|
کدخبر: 200603

اختصاصی گسترش نیوز:

بهترین کنسول های بازی در سال ۲۰۲۱ کدامند؟

در بازار کنسول های بازی فقط چند کمپانی انگشت شمار هستند که با یکدیگر رقابت دارند، ولی با وجود این تعداد کم، هنوز انتخاب یک کنسول بازی بسیار دشوار است.

فناوری بهترین کنسول های بازی در سال ۲۰۲۱ کدامند؟

همه کنسول ها بسیار خوب به نظر می رسند و هرکدام مزایای خود را دارند، بنابراین تشخیص تفاوت ها و انتخاب از بین آنها کاری نسبتا سخت است. حتی انتخاب اینکه کدام برند را می خواهید هم مشکل است چه برسد به مدل آن.

در کل نمی توان گفت که بهترین کنسول بازی کدام است، چون چیزی به اسم بهترین و برترین و بی نقص وجود ندارد اما اینکه برای شما و اهدافتان کدام دستگاه بهتر است را می توان تعیین کرد.

ما در گسترش نیوز بهترین کنسول های بازی ۲۰۲۱ را آوردیم کاربرد آنها را هم جمع آوری کردیم تا شما دستگاهی را که نیازهایتان را برآورده می کند انتخاب و خریداری کنید.

حتما این را هم قبل از خرید در نظر داشته باشید که در بین شرکت های اصلی کنسول سازی، محصول بدی وجود ندارد. فقط بعضی بهتر از بقیه هستند، اما این باعث نمی شود که با خرید دستگاهی دیگر ضرر کرده باشید.

کنسول-کنترل

بهترین کنسول های بازی ۲۰۲۱ بر اساس کاربرد

PlayStation ۵-بهترین کنسول بازی

Sony PlayStation ۴ Pro – بهترین کنسول بازی با بودجه نسبتا مناسب

Xbox One S - بهترین کنسول بازی برای چند رسانه ای

Nintendo Switch Lite - بهترین بازی قابل حمل

Xbox One X - بهترین برای معتادان به بازی

PlayStation ۴ Slim- بهترین کنسول برای شروع

PlayStation ۵-بهترین کنسول بازی

قیمت ، ۲۴،۴۷۰،۰۰۰ تومان

پلی-استیشن۵

PlayStation ۵ یکی از محبوب ترین کنسول های تاریخ است و یکی از بهترین مجموعه بازی کنسولی را دارد.

با سرعت بارگیری بسیار سریع، کنترلر جدید و مجموعه فوق العاده ای از عناوین راه اندازی و گیم، PS۵ بهترین پلت فرم گیمینگ موجود است.

در مرحله اول، PS۵ در گیم ها حرف اول را می زند. گیمرهای پلی استیشن از همان ابتدا عناوینی مانند Marvel's Spider-Man: Miles Morales ، Demon Souls و Godfall را دوست داشته اند، در حالی که طرفداران Xbox در جستجوی انحصاری Xbox مانند Halo Infinite و The Medium هستند، که هر دو به تعویق افتادند.

علاوه بر آن PS۵ می تواند اکثر بازی های PS۴ را هم انجام دهد، بنابراین عناوین نسل آخر مانند The Last of Us Part II و Ghosts of Tsushima را از دست نخواهید داد. PS۵ به سادگی دارای بهترین کتابخانه بازی در حال حاضر است.

PS۵ حس دقیق لمسی را هم در تجربه بازی خود گنجانده که بازخورد خوبی داشت.به عنوان مثال، اگر می خواهید طناب خود را به عقب بکشید یا یک قفل را بکشید، محرک های دستی می توانند این تنش را منتقل کنند. فناوری جدید، همراه با پشتیبانی مداوم از PSVR، یک تجربه بازی همه جانبه را ایجاد می کند.

در مورد تجهیزات جانبی و سخت افزاری، این کنسول از تراشه های AMD در سرتاسر صفحه استفاده می کند، همچنین از جمله CPU هشت هسته ای که بر روی نسخه اصلاح شده خط Ryzen هم پشتیبانی می کند. GPU PS۵ نیز از AMD است و ۱۰.۲۸ ترافلاپس قدرت ارائه می دهد و در حالی که از فرآیندهای پرمصرف مانند ردیابی اشعه پشتیبانی می کند که امکان نورپردازی پیشرفته تری را در بازی ها فراهم می کند.

همچنین دارای یک پخش کننده Blu-ray ۴K است که آن را در سطح Xbox One S و Xbox One X قرار می دهد. از نظر فنی، PS۵ قدرت کمتری نسبت به Xbox Series X دارد، اما هنوز هم دارای یک پانچ است.

+مجموعه بالای بازی

+قدرت مناسب

+ خروجی عالی ۴K

-قیمت بالا

-رنگ بندی

Sony PlayStation ۴ Pro - بهترین کنسول بازی با بودجه نسبتا مناسب

قیمت: ۱۷،۶۰۰،۰۰۰ تومان

کنسول-پی-اس-۴پرو

طراحی PS۴ Pro با PS۴ استاندارد قبلی فرق زیادی ندارد. یک شوخی درباره طراحی PlayStation ۴ Pro رایج است که می گویند انگار که برای مدل پرو، ۲ تا  PS۴ را به هم چسباندند. بنابراین PS۴ Pro فضای بیشتری را نسبت به نسخه قبلی خود اشغال می کند.

۸ هسته جگوار پردازنده AMD با ۲.۱ گیگاهرتز، رم ۸ گیگابایتی GDDR۵ که به طور میانگین تا ۲۱۸ گیگابایت بر ثانیه کار می کند، همه جزو دلایل سرعت بالای این دستگاه هستند.

هارد دیسک با حجم ۱ ترابایت، ۵۰۰ گیگابایت بیشتر از نسخه استاندارد پلی استیشن ۴ دارد. همچنین این کنسول دارای یک آنتن Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ac قوی تر و گیرنده/فرستنده بلوتوث ۴.۰ است.

کنترلر PS۴ Pro هم از بهترین کنترلرهای ساخته شده برای یک کنسول بازی است. سونی فرآیند انتقال داده آن را هم نسبت به PS۴ قبلی آسانتر کرده، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را با کابل اترنت متصل کنید. با این حال، بسته به شرایط می تواند این روند انتقال داد کند باشد.

کسانی که دارای صفحه نمایش تلویزیون با وضوح ۱۰۸۰p هستند ممکن است نتوانند از پیشرفت هایی که برای دارندگان تلویزیون ۴K در نظر گرفته شده لذت ببرند، اما از نرخ فریم بهتر در بازی های مورد علاقه خود لذت خواهند برد.

کسانی که تلویزیون ۴K دارند، متوجه تفاوت این محصول با دیگر مدل ها خواهند شد. تجربه VR نیز قطعاً با PS۴ Pro بهبود می یابد. آنها بهتر روی این کنسول اجرا می شوند و نرخ فریم سریع تری دارند.

+بهبود عملکرد عالی در همه عناوین بازی

+خروجی عالی ۴K

+هارد دیسک ۱ ترابایتی

-پخش کننده بلوری ندارد

-همه بازی ها با کیفیت ۴K اصلی تولید نمی شوند

Xbox One S - بهترین کنسول بازی برای چند رسانه ای

قیمت: ۹،۲۰۰،۰۰۰ تومان

کنسول-اس

Xbox One S یک دستگاه مهندسی شده است که هر کسی را که تصمیم بگیرد آن را امتحان کند، به وجد می آورد. این دستگاه می تواند منبع تغذیه قدرتمند و هارد دیسک ۲ ترابایتی را در شاسی ای قرار دهد که حداکثر ۴۰ درصد بزرگتر از نسخه قبلی خود، ایکس باکس وان است.

این کنسول از نظر طراحی بیرونی نیز تغییراتی جالب نسبت به مدل قبلی خود دارد. دکمه های فیزیکی را به جای مدل های خازنی را برای روشن کردن کنسول و بیرون آمدن دیسک های بازی گذاشته اند و پورت های USB ۳.۰ به قسمت جلوی کنسول منتقل شده است.

در این دستگاه پورت Kinect را حذف کردند و اگر می خواهید از Kinect استفاده کنید، باید یک آداپتور جداگانه بخرید.

این کنسول معمولاً فقط به رنگ سفید به فروش می رسد، بنابراین شما تنوع زیادی برای انتخاب رنگ نخواهید داشت.

به گفته مایکروسافت تراشه ایکس باکس وان اس همان تراشه ایکس باکس وان قبلی است. با این حال، درایو دیسک Ultra HD Blu-ray قادر به ۴K و HDR است.

Xbox One S با تلویزیون های Ultra HD بسیار خوب عمل می کند، اگرچه  نه به خوبی PS۴ Pro. این دستگاه می تواند وضوح ۴K را ارائه دهد و بازی ها را برای شما ارتقا دهد.  همچنین محتوا را بسیار سریعتر، حتی در وضوح بالاتر، نسبت به Xbox One بارگذاری می کند.

در مورد بحث بازی ها، آنها در Xbox One S بسیار بهتر از Xbox One هستند. این کنسول عناوین مورد علاقه شما را بدون مشکل اجرا می کند و تجربه ای عالی را تضمین می کند.

کنترلر Xbox One S تقریباً شبیه کنترلر Xbox One است. با این حال، از هم بلوتوث پشتیبانی می کند. این اولین کنترلر مایکروسافت است که از این پشتیبانی برخوردار است. این بدان معناست که می توانید از آن نه تنها در کنسول خود بلکه در رایانه نیز استفاده کنید.

کنترلر One S همچنین دارای دسته بافت است که بر خلاف کنترلر ایکس باکس وان، نگهداری طولانی مدت را راحت تر می کند. همچنین دارای آنتن بی سیم قوی تری است که امکان نشستن دورتر از تلویزیون را نسبت به Xbox One فراهم می کند.

+نسبت به نسخه قبلی خود کوچک است

+پخش عالی HDR و ۴K

+نقطه قیمت عالی

-قابلیت بازی ۴K محدود است

-بدون آداپتور به Kinect وصل نمی شود

Nintendo Switch Lite - بهترین بازی قابل حمل

قیمت: ۶،۵۵۰،۰۰۰ تومان

کنسول-نینتندو

تفاوت اصلی بین Switch Lite و خواهر و برادر آن در خانواده Switch Nintendo، این است که Switch Lite فقط در حالت دستی قابل پخش است. نمی توانید آن را برای استفاده در تلویزیون متصل کنید. در نتیجه، سبک تر و جمع و جورتر است. این دستگاه صفحه نمایش کوچکتر، ۵.۵ اینچ در مقایسه با صفحه نمایش ۶.۲ اینچی مدل قبلی دارد، اما همان صفحه نمایش ۷۲۰p را حفظ می کند.

نتیجه مستقیم این فشردگی بیشتر این است که کار با Nintendo Switch Lite بسیار راحت تر از یک سوئیچ است. این امر به ویژه در صورت داشتن دست های کوچک بسیار مهم است. در این دستگاه، کنترل کننده ها در جای خود ثابت اند.

Switch Lite اتصال بلوتوث و Wireless را امکان پذیر می کند، اگرچه باید اشاره کنم که نمی توانید هدفون های بی سیم به آنها وصل کنید. این کنسول امکان ذخیره سازی خارجی از طریق MicroSD را فراهم می کند پس حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی را می توان به راحتی افزایش داد.

از معایب Switch Lite ابن است که نمی توانید بازی هایی را که به طور اختصاصی برای تلویزیون ساخته شده اند را انجام دهید و بیشر با بازی هایی که از حالت دستی پشتیبانی می کنند کار می کند. از نظر فنی، اگر Joy-Cons را جداگانه خریداری کنید می توانید بازی هایی را اجرا کنید که از حالت دستی پشتیبانی نمی کنند.

+در مقایسه با سوئیچ سبک تر و جمع و جورتر است

+تنوع رنگ بسیار زیاد

+آسان برای استفاده

+طراحی عالی

-فقط در حالت دستی قابل پخش است

-با Joy-Cons خارج از جعبه عرضه نمی شود

Xbox One X - بهترین برای معتادان به بازی

قیمت: ۱۹،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کنسول-ایکس

در ایکس باکس وان ایکس همه چیز درباره قدرت است. اگر واقعاً می خواهید از نظر کنسول های بازی در بازار برترین قدرت را داشته باشید، کنسولی بهتر از One X پیدا نخواهید کرد. البته سری جدید X مایکروسافت قرار است اواخر امسال از آن هم قدرت بیشتری داشته باشند، اما در حال حاضر One X همچنان پادشاه باقی می ماند.

این محصول دارای یک پردازنده ۸ هسته ای با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز با تراشه RAM ۱۲ گیگابایتی GDDR۵ است. همچنین ۶ ترافلاپس قدرت GPU را از طریق GPU ۱۱۷۲ مگاهرتز (سرعت کلاک شده) ارائه می دهد.

این یک قدرت محاسباتی برای یک کنسول بازی از حالت عادی خیلی بیشتر است. وجود همه اینها دلایل خوبی دارد، زیرا برای فعال کردن بازی بومی ۴K HDR لازم هستند. تنها نقص در بخش سخت افزاری Xbox One X، HDD آن است که در ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی قفل شده. بازی های ۴K حجم زیادی دارند، بنابراین حافظه آن به سرعت پر می شود.

به دلیل قدرت فوق العاده ای که دار ، Xbox One X عملکرد بسیار خوبی دارد. همه بازی ها در آن بهتر به نظر می رسند، چه ۴K باشند، چه ۱۰۸۰p.

Xbox One X ویژگی ای دارد که کیفیت را ۴ برابر میزان بازی می کند که از رزولوشن ۱۰۸۰p هم بهتر می شود. در نتیجه، تصاویر واضح تر و ناهموارتر به نظر می رسند. همه از این ویژگی قدردانی نمی کنند  اما افرادی که واقعاً به کیفیت و وضوح اهمیت می دهند، آن را دوست خواهند داشت.

قدرت کامل Xbox One X روی صفحه نمایش ۴K HDR منتشر می شود، جایی که می توانید خروجی بازی های بومی ۴K HDR را در شکوه کامل مشاهده کنید.

Xbox One X همچنین نرخ فریم را بهبود می بخشد. بهترین کنسول ها با ۶۰ فریم بر ثانیه مشکل دارند و اغلب به ۵۵ یا پایین تر می روند اما Xbox One X در کل نرخ فریم ثابت تری را ارائه می دهد.

از نظر طراح ، One X شبیه One One است. در واقع تنها تفاوت بین این دو در رنگ بندی و موقعیت سینی دیسک است. تفاوت دیگر بین سینی های دیسک، اگرچه این یک تفاوت بصری نیست، این است که سینی دیسک در One X می تواند دیسک های Blu-ray ۴K را پخش کند.

+بازی های بومی ۴K و HDR

+عملکرد فوق العاده ای دارد ، حتی در رزولوشن ۱۰۸۰p

+دارای دستگاه پخش DVD Blu-ray ۴K

-بازی های ۴K بسیار بزرگ هستند و به سرعت هارد ۱ ترابایتی را پر می کنند

-بسیار گران قیمت

-به اندازه PS۴ Pro انحصاری نیست

PlayStation ۴ Slim- بهترین کنسول برای شروع

قیمت: ۱۳،۶۹۰،۰۰۰ تومان

کنسول-پی-اس۴

PS۴ Slim یک کنسول استارتر عالی است. همه موارد انحصاری موجود در PS۴ Pro در اینجا موجود است. با این حال، اگر نمی خواهید برای تمام مزایای عملکرد PS۴ Pro پول اضافی خرج کنید، این یک جایگزین عالی است.

این PS۴ استاندارد برای اکثر بازی ها را با رزولوشن ۳۰FPS و ۱۰۸۰p پخش می کند. این مشخصات برای اکثر مردم به کافی است تا از بازی های مورد علاقه خود لذت ببرند و تنها مصرف کنندگان با فناوری بیشتر مشتاق چیزی قدرتمندتر هستند.

در بهترین حالت، PS۴ Slim یک کنسول ۱۰۸۰p است و واقعاً نمی توان از آن فراتر رفت.

یکی از مهمترین نقاط قوت PS۴ Pro از نظر بهره وری انرژی است. سونی ادعا می کند که مصرف این کنسول تا ۲۸ درصد کمتر از PS۴ Pro است. ما نمی توانیم آن را آزمایش کنیم اما با توجه به آزمایشات و تجربه های شخصی، فن آن به اندازه صدای PS۴ Pro سر و صدا ندارد. سر و صدای فن نشانه خوبی از میزان مصرف یک دستگاه است، زیرا دستگاهی که بیش از حد کار می کند هوای بیشتری را برای خنک شدن خود جذب می کند.

تقریباً همه جاهای دیگر این کنسول شبیه PS۴ Pro است، حتی سرعتش هم به آن می رسد.

اشتراک گذاری فیلم ها و تصاویر گیم پلی نیز در PS۴ Slim بسیار آسان است. دکمه اختصاصی "Share" روی کنترلر به شما امکان می دهد تا ۱۵ دقیقه گیم پلی را ذخیره کنید، سپس می توانید آن را در درایو فلش ذخیره کرده یا در شبکه PSN سونی یا YouTube و Facebook به اشتراک بگذارید.

+قیمت مناسب

+طراحی فشرده

+عملکرد پایدارتر شبکه

+بهره وری برق بهتر

-درایو Blu-ray ۴K وجود ندارد

-دارای کانکتور خروجی نوری صدا نیست

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر