|
کدخبر: 286953

قیمت جدید پیاز مشخص شد

قیمت هر کیلوگرم پیاز در میدان میوه و تره بار تهران ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان، سطح شهر ۲۸ تا ۳۸ هزار تومان و در میدان مرکزی میوه و تره بار شهر تهران به صورت عمده ۱۵ تا ۲۸ هزار تومان به فروش می رسد.

پیاز از محصولاتی است که این روزها زمینه عرضه آنها کم شده است به طوری که به دلیل اختلاف قیمت بالای این محصول در برخی از میادین میوه و تره بار های شهرداری تهران یافت نمی‌شود.

بر اساس مشاهدات میدانی هر کیلوگرم از پیاز سفید و زرد در سطح شهر تهران از ۲۷ هزار تومان تا ۳۸ هزار تومان به فروش می‌رسد. پیاز قرمز نیز از ۳۲ هزار تومان تا ۴۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت هر کیلوگرم پیاز در میدان میوه و تره بار شهرداری تهران نیز ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان است که کیفیت به نسبت پایینی دارد.

قیمت پیاز زرد و سفید در میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری تهران نیز به صورت عمده بر اساس کیفیت با سه قیمت ۱۵ هزار تومان، ۲۰ هزار تومان و ۲۵ هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت هر‌کیلوگرم پیاز قرمز نیز به صورت عمده فروشی در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران ۱۸ هزار تومان، ۲۴ هزار تومان و ۲۸ هزار تومان است.

بنابراین گزارش دلایل افزایش قیمت پیاز در دو ماه اخیر را می توان صادرات بی رویه و سرما و یخبندان های مقطعی اشاره کرد که با پایان یافتن سرما و آمدن محصولات جدید شهرهای تولید کننده عرضه افزایش می یابد و از طرفی دولت برای تنظیم بازار این محصول تعرفه صادرات را ۱۸۰ درصد افزایش داده و اقدام به واردات این محصول کرده است.

منبع: اقتصاد 100

ارسال نظر