|
کدخبر: 101224

بازار ارز و سکه این روزها چه وضعیتی دارد؟

امروز در بازار ارز و سکه تمایل برای فروش بیشتر از خرید بود. این قضیه در حالی است که در اکثر روزهای اخیر معامله گران تمایل به خرید داشتند تا فروش.

اقتصاد بازار ارز و سکه این روزها چه وضعیتی دارد؟

در بیشتر نظر خواهی‌های که از بازیگران و معامله گران بازار شده بود کل روزهای ماههای اردبیهشت و ابتدای خرداد حکایت از آن داشت که موقعیت خرید در بازار طرفدار بیشتری داشت اما دیروز و امروز از این تمایل کاسته شده است.اتفاقی که می‌تواند به کاهش فشار خرید منجر شود.

نرخ امروز صرافی ملی

امروز صرافی ملی در ابتدای کار از نرخ فروش دلار خود ۱۰۰ تومان کاست تا قیمت به سطح ۱۷ هزار ۵۰ تومان برسد.نرخ خرید صرافی ملی هم به کانال ۱۶ نزول کرد.امروز صرافی ملی هر دلار را ۱۶ هزار ۹۵۰ قیمت خرید زد.

نرخ امروز حواله درهم

نخستین قیمت که از حواله درهم در بازار امروز اعلام شد ۴ هزار ۸۲۰ تومان بود.با این نرخ قیمت دلار حدود ۱۷ هزار ۶۸۰ برآورد می‌شد اما در بازار نرخ فروش پایین تر از این رقم بود.در ابتدای روز نرخ فروش دلار ۱۷ هزار ۴۶۰ تومان معامله شد.

قیمت سکه در بازار امروز

نخستین قیمت سکه نیز در آغاز به کار بازارها ۷ میلیون ۴۰۰ هزار تومان بود که در مقایسه با نرخ روز گذشته ۵۰ هزار تومان افزایش داشته است.افزایشی که می‌تواند تحت تاثیر رشد قیمت طلای جهانی نیز باشد.

معادله بورس و ارز

عده‌ای از فعالان بازار اعتقاد دارند: سبزپوش شدن بازار سهام در افت قیمت دلار و کاهش تمایل به خرید موثر بوده است. از نظر آنها، تضعیف شاخص کل بورس چنین سیگنالی را به نوسان‌گیران بازار ارز داده بود که امکان ورود تقاضای جدید به بازار وجود دارد و آنها می‌توانند با تکیه بر بالا نگه داشتن دلار، جذابیت بازار خود را برای سرمایه‌گذاران بورسی بالا ببرند که درحال مشاهده تضعیف ارزش سهام‌هایشان بودند.

اما کارشناسان از زاویه دیگری مسئله را تحلیل می‌کنند.به عقیده آنان هر چه بازار سرمایه از رشد‌های هیجانی فاصله می‌گیرد انتظارات برای افزایش در سایر بازارها نیز تعدیل می‌شود.

در چارچوب این تحلیل رشد بازار سرمایه از اوایل امسال بر پایه انتظارات تورمی شکل گرفت.تعدیل رشد به معنای بهبود و اصلاح نگاه به روند تغییر قیمت‌ها است.با این ملاحظه تعدیل رشد بورس می‌تواند مسابقه قیمتی بین بازارهای رقیب و این بازار را متوقف کند یا حداقل از سرعت کورس بکاهد.از این زوایه تمایل به فروش که اتفاق افتاده می‌تواند ناشی از خروج برخی از معامله گران از صف خرید و عرضه ارزهای خریداری شده در روزهای قبل باشد.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر