|
کدخبر: 291194

بازار برنج آرام می‌شود؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت بازار برنج، واردات و قیمت انواع برنج ایرانی و خارجی توضیحاتی ارائه کرد.

اصناف بازار برنج آرام می‌شود؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج در سال قبل گفت: برنج وارداتی از محصول داخلی ارزان‌تر است.

منصورعلی زارعی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشاء مکانیزه برنج کشور در روستای خاریک شهرستان ساری اظهار کرد: سال گذشته سال سختی برای برنج‌کاران بود و تلاش‌های فراوانی برای یارانه‌ای شدن کود کشاورزی شد و تردیدی نباید باشد که امسال شاهد کاهش تولید برنج باشیم چرا که برنج پرمحصول سال قبل هنوز در انبارها موجود است.

او با بیان اینکه مردم به دنبال بهره‌وری رفتند و اقدام به کشت ارقام پرمحصول برنج کردند اما خرید انجام نشد، گفت: سیاست‌گذاری درستی در این بخش انجام نشد چرا که در کنار تولید این محصول، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج پرمحصول وارداتی نیز داشتیم.

زارعی با اشاره به اینکه برنج وارداتی از برنج تولیدکننده ارزان‌تر است و گلایه کشاورزان بجا است، افزود: در بحث برنج مشکلات عمده‌ای داریم که برای بهره‌وری و افزایش تولید برنج باید راهکار جدی داشته باشیم.

این نماینده مجلس گفت: برای اینکه برنج دارای کیفیت بالا، برداشت به موقع و بهره‌وری بالا باشد باید برنامه درستی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، مجلس شورای اسلامی و دولت ارائه شود.

او ادامه داد: تا زمانی که کیفیت برنج پرمحصول افزایش و هزینه تولید کاهش پیدا نکند تا همیشه همین مشکلات را داریم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: کارگاه بزرگ پژوهشی باید در استان تشکیل تا زمینه تجهیز و نوسازی شالیزارها انجام شود و از مشکلات تولید رهایی پیدا کنیم و تولید را به دو برابر برسانیم.

زارعی تاکید کرد: کشاورزان امسال رغبتی برای کشت برنج پرمحصول ندارند چرا که سال گذشته که کشت کردند هنوز در انبارها موجود است و به همین دلیل امسال ۲۵ درصد کاهش تولید برنج را خواهیم داشت.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط

  • ناشناس ارسالی در

    بله با گران شدن ارام میشود بد به حال فق را

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها