود اعتراض کرد آیا این چند سالی که تعلق نگرفته به ما جبران می شود

  • ناشناس ارسالی در

    بازهم کلک جدیدبرای قشرفقیرجامعه .چهل وپن چ تومن یارانه دادید پدر وهفت جدآبادملت و درآوردید .بازچه نقشه ای دارید بخداجیبما ن خالیه خالیه دست ازسرمان بردارید

  • ایرانی ارسالی در

    بی خود از مشکلاتتون نگین کسی گوش نمیکنه فقط اعصابمون بیشتر خرد میشه مگه تا الان مشکلی حل شده؟؟؟خدا هم ما را فراموش کرده

  • عالم بهرامی ارسالی در

    یارانه تمام کالاهاروبدنددست خودمردم بهتر ه درودبرتوحاجی دلگانی

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام خدمت نماینده گانی که وجدانشان بید اره توروبه خدادردمارومطرح کنید ماکه خرج خودمونوبه سختی در میاریم چه جوری دخترموع روس کنم به خداقسم ۳سال عقده ندارم راش بن دازم چکار کنم شرمنده دخترم هستم آخه بام اهی ۱/۸۰۰و۳فرزند چه کنم قسط خونه هم دارم پسرم نهمه دختربزرگم دانشجو اون یکی یازد همه بچه های درس خونی دارم ولی حیف که به حقوق من به جایی نمیتونن برسن ازشمانمایند های جدید خواهش میکنم بدادمابرسید ازهمه ی شما ممنون

  • راضیه ارسالی در

    همش مقصر آمریکا هست

    • ناشناس ارسالی در

      آفرین ودرود ،فقط آمریکا،بهترین بهانه

  • محمد ارسالی در

    یارانه خیلی وقت پیش باید بیشتر میشد نه ح الا با این تورم کمر شکن چقدر میخواین اضا فه کنید مردم صدقه خور کردید خدا دلیلتون کنه روحانی نمیدونم شب اول قبر به چند میل یون نفر میخواد جواب بده

  • Aslani ارسالی در

    واقعا اگر یک درصدم همه چیزسرجای خودش برگ رده توازن ثروت ایجاد میشه.
    واقعا ح اجی دلیکانی تواین چندسال این حرفها را با رها و بارها گفتند و هیچکس انچنان متوجه ن شد.
    چرا وقتی وزراراتوی مجلس میخاست ندمحفل خودمانی بودونی امدندیک توضیح صوری و نوشیدنی گرم وسردوخداحافظ.
    ودردو دل مردم بینواضچصفر.
    واقعا صفر.
    چرا چون نقشه ی امدنشان وجمع اوری ثروت و پخش ان درجیب اجانب می رود.
    اگر نکرد کار نبود و بستن تمام امکانات به نف ع خودشان ودروغهای شاخدارازبان هرجنبنده ا ی
    بخدا همین مردم به اصطلاح ساده ل وح نمیرفتندرای خانه خراب کن برعلیه خودشا ن بدهند.مردم اکثرا خودشان را بدست خودشان ویران کردند.
    یک موضوعی کاملا مشخص است همیشه وقتی یکی مالک هست ازملک خودش بهترودلسوزانه تر مراقبت میکنه تایم مستاج ر.چون از شیره ی جانشه ولی اورهگذراست وسر دردی زیادی ندارد.
    مطمئن باشید مجلس جدیدتم از دولت بگذردخداوندهرگز.هرگزوهرگ ز‌..
    چرا چون وقتی مردم ما گرسنه و دردمند بودن ارزاق سگ وگربه وبستنی گربه و سگ وویتامینهای سگ وگربه باارزدولتی به وف ور.وپروتزهای زنانه وفانتزیهای کم الویت د ازبه وفورر‌..‌
    یعنی مردم مابه اندا زه ی اون حیوانات حق ارزاق دولتی نداشتن و قیمتها را افسارگسیخته رهاوبازکنند.
    تمام ذخایرطلای ایران وارزراحراج کردند که اگر امثال سلیمانیهانبودند. هیچی ازکشو رنمونده بودطبق طاهری ملعون وطن فروش گذشت ه.

    یک دولت مقصر نبوده یک حز ب مقصر این اتفاقات بوده.که مردم ماباچه ک نم چه کنم اول تااخربرج راباجان کندن دربر ابر هزینه های کنند.
    اگر همه چیز رو ی ریل صحیح حرکت کنه.
    فقیروغنی منتف ع میشوند.
    اصلا فقط کاری تمام موادغ ذایی دستکارژنتیکی شده که امثال همین حاجی دلیکانی بارهاوبارهافریادزدندوترسیدندازو ضعیت خوراکی مردم.
    وهمینهای فعلی می گفتنددرزمان احمدی نژاد لبنیات دارم داره. بدروغ وناحق.
    الان پالم یه چیز جااف تاده و قانون شده که خودش جرمبزرگیه.
    ضمن اینکه اکثرکارخانجات مستقیما دارند با جان و سلامتی مردم بازی میکنندومحصولا ت تراریخته بوفوروفراوان است.
    الان اگرازطریق ونزوئلا غلطکاریای دولت جبران ن میشد و طلا هاب نمی گشت ایران روهوابود. هی اینا خراب کردن و بعد یا باید بیا ن مخروبه های اینارادرست کنند.
    تابس تون میگن بالا چشتون ابرو.
    شروع میک نند به حاشیه سازی واین داعش خرابکاری کرد ن.
    عاشورایی گذشته حاج اقاپناهیان ک املا متدین و فهمیده.
    اومدندوبین رو ضه هاشون گفتندکارخونهای روغن مابواسطه سع ودواسراییل داره اداره میشه وبااجانب داخل ی.
    اومدندطراحی کردندپناهیان راترور کنند.
    مگه ما روایت نداریم خطیبه با ید دشمن شکنوراه گشا پستی بانفس دین باشد‌
    خطبه ی روزعاشورای امام حسین منجر به تیرهای سهمگینی ازسمت اشقیاء شد.
    ماامیداوریم تمام قوانین درست سرجای خودش به مروربرگردد.
    وصغیروکبیرمتنعم شو ند.

  • بهمن ارسالی در

    با سلام
    مشکل مملکت ما این است که ب ا قانون تعاریفی عمل میشود اگر دولتیها یا هر کس دیگر که دنبال پست و مقام در این م ملکت هست بداند که عملکردش ارزیابی می شود و اگر عملکردش منفی باشدبازخواست و مجازا ت میشود آنوقت مملکت درست میشود مثل آقای آخوندی وزیر مسکن که ۶سال مسکن مهر را از کار انداخت تا مثلا راه جدید و بهتری ارائ ه دهد دست آخر هم پول سازمان را برای مناف ع شخصی داد به پسرانش و بعد از وزارت خلع شد آیا کسی از ایشان بازخواست کردمشکل همی جاست این حل شود بقیه نیز درست میشود

  • شهروند ارسالی در

    پس چرا این یارنه یه ملیونی رو واریز نمیک نید نه برا پسرم که بیکار ومستاجر نه برای ما که بازنشسنه برا کسانی ریختن که اصلا به این پول نیاز ندارن

  • محمد ارسالی در

    من یه کارگر هستم با دوتا بچه کوچیک جای ب یمه نیستم اگه میشه اینهای که بیمه ندارن یه فکری به حالشون بکنید

  • ناشناس ارسالی در

    این گله و شکوه ها را اینجا نکنید یا ان را نمی خوانند یا به ریش ما میخندند،،فقر و فلاکت حق مسلم ماست،دیگه بیخیال همه چیز شویم،

  • ناشناس ارسالی در

    خاک بر سر همتون کهرفکر میکنید مردم نمیفهمند شما چه غلطی دارید میکنید مثل کبک سرتون رو کردید تو برف فکر میکنید کسی شما رو نمیبینی

  • غلام احمد غفاری ارسالی در

    من یتق الله یجعل له مخرجا ویرزقه من حیث لا یحتسب

  • حسن ارسالی در

    انشاالله که بیماری اسمانی نصیب تمام دولت مردان وخانواده هاشون بشه که این ملت 40 سال است از درد بی پولی رنج میبرد یارانه هر نفر باید بیشتر از 5 میلیون باشد با هم ه تورم وگرانی از ته قلبم میگم که این بیم اری اسمانی نصیب تک تکشون بشه

  • امید ارسالی در

    والله من یه دستگاه پوز گرفتم پخش سیارم پ ول نزول کردم جنس میخرم میفروشم برای معیش تی زده بودن درآمد 20 میلیون من نمیدونم چ طوری حساب کردن که من تو یه اتاق تو خونه بابام زندگی میکنم ولی درآمدم 20 میلیون ه ست شاید پوز میکشن مشتریا بانک میدزده وگر نه روزی 20 میلیون هم نمیفروشم که در آمدم 20 تومن باشه

  • سهند ارسالی در

    در این کشور اگر بگن خود خدا کسی را فرستا ده تا........... ای ملت بدانید دروغ است امور کشور و ملت افتاده دست اشراف کاخنشین دزد و غارتگر در واقع ی سری شارلاتان بر کشور حکومت میکنن اگر بلایی هم از اسمان ن ازل شود شک نکنید بدبخت و بیچاره مثل همیش ه تاوان انرا خواهد داد

  • ناشناس ارسالی در

    خدا نماینده دلیکانی راحفظ کنه که به فکر مردم بدبخت ایران وقشر کم درامد جامعه است

  • ابی ارسالی در

    سلام من قبلا میرفتم هفته ای خرید میکردم برا منزل تا ۲۰روز استفاده می کردم الان اینقدر اقلام گرون شده روزانه به زور خریدمیکنم اخه این چه وضعی این چه مملکتی بری تو مغازه بگی سلام ۱۰۰هزار بدی بیای بیرون

  • بازنشسته ارسالی در

    خدا این ملت بد بخت چه کناهی کرده به این روز انداختی

  • ازاد ارسالی در

    این پدر سوخته ها کدامش مقصر امریکا یاانگ لیس سیاست ملت را کرسنه نگهدارید تا حکو م ت کنید را به این ها تزریق کرده اینها فق ط اجرای دستور می کنند والا بی تقصیراند

  • علیرضا نیکرو ارسالی در

    یارانه و معیشتی ادغام شود و از ۱۵ تیر ۱۳۹۹ یارانه بشه ماهانه به هر نفر ۷۵ هزار تومان

  • ناشناس ارسالی در

    من زن سر پرست خانوار هستم نه بیمه دارم نه کار ۵۷ سالمه همسرم به علت سرطان قبل از پدرش فوت شده و هیچ ارث و میراثی بهش تعلق نمیگیره نمیدونم این چه قانون مسخره ایه که هر فرزندی قبل از پدرش فوت بشه دیگه فرزند اون پدر به حساب نمیاد و وارث پدر محسوب نمیشه همه ی نوه ها برن سر بزارن بمیرن خدا براشون نسازه با این قوانین ظالمانه شون همسرم قبل از فوت هم اعتیاد داشت و هم سرطان تا اونجاییم که داشتیم با بچه هام خرجش کردیم الان من موندمو یارانه اخه تا کی باید چشممون به دست بچه ها باشه مگه بچه های ما چقدر درآمد دارن دولت باید یه فکری برای این قانون های مسخره بکنه و اینکه زنان سرپرست خانوار رو از نظر مادی حمایت کنه با پول یارانه و کمک هزینه کمیته امداد مگه میشه زندگی کرد ما زیر خط مرگیم لطفا به داد این ملت برسید

  • ناشناس ارسالی در

    آقای محترم که میتوانی نسبت به حقوق باز نشستای که توان کار را ندارد از پسر و دختر نوه دارد قدرت این را ندارد که یک شام مختصری آنها را بیرون ببرد ندارد با حقوق ماهی 1500000تومن یکی خود بنده چکار کند درآمد دوم هم ندارد با وضع فعلی این روزها چکار کند خدا را در نظر بگیرید فکری به حال این قشر ضعیف که اغلب هم مریضاحوال هستند ترا به هر کسی که مقعید هستید فکری آبرومنده بکنید که جیب پدر خالی آن هم از نوع فهمیده خیلی سخت است قضاوت با همه عزیزانی که درک خوبی دارند و خوب میاندیشند منالاتوفیق

  • رضا ارسالی در

    باسلام.این قدر پارتی بازی بیکاری میبینیم از دین زده شدم هرروز گرونی خوش به حال س رمایه داراز این به بعد باید به هر قیمت پ ول پیدا کرد.تا حالا به هر قیمت پول پیدا نکردم ولی دیگه مجبورم خدایا با اجازه

  • رضا۰۹۱۳۰۶۱۲۳۶۱ ارسالی در

    اینبار نماینده ها بیشترشون ولایتی خط رهب رن همه چیز درست میشه انشاالا

  • ❤زهره❤ ارسالی در

    سلام خسته نباشیدمن انقدرندارم که پسرم زن بدم کارکه هیچی نداره اززندکی ناامیدمن خ یلی کردم جای پدرش گارکنه امانشود انقدرخو دشون دارن که به ما نمیرسه

  • ناشناس ارسالی در

    خداذلیلشون کنه که اینطوری به سرمروم میارم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها