|
کدخبر: 100874

پنجمین عرضه اولیه در بازار دوم بورس فردا انجام می‌شود

فردا ۷ خرداد ماه پنجمین عرضه اولیه امسال در بازار دوم شرکت بورس تهران انجام می‌شود.

اقتصاد پنجمین عرضه اولیه در بازار دوم بورس فردا انجام می‌شود

فردا چهارشنبه ۷ خرداد ماه ۱۲ درصد از سهام شرکت زرماکارون به مبلغ هر سهم بین ۴۳۰۰ تومان تا ۴۵۵۰ تومان عرضه می‌شود.

محسن امینی مدیرعامل زرماکارون با بیان اینکه تمام درآمد حاصل از فروش ۱۲ درصد از سهام شرکت را به توسعه مجموعه اختصاص می‌دهیم، گفت: توان تولید به ۲۵۰۰ تن در ۲۴ ساعت می‌رسد که این میزان تولید در دنیا بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: افزایش مصرف ماکارونی و تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان باعث افزایش تقاضا در بازار شده است و این افزایش تقاضا در بازار باعث توسعه این مجموعه شده است.

امینی با بیان اینکه در امیدنامه تمام موضوعات را با احتیاط دیده‌ایم، گفت: ظرفیت تولید هرچند تا سقف ۳۰۰ هزار تن وجود دارد اما با احتیاط عدد ۲۴۵ هزار تن را تعیین کردیم که این میزان مبنای تولید و فروش بوده است.

مدیرعامل زرماکارون با بیان اینکه در سال گذشته ۵۲ هزار تن به ظرفیت تولید مجموعه اضافه شده است، گفت: در حالی که میزان تولید در فروردین سال گذشته ۳۰۰۰ تن بوده امسال در شرایط وجود محدودیت کاری در کرونا میزان تولید را به ۱۶ هزار تن رساندیم که این افزایش ۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

امینی درباره افزایش قیمت ماکارونی و اثرگذاری آن در رشد عملکرد شرکت گفت: هر کیلوگرم بدون احتساب تخفیفات ۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان است که درحال‌حاضر قیمت هر بسته ۷۰۰ گرمی ماکارونی به ۸۰۰۰ تومان رسیده است.

وی درباره حاشیه سود ناخالص شرکت گفت: در حالی که این حاشیه سود ۴۲ درصد بوده اما برای احتیاط این عدد را به ۳۷ درصد کاهش دادیم تا سود شرکت را محتاطانه ببینیم.

مدیرعامل زرماکارون تاکید کرد: افزایش نرخ نیازی به مجوز اتحادیه ندارد و پیش از این موافقت با افزایش قیمت محصول داده شده اما در ماه مبارک رمضان نسبت به این افزایش قیمت اقدام نکردیم.

امینی با اشاره به تقسیم سود ۹۰ درصدی اظهارکرد: می‌توانستیم قبل از عرضه اولیه نسبت به تقسیم سود اقدام کنیم اما با توجه به شرایط بازار سرمایه ترجیح دادیم پس از عرضه اولیه، تقسیم سود را انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه سهامداران نگران کاهش ارزش سهام در بازار نباشند، گفت: با توجه به نقدینگی بسیار خوبی که داشتیم، نسبت به خرید گندم اقدام کردیم و قیمت گندم را در امیدنامه ۳۸۰۰ تومان آورده‌ایم اما در شرایط رقابتی توانستیم گندم را ۳۵۰۰ تومان خریداری کنیم.

مدیرعامل زرماکارون اظهارکرد: افزایش قیمت محصول، اصلاح ساختار توزیع و پخش، افزایش ظرفیت تولید از جمله عواملی است که باعث ارتقاء عملکرد شرکت و افزایش ارزش سهام می‌شود.

امینی درباره ارزش مجموعه زرماکارون گفت: سال گذشته با دلار ۱۱۰۰۰ تومانی قیمت مجموعه ۵۶۰۰ میلیارد تومان احتساب شد که درحال‌حاضر این عدد به ۸۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است. البته این فقط قیمت ماشین‌آلات بدون احتساب ارزش برند است.

وی درباره گسترش صادرات محصولات این مجموعه گفت: صادرات به کشورهای همسایه برای ما افتخار نیست. ما به دنبال افزایش صادرات به کشورهای دوردست هستیم و در چند روز گذشته هم موفق به صادرات محصولات خود به کشور آلمان شدیم.

مدیرعامل زرماکارون در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چرا در این ایام که بازار سرمایه با افت مواجه است، نسبت به عرضه اولیه اقدام کردید، گفت: قصد ما استفاده از حباب بازار نبود. می‌توانستیم در شرایطی که شاخص مثبت است، عرضه اولیه را انجام دهیم اما این کار را نکردیم. تمام عملیات مجموعه شفاف است و در این شرایط هم عرضه اولیه را انجام می‌دهیم.

امینی تاکید کرد: دومین عرضه سهام این مجموعه با موافقت بورس به زودی انجام خواهد شد.

وی گفت: از سال ۹۶ اختصاص یارانه گندم به بخش صنعت متوقف شد و درحال‌حاضر هیچ یارانه‌ای دریافت نمی‌کنیم. همچنین نه تعهد صادراتی و نه تعهد ارزی نداریم.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها