|
کدخبر: 278804

صادرات بی‌رویه صیفی‌جات، گرانی در بازار داخلی

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با تائید این خبر گفت: علت افزایش قیمت پیاز کمبود این کالا در بازار مرکزی میوه است و به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از این صیفی‌جات روانه بازارهای منطقه می‌شود.

اصناف صادرات بی‌رویه صیفی‌جات، گرانی در بازار داخلی

پیاز گران شد. برخی علت گرانی این صیفی‌جات را به کمبود این صیفی‌جات در بازار می‌دانند. برخی دیگر می‌گویند قدرت خرید مردم آنقدر کاهش پیدا کرده که کشاورزان برای اینکه سرمایه خود را به پول تبدیل کنند مجبورند این را روانه بازار منطقه کنند.

ماجرای کمبود پیاز در بازار چیست؟ چندی پیش محمدرضا فرجی تهرانی، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران در توییتی نوشت: « پیاز در بازار گران شد. علت: صادرات بی رویه محصول به بازارهای منطقه»

در همین راستا حسن صابری، رئیس اتحادیه بارفروشان  گفت: علت گرانی پیاز در بازار به موضوع صادرات ارتباط دارد. این صیفی‌جات به بازارهای منطقه از جمله عراق، پاکستان و افغانستان صادر می‌شود.

او توضیح داد: قیمت پیاز حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده که در این رابطه با وزارت جهاد کشاورزی مکاتبه کردیم. اکنون هر کیلو پیاز در بخش عمده فروشی با قیمت هشت تا ۱۵ هزار تومان فروخته می‌شود. البته کشاورزان با قیمت قبل از گرانی‌ پیاز متضرر می‌شدند و اکنون با افزایش قیمت صادرات این محصول جذاب شده است.

صابری با اشاره به اینکه آیا قیمت سیب‌زمینی هم تغییر کرده است یا خیر؟ پاسخ داد: قیمت سیب‌زمینی تغییری نداشته است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها