|
کدخبر: 289668

افزایش ۱۵ درصدی قیمت آجیل در آستانه نوروز

دبیر اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان گفت: بسته به نوع و کیفیت آجیل قیمت ها معین می شود و نمی توان قیمت ثابتی برای آجیل مخلوط مشخص کرد.

علیرضا حمصیان در پاسخ به این سوال که آجیل عید با چه حساب و کتابی به فروش می رسد، اظهار کرد: بسته به میزان و کیفیت آجیل قیمت ها معین می شود و نمی توان قیمت ثابتی برای آجیل مخلوط مشخص کرد.

وی ادامه داد: برخی از مخلوط ها کیفیت بسیار خوبی دارد و درجه یک محسوب می شود بالتبع قیمت بالاتری هم می گیرد و در برخی از آجیل ها پسته و فندق بیشتر است؛ به هر حال این آجیل هم به نسبت مخلوط هایی که این اقلام در آنها کمتر است با قیمت کمتری محاسبه می شود.

وی می‌افزاید: قیمت‌گذاری آجیل مخلوط با توجه به تنوع و کیفیت آن متفاوت است و یک فروشگاه ممکن است یک نوع مغز برای مثال پسته مرغوب را بیشتر در آجیل مخلوط کند و فروشگاه دیگری در آجیل مخلوط نخودچی و کشمش استفاده کند؛ این‌ها تفاوت قیمت ایجاد می‌کند و بسته به نوع، میزان و مرغوبیت جنس آجیل هر فروشگاه برای خود قیمتی در نظر می‌گیرد و از این رو نرخ ثابتی ندارد و سلیقه‌ای است.

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت آجیل در ماه های اخیر

دبیر اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان با بیان اینکه امسال انواع آجیل در ماه‌های اخیر حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته است، می گوید: پسته نیز به دلیل صادراتی بودن بر اساس نرخ دلار قیمت‌گذاری می‌شود که قیمت داخلی آن متأثر از این شرایط از ابتدای سال افزایش یافته است.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها