|
کدخبر: 291411

فروشگاه زنجیره ای: تعریف، انواع، مزایا و معایب

فروشگاه زنجیره ای یک فروشگاه خرده فروشی است که بخشی از یک شرکت بزرگتر است و محصولاتی مشابه یا مشابه با سایر فروشگاه های شرکت به فروش می رساند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای معمولاً دارای طرح‌بندی فروشگاهی استاندارد، تابلوهای علامت‌گذاری و عرضه محصولات هستند. آنها اغلب در مراکز خرید و مراکز خرید یافت می شوند.

فروشگاه های زنجیره ای که اغلب به عنوان زنجیره های خرده فروشی شناخته می شوند، سبکی از تسهیلات خرده فروشی هستند که توسط مدیریت مرکزی اداره می شوند. آن‌ها همان برند و روش‌ها و شیوه‌های تجاری استاندارد را دارند، به‌علاوه ممکن است شعبه‌ها یا امتیازاتی باشند که متعلق به افراد یا شرکت‌های محلی هستند و تحت قرارداد با شرکت مادر کار می‌کنند.

فروشگاه زنجیره ای چیست؟

یک فروشگاه زنجیره ای به عنوان خرده فروشی یک شرکت بزرگتر تعریف می شود که کالاهای مشابه یا قابل مقایسه با سایر فروشگاه های خرده فروشی همان شرکت را می فروشد. تمام فروشگاه های زنجیره ای یک شرکت مادر یا برند دارای سیستم مدیریت مرکزی و همچنین چیدمان فروشگاهی استاندارد، عرضه محصولات و تابلوهای تبلیغاتی هستند.

اولین فروشگاه زنجیره ای توسط خواربار فروشی A&P در سال 1859 افتتاح شد. این شرکت چندین فروشگاه در شمال شرقی ساخت و در نهایت به بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی در آمریکا تبدیل شد. A&P به دلیل صرفه جویی در مقیاس که با تولید و توزیع انبوه همراه بود، توانست فروشگاه های زیادی باز کند و موفق شود.

امروزه فروشگاه های زنجیره ای اغلب در مراکز خرید و مراکز خرید یافت می شوند. نام بزرگترین فروشگاه زنجیره ای خرده فروشی جهان والمارت است.

فروشگاه

چرا فروشگاه های زنجیره ای اینقدر محبوب هستند؟

  1. راحتی

فروشگاه های زنجیره ای اغلب در مکان های مناسبی مانند مراکز خرید، مراکز خرید و ایستگاه های استراحت بزرگراه ها قرار دارند. این امر دسترسی به آنها را برای مصرف کنندگان آسان می کند.

  1. تنوع

فروشگاه های زنجیره ای اغلب طیف گسترده ای از محصولات و خدمات را ارائه می دهند که به مصرف کنندگان گزینه های زیادی برای انتخاب می دهد.

  1. تخفیف

فروشگاه های زنجیره ای اغلب تخفیف ها و پیشنهادهای تبلیغاتی ارائه می دهند که می تواند در هزینه مصرف کنندگان صرفه جویی کند.

  1. کیفیت

فروشگاه های زنجیره ای اغلب به دلیل محصولات و خدمات با کیفیت خود شناخته می شوند.

  1. خدمات مشتری

فروشگاه های زنجیره ای اغلب خدمات خوبی به مشتریان ارائه می دهند که می تواند تجربه خرید مثبتی را برای مصرف کنندگان ایجاد کند.

فروشگاه۱

ویژگی های فروشگاه های زنجیره ای

تکثیر زنجیره ای گسترش زنجیره خرده فروشی از طریق باز کردن مکان های جدید است. فروشگاه های زنجیره ای می توانند به سرعت رشد کنند زیرا می توانند به مدل ها و روش های آزمایش شده و آزمایش شده برای افتتاح فروشگاه های جدید اعتماد کنند. این استراتژی رشد می تواند راهی موثر برای ایجاد سهم بازار و آگاهی از برند باشد.

چندین ویژگی وجود دارد که اغلب در فروشگاه های زنجیره ای یافت می شود که عبارتند از:

  • چیدمان و طراحی فروشگاه استاندارد

  • استفاده از قفسه بندی فروشگاهی

  • استفاده از تجهیزات فروشگاهی متنوع

  • محصولات مشابه یا مشابه در همه مکان ها ارائه می شود

  • علائم مشابه یا مشابه در همه مکان ها

  • یک سیستم مدیریت مرکزی

  • صرفه جویی در مقیاس که با تولید و توزیع انبوه همراه است

تفاوت بین خرده فروشی "زنجیری" و فرمول

فروشگاه های زنجیره ای نوعی خرده فروشی شیر خشک هستند، اما همه خرده فروشان شیر خشک فروشگاه های زنجیره ای نیستند. یک تفاوت کلیدی بین این دو این است که یک فروشگاه زنجیره ای بخشی از یک شرکت بزرگتر است و محصولات مشابه یا مشابهی را مانند سایر فروشگاه های شرکت به فروش می رساند، در حالی که خرده فروش فرمول به هر کسب و کاری گفته می شود که از روش های استاندارد در همه مکان ها استفاده می کند. این بدان معناست که یک فروشگاه زنجیره ای می تواند یک خرده فروش فرمول باشد، اما یک خرده فروش فرمول لزوماً یک فروشگاه زنجیره ای نیست.

فروشگاه۲

خرده فروشان فرمولا اغلب در مراکز خرید و مراکز خرید یافت می شوند، درست مانند فروشگاه های زنجیره ای. با این حال، برخی از خرده فروشان فرمول وجود دارند که زنجیره ای نیستند، مانند مشاغل محلی که از روش های استاندارد استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک نانوایی محلی که از دستور العمل ها و روش های مشابه در همه مکان های خود استفاده می کند، یک خرده فروش شیر خشک در نظر گرفته می شود، اما نه یک فروشگاه زنجیره ای.

نحوه سفارش دهی قفسه های فروشگاهی مورد نیاز از تک قفسه

یکی از بزرگترین دغدغه هایی که تمامی مشتریان در زمان خرید قفسه فروشگاهی دارا می باشند، این است که از طریق چه روش هایی می توانند، قفسه های مورد نیاز خود را مورد سفارش قرار دهند و به راحتی و بدون دغدغه خاصی، خرید خود را ثبت نمایند.

یکی از مهم ترین روش های ثبت سفارشات، این است که خریدهای خود را با استفاده از روش آنلاین و به صورت اینترنتی به ثبت برسانید که در حال حاضر این روش از خرید، اهمیت زیادی دارد و طرفداران بسیاری را برای خود قرار داده است.

بنابراین در صورتی که تمایل به ثبت سفارشات خود به صورت آنلاین داشته باشید، می توانید تمامی سفارشات خود را به صورت اینترنتی و از طریق لینک سایت تک قفسه ثبت نمایید و کارشناسان فروش ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه می باشند و می توانند به صورت دقیق شما را مورد راهنمایی قرار دهند که چه نوع قفسه ای با چیزی که در نظر شما می باشد، همخوانی دارد و می تواند به عبارتی کار شما را راه بیندازد.

به همین منظور نیز می توانید هم اکنون با کارشناسان مجموعه ما ارتباط برقرار نموده و تمامی سفارشات خود را با توجه به شرایط فروشگاه خود بیان نمایید و نوع نیاز خود را نیز مطرح کرده و سفارشات اصلی خود را مورد ثبت قرار دهید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها