|
کدخبر: 288242

پشت پرده گرانی گوشت مشخص شد

ممنوعیت فروش گوشت با بسته بندی هنوز به صورت کتبی از سوی وزارت جهادکشاورزی به ما اعلام نشده و تنها به صورت شفاهی این موضوع مطرح شده است.

دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور گفت: طی روزهای اخیر قیمت دام به دلیل افزایش هزینه‌های دامدارها افزایش یافته است.

مسعود رسولی، در پاسخ به چرایی افزایش قیمت گوشت، گفت: عمدتا تعیین کننده قیمت گوشت قرمز، دام زنده است. قیمت دام زنده در چند وقت اخیر افزایش زیادی داشته، زیرا هزینه‌های دامدار، حمل و نقل و...بالا رفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌های بسته‌بندی لاشه کامل گوسفندی را ۳۵۰ هزار تومان و دام زنده گوساله را کیلویی ۱۲۰ هزار تومان خریداری می‌کنند.

دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور اضافه کرد: گوشت قرمز بسته‌بندی شده نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد کاهش تقاضا داشته است.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهادکشاورزی از دامدارها حمایت کرد، افزود: امسال دام روی دست دامدارها مانده بود، ولی وزارت جهاد کشاورزی با قیمت‌هایی که دامدارها راضی بودند خریدهایی را انجام داده و منجمد کرده بودند. با توجه به تلاش دولت، ولی در تامین ارز مشکلاتی وجود دارد و از آن طرف هزینه‌ها افزایشی شده و این ایرادی به وزارت جهاد وارد نمی‌کند.

رسولی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به عکس گوشت بسته‌بندی ۵۰۰ هزارتومانی در رسانه‌ها، گفت: متاسفانه عکس چنین محصولی را سوژه خبری کردند و اعلام کردند که قیمت گوشت به کیلویی ۵۰۰ هزار تومان رسیده است در حالی که مبنای تعیین قیمت گوشت این موارد نیست. آن گوشتی که خبرساز شد مربوط به بخش خاصی از لاشه می شد. یعنی ۴ درصد لاشه تبدیل به آن گوشت خاص می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی تمایل دارند که چنین محصولاتی خریداری کنند و هزینه پاک شدن ضایعات آن را بپردازند. در همه جای دنیا نیز چنین محصولاتی که چربی و ضایعات آن گرفته شده باشد، وجود دارد.

دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور عنوان کرد: وقتی شرکت بسته‌بندی یک لاشه گوشت را می‌خرد برخی قطعات را بالای قیمت خرید و برخی را زیر قیمت خرید به فروش می‌رساند.

رسولی در پایان گفت: ممنوعیت فروش گوشت با بسته بندی هنوز به صورت کتبی از سوی وزارت جهادکشاورزی به ما اعلام نشده و تنها به صورت شفاهی این موضوع مطرح شده است.

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    مملکت بعداز۲۲بهمن چه اقتضایی شدهمه چی گر ان شد..واقعان حق مردم عزیزاینه پیازکیلیو یی۵۰تومان

ارسال نظر