|
کدخبر: 299190

فروشگاه‌ های آنلاین خرید برنج معتبر کدامند؟

مصرف برنج در بسیاری از کشور های جهان و از جمله کشور ما ایران طرفداران بسیاری دارد. این غلات به عنوان یکی از وعده های غذایی سیر کننده و مفید برای بدن شناخته می‌شود. بنابراین خرید برنج مرغوب و با کیفیت یکی از دغدغه های اصلی خانواده می‌باشد. خرید برنج از فروشگاه های آنلاین مواد غذایی در تمام دنیا کار را تا مقدار بسیاری آسان کرده است. برای خرید برنج به صورت آنلاین از کارخانه و ارسال رایگانcavishfood.com  یک گزینه بسیار مناسب خواهد بود. همچنین از سایت های تخصصی و پر فروش خرید مواد غذایی می‌توان به buy whole foods online  و  bigbasket نیز برای خرید برنج اشاره نمود.

برنج

برنج باکیفیت و سالم چه ویژگی هایی دارد؟

آشنایی با ویژگی های ظاهری و پس از پخت برنج مرغوب، خرید برنج راحت تری برای شما ایجاد خواهد کرد. در دفعات اول بهتر است تا خرید را در حجم کمتری انجام داده و در صورت رضایت خرید های بعدی را ادامه دهید. برنج شمال بهترین نوع از برنج موجود در داخل ایران از لحاظ ظاهر و عطر و طعم می‌باشد. و چه بهتر که برای قیمت کمتر به سراغ نمونه های خارجی مانند برنج هندی و یا برنج پاکستانی که از سلامت و بهداشت کمتری نیز برخوردار هستند، نرویم.

یکدست بودن رنگ و سایز دانه های برنج، اولین روش در تشخیص کیفیت می‌باشد. برنج سالم مخلوط نداشته و دانه ها نیز شکسته نمی‌باشند. رنگ و اندازه تمام دانه ها به طور تقریبی با هم یکسان است. برنج شمال عطر و بوی ویژه‌ای داشته که در هیچ برنج خارجی نخواهید یافت. همچنین طعم عالی، کیفیت پس از پخت و هضم راحت غذا از دیگر ویژگی های برنج سالم و بهداشتی می‌باشد. اگر برنج مصرفی تا چندین ساعت پس از پخت نیز کیفیت و طعم اولیه خود را حفظ کرده است، نشان از مرغوبیت بالای آن می‌باشد.

بهترین برنج ایرانی

برنج های ایرانی انواع و مدل های گوناگونی وابسته به خاک، بذر، شالیزار ها و آب و هوا دارند. زمان کشت و برداشت برنج نیز یکی دیگر از عواملی بوده که در نوع برنج و کیفیت آن تاثیر گذار می‌باشد. برنج کشت دوم طرفداران بسیاری در بین خریداران برنج شمال دارد. در ادامه به بررسی چند نمونه از بهترین های برنج ایرانی خواهیم پرداخت.

برنج۱

برنج دم سیاه؛ بهترین برنج شمال

بیشترین کشت برنج دم سیاه در برخی از شهر های استان گیلان صورت می‌گیرد. ریشه های دم سیاه این محصول از ویژگی های بارز آن می‌باشد. برنج صدری دم سیاه از معروف ترین و بهترین های برنج شمال است. طول دانه های این برنج قبل از پخت در حدود 8 میلی‌متر و پس از پخت و ری بسیاری که داشته به 12 میلی‌متر خواهد رسید. رنگی سفید مایل به کرم داشته و بسیار خوش پخت می‌باشد. ری دانه های برنج در حال پخت نشان از کیفیت بی‌نظیر آن می‌باشد.

برنج۲

قیمت برنج طارم

یکی دیگر از برنج های مرغوب شمال که صادرات بسیاری نیز دارد، برنج طارم محلی فریدونکنار می‌باشد. و بیشتر در شالیزار های شهرستان فریدونکنار به دلیل آب و هوای مناسب این مناطق کشت می‌شود. برنج طارم محلی را می‌توان برای مصارف شخصی، مجالس بزرگ و مهمانی های مهم استفاده نمود و پخت کرد. دانه های نرم و خوش خوراک بودن این برنج موجب هضم راحت برنج طارم محلی شده است. به همین علت پس از میل نمودن هیچ احساس سنگینی و یا اذیت شدن نخواهید داشت. ری بسیار دانه ها نیز از دیگر مزیت های این برنج می‌باشد. قیمت برنج طارم محلی فریدونکنار در سایت اینترنتی کاویش و سایت های مشابه بصورت بروز شده قابل مشاهده است.

خرید برنج هاشمی

برنج هاشمی از معروف ترین و پر فروش ترین های برنج ایران می‌باشد. کشت بیشتر این برنج در شالیزار های استان گیلان و پس از آن استان مازندران انجام می‌گیرد. کیفیت عالی و مرغوبیت بسیار دانه ها در کنار عطر و طعم ویژه این برنج موجب شده تا هر چند قیمت برنج هاشمی به نسبت بالا باشد، اما طرفداران مخصوص خود را از دست ندهد. قد دانه ها در برنج هاشمی به نسبت بلند بوده و حجم مناسبی نیز دارند.

خرید برنج ایرانی ارزان

بسیاری از افراد با شنیدن کلمه برنج ارزان، برنج های بی کیفیت و یا خارجی را به یاد می‌آورند. اما بسیاری از برنج های مرغوب شمالی نیز قیمت به نسبت کمتری داشته و مناسب می‌باشند. برنج فجر، شیرودی، خوشپخت و ندا را می‌توان در دسته برنج های ایرانی ارزان و پر محصول قرار داد. این برنج ها تراریخته نبوده و توسط کشاورزان شمالی در شالیزار های شمال کشور کشت می‌شوند. تراکم بالا و پر محصول بودن این برنج ها یکی از عوامل قیمت مناسب برنج فجر و شیرودی می‌باشد. برای نذری ها و مراسم مذهبی، دانشگاه ها و ادارات و مجلس هایی با تعداد نفرات بالا می‌توانید از برنج های ندا و خوشپخت استفاده نمایید. کیفیت مناسب به همراه عطر و طعم برنج ایرانی را در کنار قیمتی معقول خواهید داشت.

طبیعتاً قیمت برنج ایرانی (به دلیل کیفیت و عطر و طعم) از رقبای خارجی بالاتر است. قیمت برنج خریداری شده از کشاورز و کارخانه با قیمت موجود در مغازه و هایپرمارکت­‌ها متفاوت است. بهتر است برای خرید برنج ایرانی به جایی مراجعه کنید که با حذف واسطه­‌ها، با قیمت منصفانه­‌تری در زمینه فروش برنج فعالیت می­‌کند. مانند سایت کاویش که در ابتدای مقاله معرفی شده است.

گران ترین برنج ایرانی

برنج کشت دوم از گران ترین های برنج ایرانی می‌باشد. بذر این برنج ها در هنگام کاشت تفاوتی با برنج های کشت اول نخواهد داشت. و تنها تفاوت در زمان کشت و برداشت این برنج ها می‌باشد. پس از برداشت محصول کشت اول در اواسط تابستان و ماه مرداد بذر برنج کشت دوم وارد زمین های کشاورزی خواهد شد. برداشت نیز در ماه آبان انجام شده و به دلیل آفتاب پر برکت تابستان کیفیت برنج نیز بی نظیر می‌شود. برنج دم سیاه، صدری، طارم و هاشمی از برنج های مرغوب و گران کشت دوم به حساب می‌آیند.

روند قیمت برنج شمال در 1402

قیمت برنج ایرانی و برنج شمال در سال های اخیر نوسانات بسیاری داشته است. واردات بی سابقه برنج خارجی، تورم و گرانی بازار از عوامل اساسی این نوسان قیمتی می‌باشند. برنج خارجی هر چند در قیمت بسیار پایین تری از برنج ایرانی در بازار عرضه شده اما از نظر بهداشت و سلامت در رده های بسیار پایین تری قرار می‌گیرد. آب استفاده شده در هنگام کشت دانه ها تاثیر مستقیمی در تغذیه و سلامت شما خواهد داشت.

پس از ذرت و گندم برنج از پر مصرف ترین غلات در کشور ها بوده و جنگ ها و تحریم های بین کشوری نیز در این قیمت ها تاثیر گذار می‌باشند. در حال حاضر این روند قیمتی رو به افزایش می‌باشد. همچنین به دلیل گرمای شدید در کشور هند و باران های سیل‌آسا در پاکستان واردات برنج خارجی از این دو کشور روند کاهشی خواهد داشت. و در نتیجه روند قیمت برنج شمال به صورت صعودی پیش‌بینی می‌شود.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها