|
کدخبر: 293147

این اقلام خوراکی از دسترس خارج شد

در ادامه روند گرانی اقلام خوراکی در بازار، افزایش بی‌سابقه قیمت میوه و بستنی خبرساز شده است.

در ادامه روند گرانی اقلام خوراکی در بازار، افزایش بی‌سابقه قیمت میوه و بستنی خبرساز شده است.

قیمت شکر در روزهای اخیر بالای نرخ مصوب ۲۱ هزار تومانی خود رفته است و بر اساس مشادهدات میدانی هر کیلوگرم از این محصول به صورت فله ۳۶ هزار تومان تا ۳۳ هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر به صورت فله ۲۱ هزار تومان است اما این محصول در بازار با قیمت های متفاوتی به فروش می رسد به طوری که بر اساس مشاهدات میدانی ارزان ترین قیمتی که برای این محصول می توان یافت ۲۶ هزار تومان است که این نرخ ۵ هزار تومان بالای نرخ مصوب است؛ این محصول تا ۳۳ هزار تومان نیز در بازار قیمت گذاری شده است.هر کیلوگرم شکر فله در میادین میوه و تره بار تهران با قیمت ۲۱ هزار تومان به فروش می رسد اما فروش این محصول در میادین نیز با کم و کاست هایی همراه است.

نرخ مصوب شکر بسته بندی شده ۹۰۰ گرمی نیز ۲۱۵۰۰ تومان است. بر اساس اطلاعات واصله میزان ترخیص شکر در سال جدید کاهش یافته است و وارد کنندگان برای ترخیص بار خود از گمرک، منتظر تمدید لایحه کاهش مالیات بر واردات کالاهای اساسی و تجهیزات پزشکی در سال جدید هستند تا بر این اساس میزان مالیات آنها از ۹ درصد به یک درصد کاهش یابد.

میوه‌های تابستانه در میدان مرکزی میوه فراوان است و از هر نوع میوه ای پیدا می‌شود حتی خارجی، اما قیمت های آن خیره‌کننده است.

بهار و تابستان زمان اوج عرضه میوه به بازار است و عجیب که کاهش قیمتی در میوه‌ها دیده نمی‌شود!

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد هر کیلوگرم موز در مغازه‌های سطح شهر با قیمت ۹۷ هزار تومان فروخته می‌شود.

در همین رابطه مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفته بود: قیمت موز در میادین میوه و تره‌بار به ۷۸ هزار تومان رسیده است.

به گفته وی علت افزایش قیمت موز کاهش واردات موز سبز از کشور‌های مبدأ مانند فیلیپین، هند و اکوادور به دلیل تعطیلات عید فطر بوده و آن‌چیزی که در مغازه‌های سطح شهر فروخته می‌شود از باقی‌مانده موجودی سردخانه‌ها است.

دارایی‌نژاد با تاکید بر اینکه ثبت سفارش موز انجام شده است، افزود: انتظار داریم به‌دلیل از سرگیری واردات قیمت موز کاهش یابد و به ۷۰ هزارتومان برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در ادامه به افت قیمت نوبرانه‌ها اشاره و اظهار کرد: گوجه‌سبز از ۶۰ هزار تومان تا ۱۲۰ هزار تومان، توت‌فرنگی دلند از ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان، توت‌فرنگی بهنمیر از ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار فروخته می‌شود.

خوراکی پرطرفدار ایرانی‌ها در تابستان، لاکچری شد

تا چند وقت پیش بستنی از خوراکی‌های ارزان بود و خرید آن برای خیلی از افراد راحت، و حتی جزو لیست خرید روزانه آنها بود. اما اگر نگاهی به قیمت بستنی در چند سال اخیر بیندازید متوجه تغییرات قیمتی بسیار زیاد آن می‌شوید.

فروشنده یکی از سوپرمارکت‌های مرکز شهر:

* قمت بستنی در طول سال چند بار تغییر می‌کند و هر بار گران‌تر می‌شود. برای مثال، قیمت‌های الان نسبت به همین موقع از سال گذشته تقریبا دوبرابر شده است، برای مثال بستنی دبل چاکلت دومینو ۱۰ هزار تومان بود که الان ۲۰ هزار تومان است.

* حتی بعد از عید ۱۴۰۲ هم نسبت به اسفندماه ۱۴۰۱ بستنی حدود ۳۰ درصد گران شده است، مثلا قیمت بستنی چوبی از ۱۰ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان افزایش یافته؛ همچنین، بستنی ۱۵ هزار تومانی، ۲۰ هزار تومان و بستنی ۲۵ هزار تومانی ۳۰ هزار تومان شده، یا بستنی‌های پذیرایی ۳۰ هزار تومانی میهن ۵۰ هزار تومان و بستنی ۷۰ هزار تومانی همین برند ۱۰۰ هزار تومان شده است.

منبع: عرشه آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها